„Rokiškio sūris“ į plėtrą šiemet investuos 10 mln. eurų, skverbsis į Aziją

Viena didžiausių Lietuvoje pieno perdirbimo bendrovių „Rokiškio sūris“ šiemet į plėtrą numato investuoti 10,1 mln. eurų. Įmonė ketina išplėsti ilgo nokinimo sūrių gamybą, investuoti į naujausias šviežių produktų gamybos technologijas, gilinti išrūgų produktų perdirbimą, nurodoma Registrų centrui pateiktoje 2018 metų veiklos ataskaitoje.
Sūris
Sūris / 123rf.com nuotr.

„Investicijos numatytos į Rokiškio įmonę. Paskutinių metų tendencija rodo, kad šviežių sūrių rinka darosi labai perpildyta, pajamos iš tos rinkos neprognozuojamai svyruoja, kas nėra palanku ilgalaikiam verslui. (...) Nusprendėm, kad mažinsim šviežių sūrių ir didinsim kietų sūrių gamybą“, – BNS sakė įmonės vadovas Dalius Trumpa.

Ieškodama naujų rinkų, bendrovė numato įdiegti sūrių dozavimo ir svėrimo linijas, įsigyti sūdymo tirpalo filtravimo liniją bei sūdymo konteinerius.

Anot D.Trumpos, šiemet taip pat bus investuojama į išrūgų perdirbimą.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Rokiškio pienas‟ direktorius Dalius Trumpa
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Rokiškio pienas‟ direktorius Dalius Trumpa

„Ruošiamės didinti produktų gamybą iš išrūgų, kad galėtume rinkai pasiūlyti aukštesnės pridėtinės vertės produktus, kurie neša didesnį pelną. Ne paprastas išdžiovintas išrūgas, bet jau suskaidytas, kad pirkėjas nusipirktų tą ingredientą, kurio jam reikia. Vieniems reikia laktozės, kitiems reikia baltymo, dar kitiems reikia labai koncentruoto baltymo“, – aiškino D.Trumpa.

Ukmergės įmonėje taip pat numatoma investuoti į varškės gamybos išplėtimą bei jos fasavimą, o Utenoje – į ilgesnio saugojimo laiko šviežius rūgščius pieno produktus, atnaujinti įrangą.

Pasak ataskaitos, „Rokiškio sūris“ šiemet tikisi didinti pardavimus Azijoje, kur artimiausiu metu prognozuojamas didžiausias pieno produktų vartojimo augimas. Tačiau bendrovė pernai nevežė į Kiniją – didžiausią potencialią Azijos rinką, nes neturėjo produkcijos pirkėjų. Vis dėlto, D.Trumpos teigimu, įmonė ir toliau bandys įsitvirtinti Kinijoje.

„Kinija yra auganti, potenciali rinka, mes tikrai neatsisakom tos rinkos, bet viskas ten darosi labai pamažu. (...) Visada parduoti gali nusimušdamas kainą ir paskui ją labai sunku pakelti, tai mes po truputį norim įeiti į tą rinką su gera kaina“, – sakė jis.

2017-aisiais į Kiniją „Rokiškio sūris“ eksportavo mocarelos sūrį ir laktozę.

„2018 metais ir ateityje bendrovė orientuosis į Azijos šalių rinkų įsisavinimą, kur nuolat auga pieno produktų paklausa dėl didėjančio vartojimo ir perkamosios galios stiprėjimo. Be jau parduodamų į šias rinkas laktozės ir mocarelos sūrio, planuojama siūlyti kietuosius sūrius, pieno miltus ir gal net kai kuriuos ilgesnio galiojimo produktus“, – nurodo bendrovė.

„Rokiškio sūris“ ir toliau bandys skverbtis į Japonijos, Singapūro, Indonezijos, Filipinų ir kitas Azijos rinkas, taip pat plėsti eksportą į Kazachstaną, Uzbekistaną bei Azerbaidžaną.

Pernai grupė į plėtrą investavo 9,8 mln. eurų, iš jų 3,5 mln. eurų – į ilgo nokinimo produkcijos kamerų pastato statybą bei įrangą. Tai buvo bene didžiausia per pastaruosius metus įmonės investicija.

„Kietojo sūrio nokinimo pajėgumai padidėja dvigubai. Bendrovė pajėgi vienu metu nokinti 12 tūkst. tonų sūrio“, – teigia bendrovė.

Grupės, kuriai taip pat priklauso antrinės įmonės „Rokiškio pienas“, „Rokiškio pieno gamyba“ ir Latvijos „Jekabpils Piena Kombinats“ bei „Kaunata“, konsoliduotos pardavimo pajamos pernai sumažėjo 16,4 proc. iki 203,675 mln. eurų, grynasis konsoliduotas pelnas smuko 4,3 karto iki 1,918 mln. eurų.

Vien bendrovė „Rokiškio sūris“ pernai patyrė 75 tūkst. eurų grynųjų nuostolių (2017 metais – 11,021 mln. eurų grynojo pelno), įmonės pardavimo pajamos smuko 18,9 proc. iki 181,641 mln. eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis