Pasak jos, keturios ruožo nuo Jiesios iki pasienio alternatyvos buvo atrinktos atlikus strateginį pasekmių aplinkai vertinimą, pagal nustatytus kriterijus bei kaštų ir naudos analizę, o kaip geriausios pasirinktos dvi. Išnagrinėjus visuomenės pasiūlymus vėliau planuojama patvirtinti geriausią trasą.
„Tuomet bus planuojami konkretūs, su visuomene aptarti susisiekimo komunikacijų infrastruktūros sprendiniai“, – teigiama pranešime. Tik po to bus formuojami ir konkretūs žemės sklypai geležinkeliui, apie tai bus informuoti jų savininkai ir naudotojai.
Viena alternatyvų yra nauja 85 kilometrų ilgio „Rail Baltica“ trasa, aplenkianti Kalvariją ir Marijampolę, prie Vinčų grįžtanti prie esamo geležinkelio, toliau einanti šalia Kazlų Rūdos, per Jūrę, Mauručius, šalia Garliavos ir link Jiesios geležinkelio stoties.
Antroji alternatyva – 78 kilometrų ilgio trasa, aplenkianti Mockavą, Marijampolę, einanti šalia Garliavos link Jiesios. Naujas dvikelis būtų tiesiamas per naujas teritorijas panaudojant tik nedidelį esamo geležinkelio.
Abiem variantais numatomos jungtys su Šeštokų ir Marijampolės geležinkelio stotimis, nauji Šeštokų ir Kazlų
Rūdos terminalai, naujos Pasienio ir Marijampolės stotys.
Ruožo projektą rengė bendrovės „Sweco Lietuva“ ir Vokietijos „DB Engineering & Consulting“. Jos iki šių metų liepos už 1,66 mln. eurų turi parengti koncepciją. Linijos modernizavimo darbus numatyta užbaigti iki 2026 metų.
Europinio standarto geležinkelis tarp Lenkijos ir Kauno veikia jau nuo 2015 metų, juo kursuoja keleiviniai traukiniai iki Balstogės, jis naudojamas ir kroviniams, karinei technikai vežti. Tačiau Lietuvai, Latvijai ir Estijai priėmus sprendimą dėl naujų geležinkelio parametrų, pagal kuriuos tokie traukiniai turės važiuoti iki 249 km per valandą greičiu, liniją reikia modernizuoti.
„Rail Baltica“ nuo 2026 metų turėtų sujungti Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, Lietuvoje šis ruožas tęsis 392 kilometrus. Juo keleiviniai traukiniai galės važiuoti iki 250 kilometrų per valandą greičiu, o krovininiai traukiniai – iki 120 kilometrų per valandą greičiu.