„Dow“ indekso narės „Nike“ akcijų kursas antradienio rytą sumenko 2,9 proc. iki 79,78 JAV dolerio už vieną akciją. Tai yra pirmoji prekybos sesija nuo to laiko, kai bendrovė paskelbė, kad C.Kaepernickas taps reklamos veidu kampanijoje, skirtoje pažymėti garsiojo šūkio „Just Do It“ (liet. „Tiesiog padaryk tai“) trisdešimtmetį.
C.Kaepernickas išgarsėjo 2016-aisiais, kuomet protestuodamas prieš rasinę neteisybę ėmė priklaupinėti per Jungtinių Valstijų himną. Amerikietiško futbolo lygoje NFL jis nežaidžia nuo praėjusių metų pradžios, kai jo paslaugų atsisakė „San Francisco 49ers“ ekipa.
Nors pats C.Kaepernickas NFL nerungtyniauja jau kurį laiką, kiti lygos žaidėjai taip pat įsitraukė į jo pradėtą judėjimą, kurio vienu aršiausių kritikų yra JAV prezidentas Donaldas Trumpas.
Dėl naujosios „Nike“ kampanijos kai kurie vartotojai paragino boikotuoti įmonės produkciją.
„Nors užimti poziciją kokiu nors klausimu yra kilnu, nerti stačia galva į itin jautrią problemą, kuri išprovokuoja labai dviprasmiškas reakcijas, yra neprotinga komerciniu požiūriu“, – sako bendrovės „GlobalData Retail“ vykdantysis direktorius Neilas Saundersas.
„Nors įmonės pozicija galimai bus sutikta palankiai vakarinėje Amerikos pakrantėje, ji gerokai mažiau džiugins klientus daugumoje kitų vietų“, – svarstė jis.
Tačiau kai kurie kiti analitikai taip pat pabrėžė, kad kampanija gali padėti sutvirtinti „Nike“ pozicijas tarp pagrindinių klientų, įskaitant mažumas ir jaunimą.