Iki rugsėjo 21 dienos bet kuris šalies gyventojas vieną kartą galės pareikšti nuomonę – įvardinti bet kurias penkias Lietuvoje veikiančias elektronines parduotuves. Taip pat dalyviai bus prašomi detalizuoti savo poreikius pagal skirtingas prekių kategorijas. Vartotojų pasirinkimų ir lūkesčių rezultatai bus matomi realiu laiku.
„Per karantiną elektroninę prekybą pradėjusiems ar bandžiusiems sustiprinti, dažnai smulkiesiems verslams, reikalinga pagalba geriau įvertinant vartotojų poreikius ir lūkesčius. Be to, Lietuvoje iki šiol nebuvo tyrimo, kuriame vartotojai galėtų įvardinti konkrečias parduotuves ar prekių ženklus, kurių prekės jiems būtų reikalingos jau tą pačią dieną. Dėl šių priežasčių nusprendėme prisidėti prie e. prekybos augimo skatinimo Lietuvoje ir suteikti platformą geriau suprasti vartotojų poreikius”, – sako tyrimą organizuojančios logistikos kompanijos „Ziticity” vadovas Laimonas Noreika.
Šių metų elektroninės prekybos pokyčius labiausiai diktavo pandemija – dėl jos skaitmenizuotis buvo priversti net ir mažiausi verslai, o elektroninės prekybos patirties turinčios parduotuvės turėjo skubiai ieškoti sprendimų, kaip prisiderinti prie situacijos.
Pasak L. Noreikos, vartotojams prekių pristatymo laikas ir sąlygos visada yra svarbiausi kriterijai, kurie dar labiau išryškėjo karantino metu.
„Smulkiesiems ir vidutiniams verslams gali būti sunku efektyviai konkuruoti elektroninėje erdvėje – karantino metu įvyko labai skubus parduotuvių perkėlimas į elektroninę erdvę. Visgi rinkos situacija rodo, kad daugeliui verslų sklandžiai veikianti elektroninė prekyba būtina, norint išlikti rinkoje. Štai, pavyzdžiui, kitas nesenai atliktas tyrimas parodė, kad šiais metais 34 proc. respondentų nusprendė nepirkti prekės, dėl kurios jau buvo apsisprendę, dėl per ilgo pristatymo termino. Tuo metu 45 proc. teigia, kad pirktų dažniau, o 29 proc. daugiau, jeigu prekes galėtų gauti tą pačią dieną – tai didelis potencialas smulkiesiems ir vidutiniams verslams, siekiantiems augti”, – teigia L. Noreika.