Paprašius bendrauti lietuviškai, išgirdo rusiškus keiksmažodžius
15min skaitytoja Danutė pasidalijo savo patirtimi – nemaloniu incidentu „IKI“ parduotuvėje, esančioje Vilniuje, Geležinio Vilko g.
„Norėdama sumokėti už prekes grynaisiais pinigais, paklausiau savitarnoje dirbančios pardavėjos Larysos, kur tai galiu padaryti. Ji man parodė į kasas. Aš pasakiau, kad ten nėra nė vieno darbuotojo. Į tai man pardavėja rusiškai liepė palaukti. Paklausiau, kodėl ji su manimi kalba rusiškai, aš noriu būti aptarnauta valstybine kalba. Pardavėja labai supyko ir ėmė mane koneveikti rusų kalba, pavartodama ir nenorminę leksiką s**a. Kitos pardavėjos pareikalavau pakviesti parduotuvės vadovę, o pastaroji pareiškė, kad ji savo darbuotoją gins, nes ji gerai dirba. Į mano pastabą, kad aš turiu konstitucinę teisę būti aptarnauta valstybine kalba, vadovė atsakė, jog tokios teisės aš neturiu“, – 15min pasakojo Danutė.
Ji pridėjo, kad ginčui rutuliojantis įsikišo ir valytoja, rusiškai neva šaukusi pirkėjai nešdintis lauk.
„Kaip supratau, šios parduotuvės kolektyvas yra ne lietuviškas, todėl lietuviškumo apraiškos čia netoleruojamos. Esu tikra, kad būdama Lietuvos piliete, turiu teisę būti aptarnauta valstybine kalba – mandagiai, kultūringai ir be rusiškos nenorminės leksikos“, – piktinosi moteris.
Pasigirsta nusiskundimų, kad valstybine kalba Lietuvos piliečiai negali susikalbėti ir kitur, pavyzdžiui, naudodamiesi pavežėjų paslaugomis.
15min aiškinosi, kaip turėtų elgtis prekybos ir paslaugų verslai ir kuomet aptarnaujančio personalo kalbos nemokėjimas pažeidžia pirkėjų teises.