Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Ryanair“ skrydžių palydovų kasdienybė primena vergovės sąlygas

„Ryanair“ skrydžių palydovai atlyginami už darbą tik tada, kai jie būna pakilę lėktuvu, o už vandenį ir sumuštinius turi susimokėti įprasta keleiviams kaina, taip pat yra priversti tarpusavyje konkuruoti, o darbe vyrauja baimės atmosfera. Tai paviešino Airijos dienraštis „Irish Times“, išklausęs pigių skrydžių bendrovės darbuotojų skundus. „Ryanair“ vadovybė atšovė, kad už durų eilėje laukia 3 tūkstančiai jaunų žmonių, norinčių dirbti palydovais.
„Ryanair“ bazės Kauno oro uoste atidarymas
„Ryanair“ darbuotojai / Aliaus Koroliovo nuotr.
Temos: 2 Aviacija Ryanair

Skrydžių bendrovė „Ryanair“ atšaukia tūkstančius skrydžių dėl chaoso pilotų darbo rinkoje – dalis jų paliko Airijos bendrovę ir išėjo kitur, o dalis tiesiog atostogauja. Tačiau „Ryanair“ skrydžių palydovų darbo kasdienybė nėra rožėmis klota.

Jie mums iškelia nerealius uždavinius, nes jei jie būtų realūs, mes juos pasiektume ir galėtume ilsėtis – o vadovybė to nenori, – aiškino „Ryanair“ skrydžių palydovai.

Alga – tik už darbą ore

Su anonimiškumo sąlyga kalbėję „Ryanair“ darbuotojai airių žurnalistams teigė, kad keleiviai yra teisūs, piktindamiesi dėl atšaukiamų skrydžių, tačiau pyktį esą turėtų nukreipti ne į atostogaujančius pilotus ar kitus eilinius darbuotojus, o į bendrovės vadovybę. Esą ši labiausiai prisidėjo prie krizės, sukėlusios chaosą „Ryanair“ tvarkaraščiuose.

Jurgitos Lapienytės nuotr./„Ryanair“ bazė Stanstedo oro uoste Londone
Jurgitos Lapienytės nuotr./„Ryanair“ bazė Stanstedo oro uoste Londone

Skrydžių palydovai pasakojo, kad kartais yra iškviečiami darbui iki skrydžio likus 3–4 valandoms, o vėliau paaiškėja, kad skrydžiai atšaukti. Už šį laiką jiems nėra mokama. Be to, jiems mokama tik už skrydžio laiką, kai jie pakyla į orą. Buvimas žemėje neįtraukiamas į darbo laiką, ir už tai jie esą negauna jokio atlygio.

„Šiandien, pavyzdžiui, kėliausi 3 valandą ryto, nes oro uoste turėjau būti 5 valandą. Tai yra valandą iki savo skrydžio. Mes turėjome trumpą pasitarimą ir nuėjome į lėktuvą saugumo patikrai. Tada prasidėjo įlaipinimas, o tai yra sunkiausia dalis, nes turi išsiaiškinti, ar tilps visas bagažas, ar tilps keleiviai, kurių yra beveik 200. O jie visi pikti, nes skrydis labai ankstyvas. Tada lėktuvas pakyla, ir tik nuo tada skaičiuojamas mano atlyginimas“, – pasakojo vienas skrydžių palydovas.

Pasak jo, jo darbo diena baigėsi 3 valandą, tačiau skrydžiai iš viso truko 5 valandas. „Nors iš viso dirbau beveik 10 valandų“, – skundėsi palydovas.

Turi parduoti prekių už tam tikrą sumą

Dar daugiau problemų kyla, kai reikia pakeisti šalis. Mat skrydžiai žiemos sezonui kartais yra atšaukiami arba visa „Ryanair“ bazė perkeliama iš vienos valstybės į kitą. Savo persikėlimo kaštus palydovai turi padengti iš savo kišenės. Kitas variantas – priverstinai išeiti nemokamų atostogų.

„Ryanair“ skrydžių palydovai skundėsi ir dėl keliamų tikslų, kiek turi būti parduota prekių lėktuve.

„Techniškai mes negalime rytiniuose ir vakariniuose skrydžiuose naudoti kreipimosi į keleivius sistemos komerciniais tikslais, tačiau neturime kitos išeities, nes mums reikia parduoti produktus. Jeigu mes jų pakankamai neparduosime, turėsime pasiaiškinti Dubline“, – pasakojo vienas skrydžių palydovas.

Aliaus Koroliovo nuotr./„Ryanair“ bazės Kauno oro uoste atidarymas
Aliaus Koroliovo nuotr./„Ryanair“ bazės Kauno oro uoste atidarymas

„Pavyzdžiui, šiandien rytiniame skrydyje vieno keleivio išlaidų vidurkis turėjo būti 1 euras. Vadinasi, jeigu lėktuve yra 180 keleivių, mes turime pasiekti 180 eurų apyvartą. Bet beveik neįmanoma pasiekti tokį tikslą. Ir jeigu mes norėsime grįžti į bazę, kur mūsų tikrieji namai, ar susikeisti dienomis su kitais, ar nuvykti į brolio vestuves – mums bus priminta, kad turime pasiekti užbrėžtą tikslą“, – airių žurnalistams pasakojo darbuotojai.

Keliamus uždavinius jie vadina nerealiais. „Jie mums iškelia nerealius uždavinius, nes jei jie būtų realūs, mes juos pasiektume ir galėtume ilsėtis – o vadovybė nenori, kad mes atsipalaiduotume“, – paaiškino „Ryanair“ skrydžių palydovai.

Baimės atmosfera

Skrydžių palydovai pasakojo, kad reikia atsinešti savo maistą ir vandenį, nes kitu atveju jie turėtų pirkti už komercinę kainą.

„Kartais, kai skrydis vėluoja, ir mes įstringame kitoje šalyje, turime pirkti sumuštinį lėktuve, o tai kainuoja 5 eurus, arba vandenį už tris eurus“, – pasakojo pilotai. Darbo atmosfera, pasak jų, yra baisi, nes juntama baimė prarasti darbą. Nepaisant to, daug žmonių jį palieka, nes supranta, kad daugiau uždirbs „McDonald's“.

Be to, skrydžių palydovai skundėsi, kad jiems draudžiama stoti į profesines sąjungas, tačiau tarpusavyje jie bendrauja socialiniuose tinkluose ir žada kovoti už geresnes darbo sąlygas.

„Ateis diena, kai visi 3 tūkstančiai palydovų paskelbs esą susirgę“, – žadėjo kalbinti darbuotojai.

„Ryanair“ atsakė: eilėje laukia 3 tūkstančiai kandidatų

Oficialūs „Ryanair“ atstovai žurnalistams paaiškino, kad per metus skrydžių palydovai uždirba vidutiniškai 40 tūkstančių eurų, ir „džiaugiasi puikiomis sąlygomis, įskaitant socialinį draudimą ir garantuotą atlyginimo didinimą, maksimalų 18 valandų savaitinį darbą, priedus, ligos išmokas. Taip pat numatytos kelios laisvos dienos.

Štai kodėl turime 3 tūkstančius jaunų žmonių, norinčių prisijungti prie „Ryanair“ personalo, kai kitos bendrovės derasi su darbuotojais dėl algų ir pensijų karpymo“, – rašoma komentare.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?