Nuo „Idea“ iki „Diadia Vania“ – tarptautiniam verslui traukiantis, rusai kuria Vakarų įmonių kopijas

Didelei daliai Vakarų kompanijų pasitraukus iš Rusijos, pastaroji ėmė skelbti, kad imsis kurti garsių įmonių analogus. Tarp jų – rusiškos „Ikea“ ir socialinio tinklo „Instagram“ versijos. Ekspertai sako, kad Rusijai kokybiškų produktų sukurti nepavyks, nors gyventojai, tikėtina, bus priversti jais naudotis, nes kitos alternatyvos tiesiog nebus. 15min pateikia sąrašą analogų, apie kurių kūrimą paskelbė Rusija.
Rusijos vėliava
Rusijos vėliava / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Nuo karo Ukrainoje pradžios Rusiją paliko gausybė žinomų įmonių, be kurių produktų gyvenimo neįsivaizduoja nei vienas pasaulio gyventojas. Ieškodami sprendimų rusų verslininkai vienas po kito ėmėsi skelbti kursiantys analogus, kurie bus „dar geresni nei Vakarų produktai.“

Visgi ekspertai šiems produktams didelės sėkmės nežada – Rusija neturi nei reikalingų žinių, nei įrangos, o sukurti socialinių tinklų analogus gali užtrukti ilgai.

„Alternatyvos nėra, vienintelis dalykas – pasižiūrėti, kas buvo gero sukurta pasaulyje ir bandyti tai nukopijuoti kažkokiu daugiau ar mažiau kreivu būdu. Kad būdas bus kreivas – neabejotina. Tu gali nukopijuoti pavadinimą, koncepciją, bet reikia žinoti technologinius niuansus, turėti gamybos technologijas, kad galėtum visa tai padaryti“, – 15min sakė marketingo strategijos ekspertas Linas Šimonis.

„Scanpix“/ITAR-TASS nuotr./Maskva
„Scanpix“/ITAR-TASS nuotr./Maskva

Kopijuos „Ikea“

Kovo pradžioje Švedijos baldų ir namų apyvokos prekių milžinei „Ikea“ uždarius savo parduotuves Rusijoje, verslininkas, įmonės „Luxorta-Service“ vadovas Konstantinas Kukojevas valstybiniame patentų biure „Rospatent“ užpildė prašymą įregistruoti rusišką „Ikea“ analogą, pavadintą „Idea.“

Verslininkas teigė, kad jo įmonė kūrė švedų prekės ženklo baldų projektus, o „Ikea“ pasitraukus iš Rusijos rinkos nukentėjo jo dizaino studija. K.Kukojevas taip pat padavė „Ikea“ į teismą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis