„Žiniasklaidai – ir internetinei, ir ne internetinei – bus viskas kompensuota, kas bus įmanoma, kas bus įrodyta, kad tie nuostoliai patirti. Tam jau numatyti pinigai“, – BNS teigė Seimo Kultūros komiteto vadovas.
Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo pataisą, numatančią PVM lengvatą internetinei žiniasklaidai, registravo Seimo Mišrios narių grupės narys Mindaugas Puidokas.
„Bus realizuota pagalba elektroninei žiniasklaidai, kuri patiria nuostolių dėl koronaviruso pandemijos mažėjant reklamos užsakymams“, – aiškinamajame rašte teigė parlamentaras.
Dabar 5 proc. PVM tarifas taikomas laikraščiams, žurnalams ir kitiems spausdintiems periodiniams leidiniams. M.Puidokas siūlo lengvatą taikyti internete platinamiems leidiniams.
Interneto žiniasklaidos asociacijos vadovas Arnas Marcinkus BNS teigė, kad lengvata tikriausiai galiotų ne visai internetinei žiniasklaidai, o tik turinčiai ir popierinį, ir elektroninį variantą.
A.Marcinkus BNS teigė, kad su asociacija M.Puidokas dėl pataisos nesitarė.
Tuo metu R.Karbauskis siūlymą pavadino populistiniu ir proginiu. Jis pasigedo argumentų, kodėl reikia mažesnio PVM interneto leidiniams ir dar trumpam laikui, ir žada, kad dėl krizės jų patirti nuostoliai bus kompensuoti.
Kultūros ministras Mindaugas Kvietkauskas yra sakęs, kad Vyriausybė ketina remti žiniasklaidą tiesiogiai, įgyvendindama skubų integruotos komunikacijos ir viešųjų ryšių paslaugų pirkimą.
Pasak R.Karbauskio, spausdintiems leidiniams 5 proc. PVM taikomas, nes spausdinimas yra brangus.
R.Karbauskis įsitikinęs, kad ateityje dalis reklamos iš popierinės žiniasklaidos persikraustys į internetą.
„Kuo mažiau bus spausdintų laikraščių, tuo daugiau žmonių žiūrės internete, tuo daugiau bus internetinės reklamos, verslas užsakinės internetiniuose laikraščiuose“, – kalbėjo R.Karbauskis.
Tuo metu Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas „valstietis“ Valius Ąžuolas ne toks kategoriškas – jis sako, kad siūlymą reikia „labai gerai įvertinti“.
„Kodėl turime išskirti elektroninę, popierinę ar kitokią žiniasklaidą? Visa turi būti vienoda. Bet kita vertus, kiek kainuoja išleisti laikraštį ir įdėti elektroniškai žinutę – skirtingi dalykai. Kai lengvata buvo daroma, tai su tuo tikslu, kad jiems rinkoje išgyventi daug sunkiau, o elektroninei – daug lengviau, ji tikrai lengviau išlaikoma nei popierinė“, – BNS teigė V.Ąžuolas.
Interneto žiniasklaidos asociacijos duomenimis, komercinės reklamos rinka nuo koronaviruso krizės pradžios krito 50 proc., o žiniasklaidos įmonės neturi apyvartinių lėšų.
Šiuo metu Lietuvoje interneto žiniasklaidai taikomas 21 proc. PVM.