„Mes nesame matę nieko panašaus. „Methbot“ pakylėja reklamos sukčiavimo atvejus į visiškai naują lygį“, – cituojamas vienas „White Ops“ įkūrėjų ir generalinis direktorius MichaelisTiffany.
„Methbot“ sukūrę programišiai iš Rusijos pasinaudojo šimtais serverių JAV ir Nyderlanduose, kad sugeneruotų dirbtinį duomenų srautą ir būtų kraunami įvairūs puslapiai, kuriuose rodomos didelių reklamdavių videoreklamos.
Taip pat buvo sukurti fiktyvūs tinklalapiai, skirti reklamdaviams apgauti – jie patikėjo, kad jų reklamos būdavo rodomos itin populiariose svetainėse, tarkime, „Fox News“, „The Economist', ESPN, „CBS Sports“, „The Wall Street Journal“ ir pan.
Dirbtinis duomenų srautas reklamdaviams kenkia, mat jie iššvaisto pinigus reklamoms, kurios yra parodomos kompiuterio programoms, o ne tikriems žmonėms, kurie turi perkamąją galią jų produktams įsigyti.
Internetinei žiniasklaidai priklauso sudėtingos automatizuotos reklamos sistemos, ir reklamdaviams dažnai sunku susigaudyti, ką jie perka.
Anksčiau Nacionalinė reklamdavių asociacija ir „White Ops“ suskaičiavo, kad per metus dėl įvairių sukčiavimo schemų kaltės reklamos užsakovai iššvaisto apie 7 mlrd. dolerių.
„White Ops“ pasakojo apgaulingą sistemą pastebėjusi 2015 metais ir tyliai stebėjo jos augimą. 2016 metų spalį ji pradėjo agresyviai augti – sukurdavo 200-300 mln. fiktyvių video peržiūrų. Toks aktyvumas per dieną sugeneruodavo 3-5 mln. eurų.
Vienintelis būdas, „White Ops“ teigimu, išjungti šią kenkėjišką programą, yra paviešinti kiek įmanoma daugiau jos veikimo detalių, kad paveiktos šalys galėtų imtis veiksmų.
Žinoma problema
Sukčiavimas pasaulio skaitmeninės reklamos rinkoje, kurios vertė sudaro apie 187 mlrd. JAV dolerių, nėra nauja problema. „White Ops“, reklamos agentūroms ir kitiems reklamos rinkos dalyviams parduodanti programinę įrangą, padedančią apsisaugoti nuo sukčiavimo, yra apskaičiavusi, kad sukčiavimas naudojant vadinamuosius interneto robotus pasauliui šiemet atsieis 7 mlrd. JAV dolerių. 2017 metų prognozę įmonė žada pateikti gegužės mėnesį.
„Methbot“ yra „neįprastas ir naujas požiūris“ į sukčiavimą skaitmeninės reklamos rinkoje, dėl kurio afera ilgiau nebuvo nustatyta ir sukčiautojai galėjo susižerti daugiau pinigų, pareiškė IT saugumo įmonės ESET mokslininkas Cameronas Campas.
„White Ops“ prezidentas Eddie Schwartzas sakė, sukčiaujant skaitmeninės reklamos rinkoje paprastai pasitelkiami atskiri kompiuteriai, kurie užkrečiami kenkėjiška programine įranga. Tačiau šiuo atveju sukčiautojai įsigijo arba „kažkaip kitaip gavo“ daugiau kaip pusę milijono IP adresų – skaičių sekų, pagal kurias identifikuojami kompiuteriai, – ir kontroliavo juos iš dviejų duomenų centrų – vieno Amsterdame ir kito – Dalase.
Viskas atrodė taip, tarsi šie adresai priklauso tikriems namų ūkiams, perkantiems interneto ryšį iš teisėtų ryšio tiekėjų, tokių kaip „Comcast“, AT&T ir „Verizon“. Taigi apgauti automatinių reklamos mainų paslauga besinaudojančius reklamos užsakovus, kad šie patikėtų, jog tai yra tikri žmonės, nebuvo sunku.
Pasak E.Schwartzo, „White Ops“ žino, kokia grupė yra atsakinga už „Methbot“ aferą ir jau perdavė šią informaciją teisėsaugos institucijoms. Tačiau jis atsisako įvardyti šią grupę ar nurodyti teisėsaugos instituciją, tiriančią šį atvejį.