Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2022 04 15 /14:05

„Rail Baltica“ ruožui nuo Kauno iki sienos su Lenkija – dvi alternatyvos

Teisiant europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ ruožą nuo Kauno iki Lietuvos sienos su Lenkija, pasirinktos dvi maršruto alternatyvos. Tačiau kuri jų bus pasirinkta galutinai, paaiškės vėliau, pranešė Susisiekimo ministerija.
„Rail Baltica“: sprendžiama, kur drieksis europinis geležinkelis nuo Kauno iki Lenkijos sienos
„Rail Baltica“: sprendžiama, kur drieksis europinis geležinkelis nuo Kauno iki Lenkijos sienos / RB Rail nuotr.

Pasak jos, keturios ruožo nuo Jiesios iki pasienio alternatyvos buvo atrinktos atlikus strateginį pasekmių aplinkai vertinimą, pagal nustatytus kriterijus bei kaštų ir naudos analizę, o kaip geriausios pasirinktos dvi. Išnagrinėjus visuomenės pasiūlymus vėliau planuojama patvirtinti geriausią trasą.

„Tuomet bus planuojami konkretūs, su visuomene aptarti susisiekimo komunikacijų infrastruktūros sprendiniai“, – teigiama pranešime. Tik po to bus formuojami ir konkretūs žemės sklypai geležinkeliui, apie tai bus informuoti jų savininkai ir naudotojai.

Viena alternatyvų yra nauja 85 kilometrų ilgio „Rail Baltica“ trasa, aplenkianti Kalvariją ir Marijampolę, prie Vinčų grįžtanti prie esamo geležinkelio, toliau einanti šalia Kazlų Rūdos, per Jūrę, Mauručius, šalia Garliavos ir link Jiesios geležinkelio stoties.

Antroji alternatyva – 78 kilometrų ilgio trasa, aplenkianti Mockavą, Marijampolę, einanti šalia Garliavos link Jiesios. Naujas dvikelis būtų tiesiamas per naujas teritorijas panaudojant tik nedidelį esamo geležinkelio.

Abiem variantais numatomos jungtys su Šeštokų ir Marijampolės geležinkelio stotimis, nauji Šeštokų ir Kazlų
Rūdos terminalai, naujos Pasienio ir Marijampolės stotys.

Ruožo projektą rengė bendrovės „Sweco Lietuva“ ir Vokietijos „DB Engineering & Consulting“. Jos iki šių metų liepos už 1,66 mln. eurų turi parengti koncepciją. Linijos modernizavimo darbus numatyta užbaigti iki 2026 metų.

Europinio standarto geležinkelis tarp Lenkijos ir Kauno veikia jau nuo 2015 metų, juo kursuoja keleiviniai traukiniai iki Balstogės, jis naudojamas ir kroviniams, karinei technikai vežti. Tačiau Lietuvai, Latvijai ir Estijai priėmus sprendimą dėl naujų geležinkelio parametrų, pagal kuriuos tokie traukiniai turės važiuoti iki 249 km per valandą greičiu, liniją reikia modernizuoti.

„Rail Baltica“ nuo 2026 metų turėtų sujungti Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, Lietuvoje šis ruožas tęsis 392 kilometrus. Juo keleiviniai traukiniai galės važiuoti iki 250 kilometrų per valandą greičiu, o krovininiai traukiniai – iki 120 kilometrų per valandą greičiu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos