Prekybininkai verčiasi per galvą prieš naujus ribojimus: stovėjimo vietas užtvers ir paletėmis, ir vežimėliais

Reikalavimas, kad nuo trečiadienio prie prekybos centrų ir parduotuvių automobilius būtų galima parkuoti tik kas penktoje vietoje, sukėlė tikrą galvos skausmą prekybininkams. Šimtus parduotuvių valdantys prekybos tinklai tvirtina, kad šis sprendimas per porą dienų yra sunkiai įgyvendinimas, tad laikinomis pertvaromis virs ir medinės paletės, ir pirkinių vežimėliai.
Sausakimšos automobilių stovėjimo aikštelės prie prekybos centrų Vilniuje
Sausakimšos automobilių stovėjimo aikštelės prie prekybos centrų Vilniuje / Arno Strumilos / 15min nuotr.

„Per tokį trumpą laiką visiškai įgyvendinti šį Vyriausybės reikalavimą yra fiziškai neįmanoma, bet darome viską, kad per šiąnakt didžiuosiuose Lietuvos miestuose prie „Maxima“ parduotuvių būtų įrengti specialūs stoveliai, kurie ribos automobilių statymą“, – 15min tvirtino „Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė.

„Maxima LT“ nuotr./Ernesta Dapkienė
„Maxima LT“ nuotr./Ernesta Dapkienė

Kaip yra numatyta Vyriausybės reikalavime, pirkėjams bus palikta tik 20 proc. automobilių stovėjimo aikštėje esančių parkavimo vietų.

Prie kitų „Maxima“ parduotuvių rytoj iš medinių palečių, pirkinių vežimėlių ir juostų bus įrengtos laikinos pertvaros. Iki savaitgalio planuojama įrengti ilgalaikius sprendimus, kurie ribotų automobilių statymą.

„Įgyvendinti šį Vyriausybės reikalavimą visoje šalyje, kur veikia 252 parduotuvės ir yra kone 300 tūkst. kvadratinių metrų, kuriuos turime kažkaip aptverti ar apriboti, yra labai didelis iššūkis“, – pripažįsta E.Dapkienė.

Kaip 15min jau rašė, gyventojams nesiliaujant šturmuoti prekybos centrų, Vyriausybė nutarė dar labiau griežtinti prekybininkų veiklą – prekybininkai turės užtikrinti 30 kv. m plotą vienam pirkėjui, o automobilius bus leidžiama statyti tik kas penktoje vietoje.

Ribos galimybę apsipirkti didesniais kiekiais

Kad nauji ribojimai kelia daug problemų, teigia ir kiti prekybos tinklai.

„Nepaisant rastų sprendimų, „Rimi“ šį sprendimą vertina kaip sunkiai įgyvendinamą, keliantį papildomų rūpesčių prekybos tinklui, kurio pagrindinis rūpestis šiuo metu yra pirkėjų ir darbuotojų saugumas“, – 15min sakė „Rimi“ viešųjų ryšių vadovė Renata Keršienė.

„Rimi“ nuotr./ „Rimi“ parduotuvė
„Rimi“ nuotr./ „Rimi“ parduotuvė

Pasak jos, kad tose aikštelėse, kurios įrengtos prie „Rimi“ priklausančių ar valdomų prekybos centrų bei kuriose įrengta kontrolės sistema, tokių kaip „Rimi“ Kedrų gatvėje, ji bus perprogramuota taip, kad į parkavimo aikštelę būtų įleidžiama tiek automobilių, jog vienu metu būtų užimta ne daugiau nei 20 proc. visų vietų, neskaičiuojant vietų, skirtų „Rimi“ ir „Rimi“ nuomininkų darbuotojams.

Tose aikštelėse, kurios įrengtos prie „Rimi“ priklausančių ar valdomų prekybos centrų, bet kurios neturi įdiegtos kontrolės sistemos, aptvarais bus užtveriama 80 proc. stovėjimo vietų, neskaičiuojant vietų, skirtų „Rimi“ ir „Rimi“ nuomininkų darbuotojams.

