Rusijos IT milžinės „Yandex“ pajamos 2022 metais išaugo beveik 50 proc.

Rusijos technologijų milžinė „Yandex“ trečiadienį pranešė, kad jos pajamos praėjusiais metais išaugo 46 proc. po grupės restruktūrizavimo, atlikto precedento neturinčių Vakarų šalių sankcijų Maskvai fone.
Rusijos interneto kompanija „Yandex“
Rusijos interneto kompanija „Yandex“ / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Dažnai vadinama „Rusijos „Google“, „Yandex“ yra didžiausia interneto įmonė Rusijoje, valdanti populiariausią šalyje paieškos sistemą.

Įmonė taip pat teikia taksi ir maisto pristatymo paslaugas.

„Yandex“ nurodė, kad 2022 metais jos pajamos sudarė 521,7 mlrd. rublių (7 mlrd. JAV dolerių), o grynasis pelnas siekė 10,8 mlrd. rublių, arba 34 procentais daugiau nei 2021 metais.

Bendrovė pranešė apie šoktelėjusias pajamas, nepaisant virtinės beprecedenčių sankcijų Rusijai, įvestų dėl karo Ukrainoje.

„Dabartinė geopolitinė įtampa ir jos poveikis Rusijos bei pasaulio ekonomikai sukūrė išskirtinių iššūkių aplinką mūsų verslui, komandai ir akcininkams“, – pažymėjo „Yandex“.

Pasak bendrovės, elektroninės prekybos filialas, apimantis maisto pristatymo paslaugas, veikė itin sėkmingai.

„Yandex“ duomenimis, jos paslaugos „Yandex Plus“, apimančios filmų ir muzikos platformas, abonentų skaičius praėjusių metų pabaigoje pasiekė 19,3 mln., palygint su 11,6 mln. 2021 metų pabaigoje.

Rusijos vyriausybė stiprina „Yandex“ kontrolę po kelis mėnesius trukusio nestabilumo interneto bendrovėje, tuo metu darbuotojai bėga dėl karinio puolimo Ukrainoje.

Praėjusiais metais bendrovė pradėjo įmonės restruktūrizavimą, kai vienas iš grupės įkūrėjų Arkadijus Voložas atsidūrė tarp asmenų, kuriems taikomos ES sankcijos.

Gruodį Kremliaus sąjungininkas Aleksejus Kudrinas pranešė apie planus prisijungti prie „Yandex“ kaip patarėjas verslo plėtros klausimais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis