„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Rinkos naujokas Zzz.lt: ką darys kitaip nei „Barbora“ ir ko pasimokė iš „Fresh Market“ klaidų

„Barbora“ turi rimtą konkurentą – balandį pradeda veikti nauja internetinė maisto parduotuvė Zzz.lt.  Ji žada nekartoti bankrutavusios „Fresh Market“ klaidų, prekes pristatyti visoje Lietuvoje visą parą ir už ne didesnę nei kitų prekybos tinklų kainą.
Žilvinas Vasiliauskas
Žilvinas Vasiliauskas / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Bankrutavus „Fresh Market“, „Maximos“ produktus vežiojanti „Barbora“ liko vienintelė maisto produktų internetinė parduotuvė Lietuvoje. Tiksliau, Vilniuje, mat kiti miestai išvis neturi galimybės užsisakyti maisto į namus.

Dabar į rinką ateina naujokas – Gintauto Šiliniko ir Žilvino Vasiliausko Zzz.lt. Jis žada būti kitoks – maisto produktus pristatinės ir naktį, veš net šviežią žuvį, keliaus į tolimiausius Lietuvos užkaborius. Apie kol kas vienintelį konkurentą „Barborai“ 15min kalbėjosi su Ž.Vasiliausku, kuris iki šiol buvo geriau žinomas kaip viešbučių tinklo „Amberton“ akcininkas.

Mes negalėtume pasiūlyti normalios kainos, jeigu pirktume prekes iš prekybos tinklų. Turime parduoti jų kainomis. Negalime būti nė trupučio brangesni nei jie, – kalbėjo Ž.Vasiliauskas.

Ką parduos ir kiek kainuos?

Zzz.lt nebendradarbiaus su mažmeninės prekybos tinklais – prekes į vienintelį savo sandėlį Kaune veš tiesiai iš įvairių gamintojų.

„Mes negalėtume pasiūlyti normalios kainos, jeigu pirktume prekes iš prekybos tinklų. Turime parduoti jų kainomis. Negalime būti nė trupučio brangesni nei jie“, – 15min sakė Ž.Vasiliauskas.

Zzz.lt taip pat save pozicionuoja kaip šviežių produktų internetinę parduotuvę: „Mes vežame tiesiai iš gamintojų, pavyzdžiui, „Rokiškio sūrio“, „Pieno žvaigždžių“, „Krekenavos mėsinės“. Tai bus pats šviežiausias produktas.“

Internetinė parduotuvė siūlys ir „premium“ klasės produktus, pavyzdžiui, šviežią žuvį. Kadangi savo automobilių parko neturės, o maisto prekių pristatymą patikės kurjeriams, produktus darbuotojai kraus į specialias maistą reguliuojančias dėžes.

Jas, pirkėjui nesant namuose arba tiesiog miegant, mat Zzz.lt prekes veš ir naktį, kurjeris galės specialiu užraktu prirakinti prie durų. Ar tai papildomai kainuos vartotojui?

„Čia kaip Šveikas: kas pabrangins alų, tam kapai. Mes neturime galimybės papildomai didinti kainos“, – sakė pagrindinis Zzz.lt akcininkas.

Specialios dėžės leidžia atsisakyti automobilių parko ir patikėti  užsakymų pristatymą kurjeriams. Ž.Vasiliausko teigimu, šiuo metu vyksta derybos su keliomis kurjerių bendrovėmis.

„Užsakymų skaičiai gana dideli. Kurjerių tarnybų, norinčių vežioti, tikrai yra. Ar bus viena didelė, ar trys mažesnės, tai yra derybų klausimas. Man atrodo neracionalu turėti savo tarnybą“, – sakė jis.

Kadangi įvairios kurjerių bendrovės padengia visą Lietuvą, zzz.lt taip pat užsakymus vežios po visą šalį.

Lįs į emigrantų kišenes

Balandį veiklą pradėsianti zzz.lt iš pradžių dirbs tik Kaune – per kelias savaites patikrins savo veiklos modelį, išbandys tinklalapį, ir netrukus užsakymus pradės teikti jau visoje Lietuvoje.

Ž.Vasiliauskas tikisi, kad jo projektas bus aktualus ir emigrantams.

„Įdomi emigrantų reakcija. Įsivaizduokime, emigrantas turi tėvus Šiauliuose. Tėvai neperka, taupo. Jis leido nupirkti sau kažkokį skanėstą. Tėvai vyresnio amžiaus, namie daug būna. Žmonės laimingi – viskas įvyko už vidutinę lentynos kainą. O, jeigu tu esi kažkokiam kaimelyje, tai pavyksta nupirkti už mažesnę kainą didesnį asortimentą“, – sakė Ž.Vasiliauskas.

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Žilvinas Vasiliauskas
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Žilvinas Vasiliauskas

Paklaustas, kiek laiko truks prekių pristatymas, jis sakė, kad tai turės įvykti greitai: „Svarbu, kad per protingą laiką pasiektų žmones. Niekam neįdomu, jeigu jūs užsisakote iki 17 val. ir negaunate tą pačią naktį arba kitą rytą.“

Ž.Vasiliausko ir komandos projektas buvo vystytas kone metus. Sunkus uždavinys – asortimento pasiūlymas.

„Turi būti 8 tūkst. pavadinimų, kad jaustųsi žmogus patogiai. Jeigu užsmaugsim, tai tolimesni regionai praranda laimę pirkti, nes jie kokioje mažoje parduotuvėje gal turi 1 tūkst. pavadinimų. Nuskriausti asortimento mes neplanuojame“, – sakė jis.

Zzz.lt darbuotojai prekes surinks iš gamintojų ir veš į sandėlį, kur užsakymai bus sudedami į dėžes ir bus atiduodami kurjeriams.

„Lietuviški gamintojai yra truputį užspausti didžiųjų tinklų, jie nori naujų pardavimo kanalų, jie suvokia, kad nauji žaidėjai liberalizuos rinką“, – apie gamintojų norų bendradarbiavimą ir palankias kainas kalbėjo Ž.Vasiliauskas.

„Fresh Market“ klaidų nekartos

Kaip vieną „Fresh Market“ klaidų Zzz.lt akcininkas paminėjo per pigų minimalų krepšelį. „Fresh Market“ jis siekė 9 eurus, o Zzz.lt prekių galėsite įsigyti tik tuo atveju, jeigu pirksite už 40 eurų ar daugiau.

„Tai yra ta suma, nuo kurios turėtume vežti. Mažesnių išvis nevešime. Žmogus nesupras, jeigu vešime jam už 10 eurų, ir dar panašiai tiek reikės sumokėti už pristatymą. Pristatymas yra labai masyvi mūsų kaštų eilutė. Geriau išlaikyti sąžiningą žemą kainą, negalime leisti pardavinėti sau brangiau“, – aiškino Ž.Vasiliauskas.

„Fresh Market“, jo teigimu, nemokėjo skaičiuoti.

„Mes nenorime kartoti „Fresh Market“ klaidų – nedalinsime lūkesčių žmonėms. Mes žinome, kiek kainuoja su taksi pavažiuoti, o čia dar ir prekes atveža. Kaip taip gali būti?“, – sakė jis.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./„Fresh Market“ parduotuvė
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./„Fresh Market“ parduotuvė

Tačiau „Fresh Market“ išjudino rinką. Ypač nuskriaustas, po įmonės bankroto, liko Kaunas, jau įpratęs pirkti maisto produktus internetu. Mat „Barbora“ paslaugas siūlo tik vilniečiams.

„Jie padarė savo darbą, išjudino visuomenę, tai yra stiprioji jų reikalo pusė. Silpnoji – jie nemokėjo skaičiuoti. Koks įdomumas – turi paslaugą ir staiga jos nebeturi. Praėjo mergina, davė telefoną, bet nepakėlė ragelio. (…) Skaičiavimas bus tikrai mūsų stiprioji pusė. Žmogus neturės nieko brangiau mokėti“, – kalbėjo Ž.Vasiliauskas.

Žada daug netradicinių sprendimų

Ž.Vasiliauskas į mažmeninės prekybos verslą įšoko tiesiai iš viešbučių verslo – jis yra „Amberton“ akcininkas. Kodėl?

„Man asmeniškai atrodo, kad verslo administravimas visur yra verslo administravimas. Ateini, pradedi gilintis į kiekvieną sritį tiek, kad, būdamas sprendimus priimančiu asmeniu, nenusivairuotum. Kai mokaisi, dar turi įprotį nepasitikėti. Bet visko neišmoksi. Visur yra profesionalai“, – apie zzz.lt jis kalba kaip apie projektą, kurio tikslas yra ne tik pelnas, bet už jo slypi ir daug naujų idėjų.

Viena jų – pardavinėti produktus receptais. Į zzz.lt tinklalapį užsukęs žmogus ras net tik įprastą produktų pasirinkimą, bet galės maistą pirkti ir pagal receptus – zzz.lt į specialią dėžę įdės visko, ko, pavyzdžiui, reikia žuvies kepsniui.

Investuotojai turi lašinių – gali palaikyti šitą projektą kurį laiką, kol jis nusistovės. Jis ambicingas, reikalingas, pribrendęs, – 15min sakė Ž.Vasiliauskas.

„Dar vienas – pirkinių sąrašas. Kaip padaryti patogiai, kad galėtum susivesti sąrašą ir apsipirkti pagal sąrašą?“, – sakė jis

Už plastikinius maišelius zzz.lt prašys susimokėti: „Jeigu žmogus pirks maišelį, jis nebus nemokamas. Mes sakysime, kad žmogui maišelio nereikia, bet, jeigu labai nori, tai tegul perka indulgenciją. Nežinau, ką darysime su tais pinigais, negalvojame sau to pelno pasilikti, bet galėsim paaukot vaikų namams, delfinams – nesugalvojom dar.“

Taip pat Zzz.lt ketina pasiūlyti taromato paslaugas – kartu su dėže pasiimti ir gyventojams nereikalingą tarą.

Jis tikisi, kad rinkoje balandį startuosianti internetinė parduotuvė veiks ilgai.

„Mus veža projektas, nežinomybė. Investuotos yra saugios sumos. Investuotojai turi lašinių – gali palaikyti šitą projektą kurį laiką, kol jis nusistovės. Jis ambicingas, reikalingas, pribrendęs. O, jeigu yra pirkėjai, tai yra tik matematikos reikalas“, – kalbėjo Ž.Vasiliauskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“