O tose aikštelėse, kurios įrengtos prie prekybos centrų, kuriuose „Rimi“ yra tik nuomininkė, parkavimo vietų ribojimo kontrolę vykdys jų savininkai.

R.Keršienės nuomone, parkavimo vietų ribojimas sumažins pirkėjų galimybes apsipirkti didesniais kiekiais, atvykstant automobiliais, kels papildomas rizikas, jiems naudojantis viešuoju transportu, skatins parduotuvėse lankytis dažniau, o tai yra nesuderinama su saugumo reikalavimais ir rekomendacijomis.

„Be to, ribojant vietų skaičių parkavimo aukštelėse prie prekybos centrų, didės prie jų gatvėse, kiemuose paliekamų automobilių skaičius ir tai neigiamai atsilieps eismo saugumui“, – pažymi prekybos tinklo atstovė.

Srautus kontroliuos krepšelių ir vežimėlių skaičiumi

Tuo tarpu Vyriausybės reikalavimą, kad vienam pirkėjui užtikrinta būtų 15 kv. m ploto parduotuvėse, kurių bendras prekybos plotas yra iki 10 tūkst. kv. m., o didesnėse – vienam pirkėjui būtų skirta 30 kv. m, prekybos tinklai įgyvendins palikdami tiek pirkinių krepšelių ir vežimėlių, kiek leistina vienu metu lankytis parduotuvėje žmonių.

Jau anksčiau tokį metodą pasirinko „Norfos“ prekybos tinklas, o nuo trečiadienio tokią naujovę įves ir „Rimi“ bei „Maxima“.

„Maximos“ nuotr./ „Maxima“
„Maximos“ nuotr./ „Maxima“

„Šis principas jau yra įgyvendinamas Šiaulių miesto savivaldybėje, tad nuo šiol bus taikomas visoje Lietuvoje. Atitinkamai žmonių srautas pagal Vyriausybės reikalavimą užtikrinti 30 kv. m plotą bus reguliuojamas ir mūsų valdomose didžiosiose parduotuvėse, kurių bendras prekybos plotas yra virš 10 tūkst. kv. m“, – sakė „Maxima“ atstovė E.Dapkienė.

„Taip pat primename, kad yra rekomenduojama apsipirkinėti tik vienam šeimos nariui. Labai prašome klientų pakantumo ir supratingumo, jeigu apsaugos darbuotojai paprašys laikinai palaukti ir neiti į parduotuvę, kol joje nesumažės lankytojų“, – pridūrė ji.

R.Keršienė taip pat informavo, kad apsaugos darbuotojai prižiūrės, kad į prekybos salę būtų įleidžiami pirkėjai tik su pirkinių vežimėliais arba krepšeliais. Apie tai informuos plakatai prie įėjimo į parduotuvę.

Ilgins parduotuvių darbo laiką

„Maxima“ taip pat ketina pagal poreikį, stebint žmonių srautą konkrečioje parduotuvėje, didinti dirbančių kasų skaičių.

„Šiuo metu esame atsisakę trumpalaikių, tarkim, tik konkrečią dieną ar konkrečiomis valandomis taikomų nuolaidų ar kitų veiksmų, kurie skatintų žmones dažniau vykti į parduotuves. O įvertinę, kaip žmonių srautus paveiks nauji apribojimai, planuojame ilginti parduotuvių darbo laiką“, – informavo E.Dapkienė.

„Rimi“ jau anksčiau taip pat priėmė sprendimą ir prieš didžiąsias metų šventes – Kalėdų ir Naujųjų metų savaitėmis ilgins prekybos centrų darbo laiką, taip sudarant galimybę pirkėjams rinktis jiems patogų laiką apsipirkti bei taip išvengiant galimo didesnio pirkėjų skaičiaus bei būtinybės reguliuoti jų srautus tradicinėmis piko valandomis.

VIDEO: S.Skvernelio ir A.Verygos komentarai pratęsus karantiną ir sugriežtinus jo taisykles

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis