Į tai, kad Rusijoje veikia parduotuvės „Mavt-Vynoteka“, panašios į lietuvišką tinklą, pirmiausia dėmesį atkreipė 15min skaitytojas, atsiuntęs nuorodą į Rusijos portale 74.ru pasirodžiusį tekstą, kuriame apžvelgia alkoholio prekybos rinka. Jis klausė, ar tai – sutapimas.
Kaip rašoma minėtame tekste, „Mavt“ yra seniausia mažmeninės prekybos alkoholiu įmonė Pietų Urale ir viena didžiausių alkoholio platintojų Čeliabinsko srityje. Ją įkūrė Aleksandras Safronovas ir Andrejus Zuevas.
2018 m., kaip rašoma tekste, „Mavt“ iš Jekaterinburgo verslininko Iljos Borzenkovo nusipirko alkoholio prekybos tinklą „Magnum.“ Ją sudarė šešios parduotuvės, kurios įgavo naują prekės ženklą – „Magnum-Vynoteka“.
Nurodoma, kad mažmeninės prekybos tinklą „Mavt“ valdo 2009 m. įsteigta bendrovė „World Wines“ (buvusi „Mavt-Retail Plus“).
Įmonės vadovė: tokį kopijavimą matome pirmą kartą
Tačiau glumina tai, kad Rusijoje veikiančių „Mavt-Vinoteka“ parduotuvių logotipas labai panašus į lietuviškosios „Vynotekos“. Rusišką ir lietuvišką variantus vienija panaši violetinė logotipo spalva bei šriftas. Vienintelis ryškesnis skirtumas – pavadinimai Lietuvoje pateikiami lietuviškai, Rusijoje – rusiškai.
Ar tai sutapimas, ar šis tas daugiau? Įmonės „Gelsva“, valdančios „Vynotekos parduotuvių tinklą Lietuvoje, vadovė Aurelija Gumbrevičienė 15min sakė, kad įmonė neturi nieko bendro su „Mavt-Vynoteka“ parduotuvėmis.
„Kalbant apie verslo ryšius, mes esame pirkę degtinės iš Rusijos, tačiau šie verslo ryšiai buvo nutrūkę dar iki karo Ukrainoje pradžios“, – 15min sakė A.Gumbrevičienė.
Paklausus, galbūt įmonė pardavė Rusijos bendrovėms franšizės teises, pašnekovė sakė, kad to nebuvo.
„Neturime jokių bendradarbiavimo formų su verslo vienetais Rusijoje“, – tikino ji.
„Vienintelis paaiškinimas, kad tai paprasčiausias bandymas kopijuoti prekės ženklą, identitetą, kaip matome dabar daug pavyzdžių su kitais vakarietiškais prekės ženklais. Tokį kopijavimą mes matome pirmą kartą, bet tuo pačiu suprantame, kad vargu ar teisinėmis priemonėmis įmanoma kažką padaryti“, – pridūrė A.Gumbrevičienė.
Pirmoji „Vynotekos“ parduotuvė Lietuvoje buvo atidaryta 2005 m.
„Vynoteką“ valdančioje „Gelsvoje“, rekvizitai.lt duomenimis, šiuo metu dirba 587 žmonės.
Rusų bandymai kopijuoti vakarietiškus prekės ženklus
Anksčiau rašėme, kad dėl invazijos Ukrainoje iš Rusijos ėmė trauktis žinomi Vakarų prekių ženklai. Vietoje to Rusija skelbė sieksianti sukurti savo alternatyvas „Ikea“, „Instagram“ ir panašiems produktams.
Pavyzdžiui, vasarą Rusijoje buvusiose „McDonald‘s“ patalpose įsikūrė „Vkusno & tochka“ (liet. „Skanu ir taškas“) greitojo maisto užkandinės.
Gegužę „McDonald's“ paskelbė pasitraukianti iš Rusijos rinkos, teigdama, kad dėl Rusijos invazijos į Ukrainą parduos 850 restoranų. Tinklas buvo parduotas verslininkui Olegui Govorui, nuo 2015 m. turinčiam vietinę licenciją, kuris planuoja per dvejus metus atidaryti tūkstantį restoranų visoje šalyje
Rusijoje praėjusią vasarą atsidarė ir kavinių tinklas „Stars Coffee“, kuris anksčiau priklausė „Starbucks“ kompanijai, pasitraukusiai iš Rusijos. Tačiau naujojo tinklo logotipas labai primena naudojamą „Starbucks“ – jame pavaizduotas moters ilgais plaukais veidas, apskritimo formoje.
Rusijos okupuotame Kryme taip pat netrūksta vakarietiškų bendrovių kopijų. Jame veikia „Starbucks” atitikmuo „Starducks”, „Kentucky Fried Chicken” (KFC) analogas „Crimean Fried Chicken”. Okupuotoje Donbaso dalyje taip pat veikia „McDonald's” atitikmuo „DonMak”.