Rubiko kubo gamintojai neteko Europos prekių ženklo

Rubiko kubo, spalvotos dėlionės, kuri užvaldė milijonus žmonių visame pasaulyje, gamintojai ketvirtadienį pralaimėjo kovą Europos Teisingumo Teisme (ETT), siekdami išsaugoti šio išskirtinės formos žaislo prekių ženklą.
Rubiko kubas
Rubiko kubas / 123rf.com nuotr.
Temos: 1 Rubiko kubas

Nuo 1999 metų garsusis kubas buvo saugomas kaip Europos prekių ženklas, kurį registravo jo britų gamintoja kompanija „Seven Towns“, ir kuris apėmė „trimates dėliones“.

Tačiau savo sprendimu, kuris yra ne mažiau painus nei pati dėlionė, ETT anuliavo Rubiko kubo formos prekių ženklą, vokiečių žaislų gamintojos „Simba Toys“ prašymu.

Klausimas kyla ne dėl dėlionės formos, o jos vidinio mechanizmo – „techninio sprendimo, suteikiančio jam galimybę sukiotis“ – kuris gali būti patentuojamas, o ne registruojamas kaip prekės ženklas, išaiškino teismas.

Vengrijos architektūros ir dizaino profesoriaus Erno Rubiko sukurtas žaislinis kubas pasaulyje pirmą kartą pasirodė 1980 metais. Jis turi šešias skirtingų spalvų plokštumas, susidedančias iš devynių kvadratėlių, kuriuos reikia sudėti pagal spalvą sukiojant.

Iš esmės ETT panaikino žemesnės instancijos ES teismo 2014 metų sprendimą atmesti „Simba Toys“ apeliacija dėl Rubiko kubo prekių ženklo, kurį suteikė Europos Sąjungos intelektinės nuosavybės tarnyba (EUIPO).

„Teismas panaikina Bendrojo Teismo sprendimą ir anuliuoja EUIPO sprendimą patvirtinti Rubiko kubo formos kaip ES prekių ženklo (prašymo) registravimą“, – nurodoma ETT.

Teismas išaiškino, kad „esmines kubo formos savybes, dėl kurių kyla klausimas, reikia vertinti atsižvelgiant į technines pateiktų prekių funkcijas“ – ne tik jo formą, bet ir tą faktą, kad tai yra sukiojamas kubas.

ES intelektinės nuosavybės dabar turės priimti naują sprendimą, sakoma teismo nutartyje.

Visame pasaulyje nuo 1980 metų buvo parduota daugiau nei 400 mln. Rubiko kubų, skelbiama gamintojų interneto svetainėje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis