Rekordinį 7,8 mln. eurų pelną pernai gavęs „Pienas LT“ šiemet stengsis išlaikyti kainas

Didžiausio Baltijos šalyse pieno gamintojų kooperatyvo „Pienas LT“, pernai išauginusio pajamas beveik dukart, o pelną – keturis kartus iki rekordinių aukštumų, valdybos pirmininkas teigia, kad šiemet uždarbis bus mažesnis, dalis jo bus skirta palaikyti aukštesnes supirkimo kainas, kurios kooperatyvo nariams padėtų atlaikyti sunkmetį.
„Pienas LT“
„Pienas LT“ / „Pienas LT“ nuotr.

Tomas Raudonius sako, jog rekordinius rezultatus lėmė ne viena priežastis, tarp kurių – ir aukštos pieno produktų kainos.

„Praėjusieji metai tiek uždirbto pelno, tiek pardavimo pajamų, tiek naujų narių atžvilgiu buvo rekordiniai. Manau, jog sėkmės faktorių yra keli: įgyvendinome ne vieną efektyvumo didinimo projektą, sprendinius, kurie padėjo amortizuoti išaugusios energetikos kaštų poveikį. Kooperatyvo puikius rezultatus taip pat lėmė ir aukštos produktų kainos rinkose, tačiau šis faktorius koreliavo ir su aukščiausiomis istorijoje pieno supirkimo kainomis“, – teigė T.Raudonius.

„Pienas LT“ pajamos pernai augo beveik dukart iki beveik 170 mln. eurų (2021 metais – 91,2 mln. eurų), o pelnas – keturis kartus ir buvo didžiausias per visą veiklos istoriją – 7,8 mln. eurų (1,8 mln. eurų).

Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje veikianti gamykla „Pienas LT“ vienija 274 pieno gamintojus, kurie yra ir jos savininkai. Jiems, anot T.Raudoniaus, bus paskirstyta 95 proc. uždirbto pelno.

„Priimtas sprendimas dalį uždirbto pelno – 5 proc. atidėti į rezervą, o likusią sumą paskirstyti kooperatyvo nariams: 10 procentų dividendams ir 90 proc. pieno gamybos apyvartai proporcingoms išmokoms“, – sakė valdybos vadovas.

Jo teigimu, gegužę kooperatyvo nariams jau buvo išmokėta 2,2 mln. eurų pelno dalis.

T.Raudonius sako, kad kooperatyvo pelno rodikliai nebuvo aukščiausi rinkoje, nes jis siūlė didžiausias pieno supirkimo kainas – tokią galimybę suteikė kooperacijos strategija.

„Mes išsiskyrėme aukščiausiomis vidutinėmis pieno supirkimo kainomis ir mažiausiu jų skirtumu tarp stambių ir smulkių ūkių. Tai yra ilgalaikės kooperatyvo kainodaros strategijos rezultatas, kuris kooperacijoje kuria pridėtinę vertę ūkiams“, – aiškino T.Raudonius.

Vyriausybės atstovams raginant kooperuotis krizę išgyvenančius pieno ūkius, nes tai padidintų jų derybinę galią. T.Raudonius sako, kad tai – tik vienas, tačiau ne vienintelis sprendimo būdas.

„Tikriausiai kooperacija nėra vienintelis efektyvumo didinimo būdų, tačiau mūsų nariai pridėtinę vertę gauna ne tik per mokamą pieno kainą, savikainos mažinimo galimybes, bet ir per uždirbto pelno paskirstymą. Dėl to kooperacijos kaip ekonomiškai naudingo veiklos būdo pasirinkimas ypač svarbus ir patrauklus mažesniems ūkiams“, – aiškino T.Raudonius.

Šiemet smarkiai kritus pieno produktų eksportui ir sektoriuje tvyrant krizės nuotaikoms „Pienas LT“ tikisi uždirbti mažiau, o būsimąjį pelną skirs ir aukštesnės pieno supirkimo kainos išlaikymui – tai turėtų padėti nariams atlaikyti sunkmetį.

„Nuo metų pradžios būsimo pelno dalį skiriame palaikyti aukštesnei pieno kainai ir taip padėti savo nariams subalansuoti pajamas bei įveikti krizę. Tokį sprendimą priėmėme, nes mums rūpi mūsų narių pieno ūkių finansinis saugumas ir jų augimo perspektyvos“, – komentare BNS sakė T.Raudonius.

Jo teigimu, sprendimas įsigyti bankrutuojančią bendrovės „Marijampolės pieno konservai“ valdomą Lukšių pieninę dar nepriimtas, nes dėl bankroto procedūros dabar tai teisiškai neįmanoma.

„Įsigyti pieninę esame viešai pareiškę ketinimą, tačiau sprendimą galėsime priimti, kai bus tokia galimybė“, – sako T.Raudonius.

„Pienas LT“ gamykla Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje veikia nuo 2014 metų liepos, kooperatyvo pajininkai į ją investavo per 20 mln. eurų, dar apie 14 mln. eurų projektui gauta iš Europos Sąjungos fondų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis