Susitikime ketinama aptarti Mažeikių gamyklos modernizavimo planus, „Orlen“ vizijas bei naujas idėjas, taip pat viešuosius interesus atitinkančių paslaugų (VIAP) tarifus didžiosioms įmonėms naudojančioms daug energijos, teigia Vyriausybės vicekancleris Deividas Matulionis.
„Aptarsime bendradarbiavimą su „Orlen“ apskritai, kaip toliau mūsų „Orlen Lietuva“ funkcionuoja, kokios problemos, jeigu jų yra, kokie numatomi modernizavimo planai. Tikimės išklausyti jų tam tikrą viziją, nes jie turi idėjų. Galbūt bendrą deklaraciją pasirašysime, bet dar iki galo neaišku (...) Tai daugiau tam tikras mandagumo vizitas iš lenkų kompanijos vadovybės pusės. Ypatingų įsipareigojimų ar sutarčių nepasirašinėsime“, – BNS sakė D.Matulionis.
Pasak jo, deklaracija būtų „daugiau ketinimų, intencijų protokolas“.
Paklaustas, ar susitikime bus aptariamas atstatomo Rengės geležinkelio ruožo klausimas arba galimas VIAP kainos diferencijavimas energijai imlioms įmonėms, tarp kurių yra ir „Orlen Lietuva“, D.Matulionis teigė, kad bus aptariami visi svarbūs klausimai.
„Manau, kad visi klausimai gali būti ir bus aptarti. Mes tikrai esame nusiteikę atvirai ir garbingai aptarti net ir sunkiausius klausimus. Bet Rengės klausimas, manome, kad jau uždarytas ir tą jau ne kartą yra pasveikinę tiek Lenkijos valdžios pareigūnai, tiek pačios „Orlen“ vadovybė (...) Noriu pabrėžti, kad VIAP klausimas, jeigu bus sprendžiamas, bus sprendžiamas horizontaliai ir nediskriminaciniu pagrindu: visos didžiosios įmonės iš esmės gautų tas pačias sąlygas, čia jokiu būdu nereiškia išlygų „Orlen Lietuvai“, – kalbėjo D. Matulionis.
Jo žiniomis, tai pirmasis D.Obajteko vizitas į Lietuvą. Vasario pradžioje valdybos pirmininku paskirtas D.Obajtekas anksčiau vadovavo bendrovės „Energi SA“ valdybai.
Su „Orlen“ ir „Orlen Lietuvos“ vadovais antradienį susitiks ir energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas. Pasak jo atstovės Aurelijos Vernickaitės, tai bus susipažinimo vizitas, per kurį, tikėtina, bus aptarti ir ateities planai.
„Orlen Lietuvos“ generalinis direktorius M.Rudnickis pernai gruodžio pabaigoje pakeitė nuo 2010–ųjų įmonei vadovavusį Ireneuszą Fafarą.
2017 metų birželį valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ir „Orlen Lietuva“ po ilgai trukusių derybų pasirašė susitarimą dėl krovinių vežimo geležinkeliais tarifų. Abi įmonės ilgą laiką nesutarė dėl 2009 metais pasirašytos krovinių vežimo sutarties, kuri galioja iki 2024 metų.