„Sutarėme, kad visi nesutarimai turi būti išspręsti kuo greičiau. Abi pusės turi intenciją klausimą išspręsti kuo greičiau“, – BNS po susitikimo su Lenkijos energetikos viceministru Michalu Kurtyka trečiadienį sakė R.Masiulis.
Apie ketinimus taikiai išspręsti ginčą BNS yra sakęs ir „Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška.
Bendrovės ginčijasi dėl ilgalaikėje krovinių vežimo sutartyje numatytos paslaugų kainos, taikomos nuo 2014 metų sausio. „Orlen Lietuvai“ vienašališkai geležinkeliams mokant mažiau, pastarieji bendrovei yra pateikę ieškinių, kurių suma – 59,95 mln. eurų. Ši suma susikaupė per pusantrų metų – nuo 2014 metų sausio iki 2015 metų rugsėjo.
Bendrovės pernai du kartus bandė susitarti dėl naujų tarifų, tačiau derybos baigėsi nesėkme.
Pasak Lietuvos atstovų, „Orlen“ reikalavo per 9 metus (2016-2024) suteikti daugiau nei 200 mln. eurų vertės nuolaidų, tačiau, pasak buvusio susisiekimo ministro, tai yra per didelė suma, kad būtų rastas kompromisas.
„Orlen Lietuva“ ir „Lietuvos geležinkeliai“ nesutaria dėl 2009 metais pasirašytos krovinių vežimo sutarties, kuri galioja iki 2024 metų. Bendrovių santykiai pašlijo 2014 metais dėl Vyriausybės sprendimo pakeisti mokesčio už infrastruktūrą skaičiavimą – jis padidėjo pavojingiems kroviniams, tarp jų ir naftos produktams.
Anot geležinkelių, „Orlen Lietuva“ nuo 2014 metų vienašališkai moka mažiau nei pateikiama sąskaitose. Savo ruožtu „Orlen Lietuva“ tvirtina, kad geležinkeliai neteisingai skaičiuoja kainas, priskaičiuodami papildomus mokesčius.