Rinkodaros ekspertas: skaitmeninio prieinamumo didinimas – galimybė verslui

2025 m. birželio 28 d. Europos Sąjungoje (ES) įsigalios nauja direktyva – Europos prieinamumo aktas. Jis įpareigos verslą didinti ne tik fizinį, bet ir skaitmeninį prieinamumą žmonėms su negalia ir vyresnio amžiaus asmenims. Apie tai, kaip ši direktyva paveiks verslą ir visuomenę, 15min tinklalaidėje „Tavo balsas – Europa“ savo mintimis dalijosi skaitmeninės rinkodaros agentūros „APG Media“ įkūrėjas ir vadovas Aurimas Paulius Girčys.

Gyvenimo palengvinimas aštuntadaliui žmonijos

Šiuo metu visame pasaulyje yra daugiau nei milijardas žmonių, gyvenančių su vienokia ar kitokia negalia. Ne paslaptis, kad sklandžia jų integracija į visuomenę bei lygiomis galimybėmis gali pasigirti labai nedaug valstybių. Tai reiškia, kad maždaug aštuntadalis žmonijos kasdien susiduria su vienokiais ar kitokiais sunkumais tiek fizinėje aplinkoje, tiek skaitmeninėje erdvėje. Europos prieinamumo aktas – dar vienas ES įrankis, prisidėsiantis prie šių žmonių gyvenimo palengvinimo.

Nors iki direktyvos įsigaliojimo beliko šiek tiek daugiau nei metai, ruoštis jos įgyvendinimui verslas dar nepuola. Su daugybe įvairių sričių įmonių dirbantis agentūros „APG Media“ vadovas sakė manantis, kad dauguma verslo šio klausimo imsis kitų metų gegužę.

„Žinoma, norėtųsi, kad tai nebūtų paskutinės minutės prioritetas ar tiesiog dar viena dokumentacija, kurią reikia įgyvendinti. Ši direktyva – tikrai geras, visuomenės gyvenimą lengvinantis sprendimas“, – pasakojo A.P.Girčys.

Prievolė ar galimybė?

Pasak rinkodaros specialisto, naujoji direktyva nėra vien eilinis ES potvarkis, kurį reikia įgyvendinti ir po to galima pamiršti – tai ir verslui naudinga galimybė. Apytiksliais vertinimais, Lietuvoje šiuo metu gyvena apie 200 tūkst. neįgalių žmonių. Jų galimybės laisvai naudotis visomis elektroninėmis paslaugomis – pradedant įvairiomis programėlėmis, baigiant elektronine prekyba – vis dar neprilygsta toms, kokiomis naudojasi sveikoji visuomenės dalis

„Grubiai kalbant, šie žmonės internetinėse svetainėse tiesiog neturi galimybės išleisti pinigų, nes svetainės nepritaikytos neįgaliems žmonėms“, – pabrėžė A.P.Girčys.

Vyras pasakojo dėl to kartais patiriantis keistą, siurrealistinį jausmą: „Galvojant objektyviai, yra keista, kad tai vis dar nėra įprastos mūsų kasdienybės dalis – juk bet kokio verslo tikslas yra pasiekti kuo didesnį skaičių potencialių klientų. Siekis, kad internetine įmonės svetaine lygiai taip pat lengvai galėtų naudotis visi žmonės, nepaisant jų neįgalumo, turėtų būti verslo prioritetas“, – savo nuomonę išsakė rinkodaros ekspertas.

A.P.Girčys pridūrė manantis, kad tai – tik laiko klausimas ir jau palyginti netolimoje ateityje šios nuostatos taps norma. „Galbūt po kokių dešimties metų šie procesai bus įdiegti, savaime suprantami ir priimami lygiai taip pat, kaip ir principai „neviršyti greičio“ ar „nepervažiuoti pėsčiojo“, – vaizdingai palygino pašnekovas.

Daugiau Aurimo Pauliaus Girčio minčių apie Europos Prieinamumo aktą ir jo atnešamus pokyčius visuomenei bei verslui – 15min tinklalaidėje „Tavo balsas – Europa“.

Laida, remiant Europos Parlamentui, rengiama įgyvendinant projektą „Tavo balsas stiprina Europą“.

VIDEO: „Tavo balsas – Europa“: ar verslas ruošiasi ES prieinamumo akto įsigaliojimui?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis