Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Rusijos nacionalinis oro vežėjas gali netekti pusės miljardo JAV dolerių metinių įplaukų

Rusijos vyriausybė ir toliau ieško įvairių būdų, kaip būtų įmanoma iš valstybinės oro linijų bendrovės „Aeroflot“ atimti šiuo metu jai tenkantį vadinamąjį transsibiro mokestį – lėšas, kurias bendrovė gauna iš užsienio šalių aviakompanijų, besinaudojančių Sibiro oro erdve. Tokiu atveju „Aeroflot“ netektų nuo 300 iki 500 mln. dolerių metinių pajamų, kuriomis Maskva lopytų savo biudžeto skyles, rašo naujienų svetainė vedomosti.ru.
Oro bendrovės „Aeroflot“ lėktuvas
Oro bendrovės „Aeroflot“ lėktuvas / „Scanpix“/„RIA Novosti“ nuotr.

Įstatymo projekte dėl Rusijos biudžeto politikos krypčių 2016 m. iš transsibiro mokesčio lėšų siūloma modernizuoti šalies navigacijos sistemas, finansuoti lengvatinį vežimą, kurį „Aeroflot“ vykdo sunkiai pasiekiamuose regionuose, taip pat atidaryti naujus skrydžių į atokias teritorijas maršrutus.

Toks sprendimas leistų Maskvai sutaupyti 1,5 mlrd. rublių, kurie biudžete yra numatyti oro vežėjo subsidijoms.

Užsienio oro bendrovės už skrydžius iš Europos į Aziją moka nuo XX a. aštuntojo dešimtmečio vidurio, kuomet Sovietų Sąjunga joms atvėrė trumpiausią maršrutą per Sibirą.

Rusijos finansų ministerijos atstovai savo nuomonės apie planuojamą įstatymą neišreiškė, o bendrovė „Aeroflot“ nuo komentarų taip pat susilaikė.

Užsienio oro bendrovės už skrydžius iš Europos į Aziją moka nuo XX a. aštuntojo dešimtmečio vidurio, kuomet Sovietų Sąjunga joms atvėrė trumpiausią maršrutą per Sibirą. Labiausiai dėl šio sprendimo išlošė valstybinė oro linijų bendrovė „Aeroflot“.

Po Sovietų Sąjungos žlugimo mokestis už naudojimąsi Sibiro oro erdve išliko, o šiuos pinigus ir toliau gaudavo „Aeroflot“.

Skirtingais vertinimais, nacionalinis Rusijos oro vežėjas tokiu būdu savo biudžetą per metus papildo nuo 300 iki 500 mln. dolerių. Vienas „Aeroflot“ artimas šaltinis teigė, kad didžioji dalis lėšų, surinktų iš transsibirinio mokesčio, keliauja įvairių valstybinių programų finansavimui.

Vienas „Aeroflot“ artimas šaltinis teigė, kad didžioji dalis lėšų, surinktų iš transsibirinio mokesčio, keliauja įvairių valstybinių programų finansavimui.

Banko „VTB“ analitikės Jelenos Sachnovos teigimu, iš gautų lėšų apie 150–200 mln. dolerių kompanija grąžina atgal valstybei, o 200–300 mln. dolerių lieka „Aeroflot“ sąskaitoje.

Valstybė jau ne pirmą kartą svarsto apie galimybę iš „Aeroflot“ atimti lėšas, gaunamas iš transsibiro mokesčio, tačiau iki šiol tokia idėja taip ir nebuvo įgyvendinta.

Manoma, kad šio klausimo svarstymas gali būti susijęs su planuojama „Aeroflot“ privatizacija. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų