Sertifikavimo kriterijų – daugiau kaip 100
Pasak „Rimi Lietuva“ personalo vadovės Vaidos Kaikarienės, nuo pat įmonės veiklos pradžios buvo tikslingai stengtasi tapti geriausiu darbdaviu savo darbuotojams: įdiegti socialinės politikos standartai, darbo principai, gairės, kurie vėliau tapo pavyzdžiu kitoms organizacijoms.
„Sulaukiame vis daugiau prašymų iš kitų įmonių pasidalinti sukaupta patirtimi, dalyvauti konferencijose ir mokymuose apie tai, kaip motyvuoti darbuotojus bei sudaryti jiems puikias darbo sąlygas, kartu pasiekti ambicingų tikslų. Tad praėjusiais metais pirmą kartą nutarėme siekti „Top Employer“ sertifikato ir pasitikrinti, kaip atrodome Europos ir pasaulio kontekste tarp kitų įmonių“, – sako V.Kaikarienė.
Pasak personalo vadovės, sertifikavimo dokumentų pateikimas užtrunka kelis mėnesius, nes juose svarbu įrodyti, kad įvairios organizacijoje naudojamos veiklos, programos bei strategijos darbuotojų gerovei užtikrinti yra ne vienkartinės, bet tęstinės ir integralios, skirtos visiems be išimties. „Neužtenka vien pasidalinti gerąja praktika, svarbu pateikti ją patvirtinančius dokumentus ir išsamius duomenis. Vėliau įvyksta susitikimas su organizacijos „Top Employers Institute“ atstovu, kuriuo metu tikrinama, ar duomenys yra teisingi ir galime juos pagrįsti. Po kurio laiko sulaukėme sertifikato, kad esame „Top darbdavys“ – tai džiugina, įpareigoja ir skatina dar labiau stengtis“, – sako V.Kaikarienė.
Svarbiausia – darbuotojo savijauta ir motyvacija
„Rimi“ personalo vadovė teigia, kad vienu svarbiausių įmonės prioritetų yra darbuotojų gerovė. Koncentruojamasi ne tik į darbo atlygio didinimą, bet ir į darbo sąlygas, papildomas naudas, tobulėjimo galimybes bei procesų ir įrankių tobulinimą: „Šiais metais papildomai skirsime 3 milijonus eurų darbo užmokesčio fondui, prieš keletą metų įsteigėme iki 50 000 eurų siekiantį pagalbos darbuotojams fondą, skirtą padėti į nelaimę patekusiems kolegoms ir jų artimiesiems.
Taip pat vis aktualesniu tampa sveikatos priežiūra, įvairios sveikatinimosi veiklos ir programos, nemokami skiepai bei maitinimas, pavežimo į darbą paslauga – visa tai suteikiame mūsų darbuotojams. Žmonėms svarbi ir emocinė sveikata, todėl sudarome jiems sąlygas konsultuotis su specialistais, kad kiekvienas galėtų atpažinti gresiantį perdegimą darbe bei užbėgti jam už akių. Taip pat darbuotojams svarbu, kokias sistemas ar įrankius mes naudojame ar tobulinime – tai jiems leidžia darbą atlikti lengviau ir efektyviau“, – sako personalo vadovė.
Šiais metais papildomai skirsime 3 milijonus eurų darbo užmokesčio fondui.
Įmonė nuolat atlieka darbuotojų nuomonės apklausas bei rinkos tyrimus, kad gautų išsamią informaciją, kuriose srityse, kaip darbdavys, dar galėtų patobulėti. „Nuolat pasitikriname, ar esame teisingame kelyje ir pastaruoju metu iš darbuotojų sulaukiame grįžtamojo ryšio, teigiančio, kad jiems itin svarbi atmosfera darbe ir darbo kultūra, taip pat jie mini, jog svarbios ir papildomos naudos, lankstus darbo grafikas, pagarbūs santykiai kolektyve. Stengiamės atitikti savo darbuotojų poreikius ir lūkesčius, norime, kad jie didžiuotųsi ir džiaugtųsi savo darbo vieta, būtų savo įmonės ambasadoriai. Tikime, kad taip išlaikome savus ir pritraukiame naujus talentus“, – paaiškina V.Kaikarienė.
Įmonės išskirtinumas – lyderystė ir lygios galimybės kiekvienam
Personalo vadovė pasakoja, kad įmonėje yra daug sėkmės istorijų, kai pradėjęs karjerą nuo žemesnio laiptelio, žmogus tampa padalinio vadovu, o keldamas kvalifikaciją, kuriai sudarytos visos galimybės, gali pretenduoti ir į aukštesnę poziciją: „Kiekvienam darbuotojui, jei tik jis to nori, suteikiame galimybę augti organizacijos viduje: turime daugiau kaip 200 įvairių darbo pozicijų, kurias galima keisti, persikvalifikuoti, realizuoti savo gabumus ne tik darbo, bet ir savanorystės veikloje, kurią taip pat skatiname“, – teigia V.Kaikarienė.
„Rimi Lietuva“ laikosi požiūrio, kad svarbu ne tik organizacijos tikslai, bet ir jų siekiantys žmonės: „Be jų nuoširdaus įsitraukimo tiek daug nepasiektume. Todėl branginame kiekvieną savo darbuotoją – vieni pirmųjų atkreipėme dėmesį į diskriminaciją darbo rinkoje, ėmėme laužyti įsigaliojusius stereotipus dėl negalios ar amžiaus, todėl aktyviai įdarbiname vyresnio amžiaus žmones, asmenis su negalia ar kitų tautybių piliečius. Praėjusiais metais prie kolektyvo prisijungė daugiau kaip 200 nuo karo tėvynėje pasitraukusių ukrainiečių. Mes padedame jiems greičiau integruotis, pritaikome darbo vietas, sudarome lanksčias darbo sąlygas. Laikomės požiūrio, kad įvairovė tik praturtina organizaciją.
Prieš keletą metų darbuotojų patogumui „Rimi Lietuva“ prekybos centruose pradėjome dirbti, naudodami novatorišką „Lean“ metodologiją, o praėjusiais metais biuro darbuotojai pradėjo naudotis „Agile“ metodologijos principais. „Kaip ir kolegos Latvijoje bei Estijoje, perėjome prie naujų darbo metodų, kurių privalumas – greitis ir efektyvumas. Dabar sprendimus priimame dar operatyviau, be to, juos priimti įgalioti ne tik vadovai, kaip buvo įprasta, bet ir darbuotojų komandos. Kolegos patenkinti kūrybiškesniais darbo metodais, kurie leidžia jiems labiau atsiskleisti, siūlyti savo idėjas ir glaudžiau bendradarbiauti tarpusavyje. Esame laimingi, kad tampame vieta, kur žmonės nori ateiti dirbti“, – sako V.Kaikarienė.
Mažmeninės prekybos įmonė „Rimi Lietuva“ yra Švedijos bendrovės „ICA Gruppen“ dukterinė bendrovė ir „Rimi Baltic“ grupės dalis. Prekybos tinklui šiuo metu priklauso 83 „Hyper“, „Super“ ir „Express“ formato parduotuvės Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, Alytuje, Ukmergėje, Telšiuose, Mažeikiuose, Biržuose, Kaišiadoryse, Druskininkuose ir Palangoje. Bendrovė ne kartą įvertinta kaip geriausiai klientus aptarnaujantis tinklas Lietuvoje ir itin daug dėmesio skiria tvarumo tikslų įgyvendinimui.