Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Prekybininkų gudrybės: garantiją bando taikyti ne visai prekei, o tik jos dalims

Vartotojų teisių gynėjai sako – buitinės technikos pardavėjai dažnai gudrauja ir garantiją bando taikyti ne visai prekei, o tik atskiroms jos dalims. Vis dėlto ginčai su pirkėjais dažniausia baigiasi taikos sutartimi. Tačiau panevėžietis, su prekybos įmone įsivėlęs į konfliktą dėl garantijos, įrodė esantis teisus praėjus pusmečiu ir tik įsikišus vartotojų gynėjams.
Dulkių siurblys
Dulkių siurblys / „Scanpix“/„Sipa USA“ nuotr.

Per metus vartotojų teisių apsaugos tarnyba Panevėžio apskrityje iš vietos gyventojų gauna apie pustrečio šimto skundų. Žmonės dažniausiai skundžiasi dėl prekybos internetu, esą užmokėję už prekę, jos negauna. Taip pat skundžiamasi dėl nekokybiškos avalynės, elektronikos prekių, telefonų. Dažniausiai – beveik pusė ginčų – baigiasi taikos sutartimi su pardavėjais.

Tačiau panevėžiečio Arno Simėno istorija – visai kitokia. Pernai parduotuvėje „Elektromarkt“ nusipirkęs dulkių siurblį, po septynių mėnesių sugedus filtrui, sužinojo, kad šiai detalei pardavėjas netaiko garantijos.

„Prekybininkai atsiuntė visokių piešinėlių apie Europos Sąjungos direktyvas, kad dulkių siurblio nudylančios detalės neturi garantinio laiko. Gerai, pabandykim pasamprotauti: salėje stovi dulkių siurblys, aš perku dulkių siurblį ir perku jo funkciją, ir dabar man pasako, kad ne šita detalė yra nekomplektuojanti, ką aš galiu pagalvoti, galiu pagalvoti, kad man prievarta įkišo nekondicinę prekę“, – sakė pirkėjas A. Simėnas.

Vyras kreipėsi į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą, tačiau šiai paraginus pardavėjas nesutiko pakeisti prekės, o vėliau apskundė tarnybos nutarimą. Ginčas užtruko penkis mėnesius, nors iš karto buvo nustatyta, kad pardavėjas pažeidė civilinį kodeksą.

„Labai dažnai tenka susidurti su situacija, kai pardavėjas bando gudrauti – prekės dalims nesuteikia garantijos, o civilinis kodeksas numato, jog visoms komplektuojamoms dalims taikoma tokia pati garantija kaip ir visam gaminiui“, – kalbėjo Vartotojų teisių apsaugos tarnybos Panevėžio apskrities skyriaus vedėjas Antanas Šleivys.

Parduotuvės atstovai komentuoti situaciją atsisakė, į pateiktą klausimą raštu, kodėl atskiroms dulkių siurblio detalėms netaikoma garantija iš esmės neatsakė: „Priimdami sprendimą rėmėmės specialistų išvada, kad kliento siurblys techniškai tvarkingas, o nepakankama siurbimo galia kilo dėl siurblio naudojimo. Siurblio naudojimo instrukcijoje nurodytos priežastys „nepakankama siurbimo galia“ ir kaip jas spręsti: „ištuštinti dulkių talpą“ ir/arba „išvalyti arba pakeisti filtrus“.

Vis dėlto siurblys turi būti atiduotas pirkėjui. Tą padaryti bendrovę įpareigojo Vartotojų teisių apsaugos tarnyba. Ji taip pat nurodė pratęsti garantiją visai prekei tiek laiko, kiek žmogus ja nesinaudojo, kol vyko ginčas – tai yra penkiems mėnesiams. Tačiau, kad prekę jau galima atsiimti iš pardavėjo, panevėžietis sužinojo tik pradėjus šia istorija domėtis žurnalistams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai