Restoranai vaiduokliai vienas po kito dygsta ir Lietuvoje: didieji žaidėjai mato plėtros galimybių

Lietuva žengia užsienio šalių pramintu taku. Per pandemiją viena po kitos steigėsi vadinamosios tamsiosios virtuvės arba, kitaip tariant, restoranai vaiduokliai (angl. – „ghost kichen“). Tai maitinimo įstaigos, neturinčios jokių stalelių lankytojams ir gaminančios maistą tik išsinešti. Prognozuojama, kad iki 2030 m. jos užims 50 proc. išsinešti ar išsivežti skirtų maisto produktų rinkos visame pasaulyje.
Cepelinai
Cepelinai / Shutterstock nuotr.

Dalis klientų po pandemijos nebenori grįžti į restoranus

Sostinėje, Karoliniškėse, gyvenanti Beatričė tiek per karantiną, tiek ir jam pasibaigus dirbo iš namų, tad beveik kasdien užsisakydavo maisto iš restoranų.

Kaip žinia, kasdien valgyti tą patį pabosta, tad mergina buvo išsiaiškinusi beveik visas į jos gatvę pristatančias maitinimo įstaigas. Visgi vienas restoranas Beatričę nustebino – per maisto pristatymo programėlę rasta kavinė „Močiutės cepelinai“ kasdien siūlė net kelis pietų patiekalų variantus, tačiau tokios maitinimo įstaigos adreso, kad ir kiek ieškojo, Karoliniškėse ji nerado.

Ernestos Čičiurkaitės / 15min nuotr./Cepelinai
Ernestos Čičiurkaitės / 15min nuotr./Cepelinai

Apsilankyti „Močiutės cepelinuose“ Beatričė ir negalėjo, nes ši kavinė fizinio adreso neturi – ji gamina tik išsinešti. Idėja karantino metu pasiūlyti cepelinų, gamintų pagal jo paties močiutės receptą, pristatymą į namus ar biurą kilo picerijų tinklą „Focus pica“ valdančios įmonės „Džigora“ vadovui Igoriui Jarmolenkai. Kaip 15min pasakojo I.Jarmolenka, cepelinus gaminti ir vežti klientams nuspręsta ir pasibaigus karantinui.

O tokių maitinimo įstaigų, kaip „Močiutės cepelinai“, veikiančių tik internete ir siūlančių tik maisto pristatymo paslaugą, daugėja. Ir ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje. Prognozuojama, kad ši tendencija, turinti netgi specialų pavadinimą – restoranai vaiduokliai, tik stiprės, o priežasčių įvairių – viena jų, kad ne visi klientai nori grįžti į restoranus.

„Kai kurie restoranai supranta, kad jų investicijos į gerą vietą mieste, interjero dizainą, personalą ir kt. ne iki galo atsiperka. Taigi kaltinti dėl to vien pandemijos jau nepavyks – dalis lankytojų tiesiog nebenori sugrįžti“, – 15min pastebi „Bolt Food“ vadovas Lietuvoje Justinas Bambalas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis