15 diena važiuoja! Metinė prenumerata vos 7,99 Eur+DOVANA
Išbandyti
Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Prieš naktinę uosto krovą kylantys klaipėdiečiai: vaikai tiesiog krūpčioja

Kone prie uosto tvoros gyvenantys Klaipėdos Švyturio gatvės gyventojai teigia nebetenkantys kantrybės ir kylantys į kovą su naktine uosto krova. Anot gyventojų, naktimis vyksta tokie intensyvūs darbai, jog vaikai per miegus krūpčioja, o miegoti pravėrus langą tapo nebeįmanoma.
Klaipėdos uostas
Klaipėdos uostas / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Viešai prisistatyti nenorėjęs klaipėdietis prieš pora savaičių nebeapsikentė garsių aidų nuo uosto pusės ir ėmė skambinti įvairioms tarnyboms, pagalbos centrui 112, visuomenės sveikatos centrui, policijai.

Anot vyro, prieš miegą labai norisi pravėdinti patalpas, tačiau triukšmas toks didelis, kad lango praverti neįmanoma, o užvėrus garsai irgi nenutyla.

Visų požiūris, kad bendrovė „KLASCO“ yra dievai, labai galingi ir jų geriau nekrutinti. Mano nuomonė tokia, kad reikia išsiaiškinti, – kalbėjo klaipėdietis.. 

„Pasirodo ne man vienam taip, o daugeliui žmonių Švyturio gatvėje. Pradėjau domėtis, kas čia vyksta, kokios procedūros, kaip išsiaiškinti, ar reikia pradėti kovą su vėjo malūnais.

Visų požiūris, kad bendrovė „KLASCO“ yra dievai, labai galingi ir jų geriau nekrutinti. Mano nuomonė tokia, kad reikia išsiaiškinti. Kiek toliau nuo mūsų namų Švyturio gatvėje pastatytos aukštos tvoros, saugančios nuo garso ir nuo dulkių.

Mano minimalus tikslas, kad bent tą tvorą pastatytų, didžiausias noras, kad išsikraustytų, bet suprantu, kad tai drambliuko svajonės, – 15min.lt sakė klaipėdietis. – Dienos metu lengvi darbai netrukdo, bet kai naktį krauna, metukų su puse vaikas nuo garso tiesiog krūpčioja. Apie galimybę atidaryti langus negalima net svajoti, kai vyksta tokie krovimai.“

Jis teigė skambinęs į dispečerinę pasiteirauti, kada darbai bus baigti, tačiau ragelis buvo tiesiog numestas.

Remdamasi klaipėdiečio skundu Klaipėdos policija perdavė informaciją Klaipėdos visuomenės sveikatos centrui. Vyras džiaugiasi, jog ši institucija palaiko glaudų ryšį su gyventojais ir vos ištaikius progą garso matavimai bus atlikti. Juos planuota atlikti praėjusią savaitę, tačiau sutrukdė didžiulis vėjas ir lietus. Norint atlikti garso matavimus, vėjas neturi viršyti 5 m/s.

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Klaipėdos uostas
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Klaipėdos uostas

„Mano kaimynas labai gerą pavyzdį pateikė. Įsivaizduokime, kad atidaroma skerdykla rajone. Ar žmonės taikstytųsi su tuo, jei garsas būtų toks pat garsus kaip krovos darbai? Žmonės taikstosi, nes tai vyksta nuo seno“, – įsitikinęs vyras.

Kelių Švyturio gatvės namų gyventojai šiuo metu renka parašus. Jų jau surinkta per šimtą. Pasirašyti kviečiami ir kiti nuo triukšmo ir naftos tvaiko kenčiantys gyventojai.

Naktinis triukšmas

„Vitės“ gyvenamojo rajono seniūnaitis Ruslanas Schneideratas teigė gimęs ir užaugęs šiame, pačiame seniausiame, Klaipėdos rajone ir taip pat girdintis nuo uosto sklindančius garsus.

O krovos triukšmas toks, tarsi kažką semia ir kažką beria, – sakė seniūnaitis.

„Krovos triukšmas yra nuolatos, būna iki trečios nakties, šeštos valandos ryto, nesakau, kad kasdien, būna dvi tris dienas iš eilės. Ir man, ir visiems – tai baisu. Ir naftos smarvė, kai užeina, visą dieną, visą vakarą, arba paryčiui, kokią penktą ryto. O krovos triukšmas toks, tarsi kažką semia ir kažką beria. Kenčia Švyturio gatvės gyventojai, kurie šalia uosto“, – kalbėjo seniūnaitis.

Pasak jo, pirminis žmonių tikslas yra ne ką nors apriboti, o išsiaiškinti, ar turima teisė į ramybę. „Man norisi eiti į darbą su sveika galva ir gera nuotaika“, – sako seniūnaitis.

Šiuo metu gyventojai sudarė iniciatyvinę darbo grupę, turi savo juristą ir bendromis jėgomis bando išsiaiškinti susidariusią situaciją.

Laukia palankių sąlygų

Klaipėdos visuomenės sveikatos centro Visuomenės sveikatos saugos skyriaus vedėjos pavaduotoja Daiva Karalienė teigė, jog šiuo metu jų įstaiga yra gavusi dviejų gyventojų skundus. Atsiliepiant į juos įstaiga ketina atlikti triukšmo matavimus, tačiau tam reikia palankių oro sąlygų.

Iš tikrųjų tai sudėtinga dėl to, kad krova vyksta ne kiekvieną naktį. Išsikrovė, pasikrovė, triukšmas nurimo ir mes nežinome, kada jis toliau tęsis ir kartosis, – sakė D.Karalienė.

„Pati kartais tikrai girdžiu tą triukšmą, bet, va, praėjusią naktį buvo tylu. Turime atlikti akustinio triukšmo matavimus pas gyventojus namuose ir lauke, 40 m spinduliu aplink gyvenamąjį namą. Juos būtinai reikia atlikti, kad įrodytume, kad triukšmo lygis viršija nustatytą normą. Iš tikrųjų tai sudėtinga dėl to, kad krova vyksta ne kiekvieną naktį.

Išsikrovė, pasikrovė, triukšmas nurimo ir mes nežinome, kada jis toliau tęsis ir kartosis. Karantino postas tik prieš dieną sužino, jog atplauks laivas, jei jis mažas, tai ir krova nėra tokia intensyvi, – kalbėjo D.Karalienė. – Kai reikia atlikti laboratorinius tyrimus, sudėtinga, nes mes įrangos neturime, perkame paslaugą, o laboratorijai užsakymą turime pateikti prieš tris dienas.

Stengiamės kuo operatyviau dirbti, paprašyti įrangos iš vakaro. Būna ,žmonės paskambina dešimtą vakaro ir sako, atvažiuokit, pas mane triukšmas. Mes ne greitoji ir ne gaisrinė, deja, negalime to padaryti. Noriu padėti gyventojams, tikrai dirbame dėl to. Patys suprantame, kad tai uostas, valstybei didžiuliai pinigai, tačiau higienos normos reikalavimai neturi būti pažeidžiami.“

Pasak D.Karalienės, jei atlikus garso matavimus viršijimas būtų nustatytas, apie tai būtų informuota bendrovės administracija. Ji privalėtų taikyti triukšmą mažinančias priemones, keisti darbo laiką ar pritaikyti kokias nors technologijas. „Jie patys turėtų sugalvoti, ko imtis, kad triukšmas neviršytų normų“, – sakė specialistė.

„KLASCO“ komentaras: bandysime dirbti tyliau

L. Sėlenienės nuotr. /Klaipėdos uoste atidarytas naujas trąšų krovos sandėlys
L. Sėlenienės nuotr. /Klaipėdos uoste atidarytas naujas trąšų krovos sandėlis

„Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „KLASCO“ pastaruoju metu dirba įprastu režimu ir šiaurinėje dalyje, be trąšų ir grūdų, krauna įvairius tradicinius verstinius ir piltinius generalinius krovinius.

Šių krovinių terminale kaušiniais krautuvais (greiferiais) vykdoma krova lydima garsų, tačiau jiems slopinti yra pastatyta 12 metrų aukščio išilgai Švyturio gatvės einanti garso slopinimo apsauginė siena.

Žmonių skundų dėl uosto triukšmo „KLASCO“ administracijoje nėra gauta, tačiau jei atsirastų, kiekvienas pranešimas būtų analizuojamas ir ieškoma būdų, kaip pagerinti situaciją. Gali būti, kad gyventojai girdi ne tik „KLASCO“ krovos darbus, bet ir jų fone kurį laiką vykusius uosto akvatorijos gilinimo darbus šiaurinėje dalyje bei žemkasės gremžiamą dugną.

„KLASCO“ siekia, kad santykiai su miesto gyventojais būtų kuo geriausi ir greta didžiausios uosto krovos kompanijos įsikūrusiems kaimynams nekiltų nepatogumų. Įmonė jau patvirtino investicijas moderniai krovimo įrangai, kuri bus įsigyta 2016 metais, krova naujais greiferiais bus tylesnė“, – pranešė „Klasco“ komunikacijos specialistė Vida Bortelienė.

Pasak moters, „KLASCO“ yra didžiausia uosto krovos kompanija, kraunanti per trečdalį Klaipėdos uosto krovinių, ir savo veikla sukurianti ne tik daugiau kaip 700 darbo vietų klaipėdiečiams, bet ir didelę vertę Klaipėdai bei valstybei. Per metus į valstybės biudžetą iš „KLASCO“ krovos įplaukia tiesiogiai 36 mln. eurų, o per susijusias veiklas – 240 mln. eurų.

„Siekiame būti socialiai atsakingi, rūpinamės savo darbuotojų ir Klaipėdos miesto gerove, todėl darysime viską, kad „KLASCO“ gamybos procesai gyventojų ramybės netrikdytų, o sėkminga įmonės veikla dar stipriau prisidėtų prie uostamiesčio ir Lietuvos ekonominės bei socialinės gerovės“, – patikino V.Bortelienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais