Saldus kąsnelis, pagardintas sunkumais: kas pirks Petro Porošenkos šokolado imperiją

Tas, kuris įsigis šokolado imperiją, priklausančią Ukrainos prezidentui Petro Porošenkai, gaus galimybę greitai plėtoti savo veiklą šioje rinkoje. Kaip rašo „Reuters“, kurį cituoja Tvn24.pl, vis dėlto „šokolado karalius“ gali turėti problemų ieškodamas pirkėjo savo verslui.
Ukrainos prezidentas Petro Porošenka
Ukrainos prezidentas Petro Porošenka / AFP/„Scanpix“ nuotr.

P.Porošenkos bendrovė „Roshen“ turi fabrikų keturiose valstybėse, o metinė apyvarta siekia 1,2 mlrd. dolerių. Tačiau karas Ukrainoje trukdo rasti pirkėją šiam verslui.

Dabartinis Ukrainos vadovas yra pažadėjęs, kad išrinktas prezidentu bendrovę parduos. Jis net pasisamdė ne vien patarėją, ieškantį investuotojų, tačiau kol kas apie rezultatus informacijos nėra.

Teoriškai investuotojų neturėtų stigti. Rytų Europa yra tas regionas, kuris gamina saldumynus. Net apie 13 proc. visame pasaulyje pagaminamų saldumynų yra pagaminama čia. O „Roshen“ yra antra pagal dydį konditerijos bendrovė regione.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Roshen“
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Roshen“

Bendrovė turi fabrikų ne tik Ukrainoje, bet ir Lietuvoje, Vengrijoje ir Rusijoje. Jos produkcija gali konkuruoti viso pasaulio rinkose.

Koncerno pardavimo kaina siekia apie 1,5 mlrd. dolerių. Vadinasi, imperija per didelė, kad ją įsigyti galėtų pretenduoti vietos verslininkai. Greičiau ją įsigyti galėtų norėti tokie gigantai kaip „Nestle“ ar „Mondelez“. Abu jie investuoja šiame regione ir nebijo pirkti vietos gamintojų.

Tačiau parduoti pelningą verslą karo apimtoje šalyje nėra lengva. Vien tai, kad pernai apie penktadalis produkcijos eksportuota į Rusiją, taip pat yra vienas iš stabdžių – Maskva yra uždraudusi įvežti ukrainietišką šokoladą, neva dėl pažeistų reikalavimų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų