Rinkos naujokas atvėrė duris: pademonstravo, kaip švieži gaminiai keliauja ant mūsų stalo

Miestuose vis dažniau galima pamatyti ZZZ.LT prekės ženklu papuoštus krovininius mikroautobusus ar prie butų ir namų durų stovinčias juodas dėžes, išmargintas nuotaikingais užrašais. Ne vienam pabandžiusiam pasinaudoti šios prekybos platformos paslaugomis kyla klausimas – kaip pavyksta pristatyti tokias šviežias daržoves ar vis dar kvepiantį batoną?
ZZZ.LT logistikos centras
ZZZ.LT logistikos centras / Teodoro Biliūno / BNS nuotr.

Gamina tik gavę užsakymą

Ketvirtadienio vakaras. 19 val. Lankomės Kaune esančiame ZZZ.LT logistikos centre, kaip vėliau paaiškėja, per patį darbymetį. Mus pasitinka besišypsantis Vidas Kaziukaitis, UAB „Transaibė“, kuri teikia logistikos paslaugas ZZZ.LT, direktorius ir aprodo savo valdas. Keliose sandėlio patalpose stovi stelažai su prekėmis: vienur ilgo galiojimo maisto produktai, kitur buitinės chemijos prekės, trečiame išrikiuotos juodos dėžės, į kurias darbuotojai jau krauna užsakymus klientams.

Dairomės, bet niekur nematome, to, kuo taip didžiuojasi įmonė – šviežių gaminių. Klausiame Vido – kur jie? Jis pasiūlo neskubėti ir papasakoja, kaip produktai atkeliauja iki kliento stalo.

Teodoro Biliūno / 15min nuotr./Vidas Kaziukaitis
Teodoro Biliūno / 15min nuotr./Vidas Kaziukaitis

„Pradėkime nuo užsakymo. Klientas tinklalapyje ZZZ.LT išsirenka prekes, jas susideda į virtualų pirkinių krepšelį ir pateikia užsakymą. Užsakymus artimiausiai nakčiai ir artimiausiai dienai priimame iki 17 val. Kodėl tik iki tada? Tam tikrų kategorijų prekės yra pradedamos gaminti tik tada, kai gaunamas užsakymas – taip užtikriname šviežumą. Gavę užsakymą kreipiamės į gamintoją, kuris gaminį pagamina, jį supakuoja ir jis atgabenamas pas mus“, – pasakoja Vidas.

Kaip pavyzdį jis pateikia šviežią žuvį. Pasak jo, nėra taip, kad gamintojas yra prisidėjęs žuvies ir laukia, kada ji bus užsakyta. Kiekvieną kartą yra formuojamas individualus užsakymas: gamintojas ima žuvį ar jos dalį, ji yra sandarinama ir paruošiama siunta. Tada kurjeris surenka užsakymus iš gamintojų ir produktai pristatomi į vėsinamas patalpas ZZZ.LT logistikos centre.

„Tada prasideda vidiniai procesai: skaneriu prekės skirstomos į užsakymų dėžes, kad nebūtų sumaišyti užsakymai. Mes žinome, kokioje dėžėje kokiam klientui kokios prekės ir kas dėjo. Kai viskas sutikrinama, tada į dėžes dedamas sausas ledas, kad viskas ilgiau liktų šviežia. Dėžė uždaroma, uždedamos plombos ir pagal maršrutus perduodame kurjeriui“, – sako logistikos vadovas.

Žinoma, prekių pristatymą galima užsisakyti ir nebūtinai artimiausiai dienai ar nakčiai, o pvz., po trijų dienų. Tokiu atveju užsakymas gamintojui dėl konkrečios pirkėjo pasirinktos prekės siunčiamas pristatymo išvakarėse.

Likučiai keliauja didmenininkams

Šiuo metu ZZZ.LT bendradarbiauja su 25 šviežių gaminių tiekėjais, tokiais kaip daržovių ir vaisių augintojais, žuvies, mėsos, pieno produktų ir kt. Ateityje planuojama didinti šviežių produktų gamintojų skaičių.

„Tos kelios valandos, skirtos gamybai, yra nemažas iššūkis gamintojams, todėl vertiname, ar galime dirbti – negalime vėluoti. Gaminiai turi būti pagaminti dar šiandien“, – apie santykius su gamintojais užsimena V.Kaziukaitis.

Kyla klausimas, o ar visi gaminiai patenka ant mūsų stalo, juk yra pakuočių, kurios didelės savo apimtimi? „Turime sudarę sutartis su didmenininkais, kurie superka likusius kiekius. Pavyzdžiui, jei gavome užsakymą vienam sūriui, o pakuotėje jų yra dvidešimt, tai likusius atiduodame didmenininkui – taip pildome savo pažadą klientams tiekti tik šviežius produktus“, – sako Vidas.

Užsisakiusiems pirmą kartą – mokymai

Į dėžes sukrauti užsakymai iš sandėlio nuo 22 val. keliauja ZZZ.LT klientams į namus ar kitas vietoves. Yra dvi galimybės priimti užsakymą – tiesiai į rankas arba naktinis pristatymas, kuomet produktai paliekami specialioje termo dėžėje prie pirkėjo durų. Tai patogu, kai norima iš ryto pasimėgauti šviežiais gaminiais.

„Klientas pirmą kartą užsisako užsakymo įteikimą į rankas. Jo metu kurjeris klientą apmoko, kaip naudotis naktinio pristatymo privalumais. Klientui įteikiama saugumo kilpelė, prispaudžiama durų vyriais. Naktį atvažiuoja kurjeris, prirakina dėžę prie kilpelės, o klientas ryte pasiima dėžę su produktais. Užsakę šią paslaugą, kuri papildomai nekainuoja, klientai gauna priminimą į telefoną, kad neužmirštų palikti nakčiai kilpelės“, – pasakoja Vidas.

Taip pirkėjui nereikia taikytis prie kurjerio ir jis gali planuoti savo laiką. Dėžės palikimas nekainuoja papildomai. Tiesa, naktinis pristatymas šiuo metu kol kas galimas tik didžiuosiuose šalies miestuose – Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje. Per valandą išvežiojama iki dešimties siuntų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis