„Maximoje“ keptuvę pirkęs pirkėjas pasijuto apgautas: kada tikrai verta nepraleisti akcijos?

15min skaitytojas pasinaudojo prekybos centro „Maxima“ taikyta nuolaida keptuvei ir nusipirko ją pigiau. Tačiau kitą dieną atėjęs į prekybos centrą pasijuto apgautas – nuolaida pasirodė mažesnė, nei skelbta. Ekspertų teigimu, lietuviai nepraleidžia progos įsigyti nupigintų prekių, tačiau neretai elgiasi neracionaliai pirkdami nebūtinas prekes urmu.
Akcija „Maximos“ prekybos centruose
Akcija „Maximos“ prekybos centruose / 15min skaitytojo nuotr.

Liepos 4-10 d. prekybos centre „Maxima“ su nuolaidų kortele keptuvei „Tefal Performance“ buvo taikoma 55 proc. nuolaida. Plakate teigiama, kad pradinė keptuvės kaina – 20,99 euro,o su akcija – 9,39 euro.

15min skaitytojas, nusipirkęs akcinę prekę, kitą dieną vėl apsilankė parduotuvėje ir pasijuto apgautas. Mat ši keptuvė jau buvo pardavinėjama be nuolaidos, ir jos tikroji kaina – 14,99 euro, o ne 20,99 euro, kaip kad buvo skelbta akciniame plakate.

15min skaitytojo nuotr.
15min skaitytojo nuotr.

Įvyko nesusipratimas

Prekybos centro „Maxima LT“ Korporacinių reikalų departamento direktorius Jaunius Špakauskas teigė, kad įvyko nesusipratimas.

„Atsižvelgiant į turimą prekių likutį, net ir akcijai pasibaigus, jos galiojimas buvo pratęstas. Nuotraukoje užfiksuota kaina 14,99 eurų – ne minėtų „Tefal Performance“ keptuvių. Tiesiog per klaidą jos buvo sukabintos netinkamoje vietoje. Pirkėjų atsiprašome už nesusipratimą“, – laiške portalui 15min dėstė J.Špakauskas.

Vis dėlto vyras, pirkęs keptuvę, liko nusivylęs. 15min skaitytojas įsitikinęs, kad keptuvė išties verta ne daugiau 15 eurų, tad jam buvo pritaikyta visai ne 55 proc., o tik 33 proc. akcija.

15min skaitytojo nuotr.
15min skaitytojo nuotr.

Kaina gali būti keičiama

Pasak Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdančiojo direktoriaus Lauryno Vilimo, akcijai pasibaigus prekės pradinė kaina gali būti koreguojama.

„Jeigu pasibaigus akcijai lieka nedidelis prekių kiekis, kurį norima išparduoti, kad neužimtų vietos lentynose ir sandėliuose naujoms atkeliaujančioms prekėms, pradinė prekės kaina gali būti sumažinta. Tai nėra nei vartotojų apgaudinėjimas, nei klaidinimas“, – 15min sakė vykdantysis direktorius.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Laurynas Vilimas
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Laurynas Vilimas

Pašnekovas pridūrė, kad kainodaros organizavimo politika prekybos tinkluose skiriasi.

„Prekių išpardavimui, akcijoms, reguliarios kainos nustatymui įtaką daro įvairios aplinkybės. Įmonės priima sprendimus, kiek ir kada kokia prekė kainuos. Svarbiausia, kad akcija yra aiškus indentifikavimas pirkėjui, jog akcijos periodu prekė parduodama už mažesnę kainą. Pasibaigus akcijai, nebūtų etiška palikti tokią pačią prekių kainą, nes akcija yra laike apibrėžtas reiškinys“, – kalbėjo L.Vilimas.

Pusė lietuvių naudojasi akcijomis

„Swedbank“ finansų instituto vadovė Jūratė Cvilikienė pateikė finansų instituto atlikto tyrimo duomenis, kurie parodė, kiek lietuvių nepraleidžia progos įsigyti akcinių prekių.

„40–50 proc. lietuvių apsiperka būtent akcijų metu. Tai rodo, kad beveik pusei lietuvių akcijos daro įtaką. Yra nemažai gyventojų, kurie važiuoja apsipirkti ir į kitą miesto galą, neskaičiuodami, kiek tai papildomai kainuos kuro išlaidų.

Dažnai žmonėms, matant akcijas, racionalus protas išsijungia. Pavyzdžiui, perkamos didelės pakuotės, kurios nesunaudojamos“, – 15min sakė J.Cvilikienė.

„Swedbank“ nuotr./Jūratė Cvilikienė
„Swedbank“ nuotr./Jūratė Cvilikienė

Kada ir kokias prekes pirkti su akcija?

Pašnekovė pažeria patarimų, kaip nepasiduoti prekybos centruose taikomų akcijų pagundoms.

„Kitiems patariu ir pati visada vadovaujuosi 24 valandų taisykle. Greičiausiai akcija taip greitai nesibaigs, todėl rekomenduoju bent parą pagalvoti, ar to daikto tikrai reikia.

Kitas labai geras būdas ­­– padaryti inventorizaciją. Jeigu tai maisto produktai – pasižiūrėti, ką turite šaldytuve, spintelėje, ir pagalvoti, ar nusipirkus dvi pakuotes, kuomet vieną perkate, kitą gaunate nemokamai, pavyks jas sunaudoti“, – patarimais dalijosi vadovė.

J.Cvilikienė ragina nesivadovauti laikina emocija ir pridūrė, kad akcija tikrai verta pasinaudoti perkant planuotus pirkinius.

„Jeigu tai planuotas pirkinys, kuomet žmogus žino, kad jo reikės, pavyzdžiui, jei rudenį reikės išleisti vaiką į mokyklą, pirmokui tikrai reikės kuprinės, tokiu atveju pasinaudoti akcija ir sutaupyti didelę pinigų sumą yra verta. Tačiau jeigu tai yra emocija, prekybos centrų raginimai – pirkite šiandien, dabar, imkite kažką nemokamai, – labai tikėtina, kad šie produktai bus išmesti net nepanaudoti“, – tikino J.Cvilikienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis