Šiuo metu kelios kompanijos nori įsigyti tam tikras „Air Berlin“ verslo dalis po to, kai bendrovės anksčiau šį mėnesį paskelbė apie savo nemokumą. „Ryanair“ šį procesą smarkiai kritikuoja.
Berlyne surengtoje konferencijoje „Ryanair“ vadovas pareiškė, kad pasiūlymą dėl „Air Berlin“ aktyvų teiks tik tuomet, jei procesas „bus sąžiningas ir atviras“.
„Tačiau mes nesivelsime į šį procesą, nes tai sąmokslas“, – sakė jis.
Kaip žinoma, „Air Berlin“ pranešė apie savo nemokumą po to, kai pagrindinė kompanijos akcininkė „Etihad Airways“ pareiškė daugiau nefinansuosianti ne vienerius metus nuostolingai dirbančio aviakompanijos.
Dėl to Vokietijos vyriausybei teko skirti skubią 150 mln. eurų paskolą, kad „Air Berlin“ lėktuvai galėtų dar kelias savaites skraidyti.
M. O‘Leary kaltina Vokietijos vyriausybę ir dvi minėtas šalies aviakompanijos susimokius, kad „Lufthansa“ perimtų skolų atsikračiusią „Air Berlin“, kas būtų konkurencijos taisyklių pažeidimas. Tačiau Vokietijos valdžia tokius kaltinimus neigia.
„Ryanair“ vadovas mano, kad toks susijungimas bendrovei „Lufthansa“ leistų kontroliuoti daugiau nei „95 proc. vidaus rinkos“.
Tai, anot „Ryanair“ vadovo, sukurtų „ne tik Vokietijos nacionalinį čempioną, o tikrą monstrą, kuris pabrangintų keliones milijonams vokiečių per ateinančių 10, 15 ar 20 metų“.
Vokietijos laikraštis „Bild“ anksčiau rašė, kad „Lufthansa“, šiuo metu besinuomojanti 38 iš 140 „Air Berlin“ lėktuvų, gali nusipirkti iki 70 lėktuvų su 3 tūkst. įgulų narių, savo pigių skrydžių antrinei bendrovei „Eurowings“.
Tarp kitų bendrovių, kurias domina „Air Berlin“ aktyvai, minimos ir TUI, „EasyJet“ ir „Thomas Cook“ antrinė bendrovė „Condor“.
Vokietijos ekonomikos ministrė Brigitte Zypries praėjusią savaitę sakė, kad „dėl konkurencinių priežasčių viena kompanija negali perimti „Air Berlin“.
„Ryanair“ jau kreipėsi į Vokietijos ir Europos Sąjungos antimonopolines tarnybas, kad šios ištirtų „akivaizdų sąmokslą Vokietijoje“.