Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Salesforge“ startuolio kūrėjai: gal tai pradžia naujam Lietuvos vienaragiui?

Personalizuoti laiškai kiekvienam, net iš milijoninių kompanijų – tokia naujojo startuolio idėja. Tačiau keliaujant link to – darbas naktimis ir savaitgaliais, į idėją investuoti savi pinigai bei daugybė nesėkmingų bandymų.
Asmeninio archyvo nuotr.
„Salesforge“ įkūrėjai / Asmeninio archyvo nuotr.

Dar metų pradžioje Dovydas Volodko ir Danielis Grekas Sanchezas Castellanos nė nepažinojo Franko Sondorso – trečiojo „Salesforge“ įkūrėjo.

Šiandien jie, palikę savus darbus, persikėlė visu etatu dirbti į prekybos centro „Panorama“ kavines, nes startuolis biuro vis dar neturi.

„Tikėkimės, kad čia yra sagos pradžia naujam Lietuvos vienaragiui“

Startuolio idėja – platforma, padedanti pardavimų vadovams siųsti personalizuotus laiškus. Užėjus į „Salesforge“ platformą ir suvedus esminę savo įmonės bei siūlomo produkto informaciją, pasitelkus dirbtinį intelektą (AI) kiekvienam įvestam kontaktui sukuriamas personalizuotas laiškas.

Nors šis startuolis dar visai jaunas, jau gali pasigirti skambiu laimėjimu. Platformoje „Product Hunt“, kur kiekvieną dieną pristatoma daugybė startuolių, jis laimėjo antrąją vietą dienos tope. Čia „Salesforge“ varžėsi su dar 45 tą pačią dieną naujus produktus pristačiusiomis kompanijomis.

Dienos topas sudaromas pagal tai, kiek žmonių reaguoja į naujų produktų paleidimą – komentuoja, balsuoja ar rašo atsiliepimus. Iš daugiausiai reakcijų per pirmąją savo pasirodymo dieną sulaukusių produktų ir sudaromas šis dienos topas.

„Tam paleidimui labai daug ruošiamasi, nes tai – pasaulinė scena, kur visi tave pamato“, – aiškina Dovydas bei priduria, kad neretai čia galima išvysti ir Silicio slėnio įmonių, o prieš paleidžiant savo produktą nėra aišku, su kuo teks konkuruoti.

"Salesforge“ įkūrėjai / Asmeninio archyvo nuotr.
"Salesforge“ įkūrėjai / Asmeninio archyvo nuotr.

„Buvo labai arši konkurencija, nes kaip tik tą dieną startavo ir dar vienas produktas, pritraukęs tris milijonus dolerių investicijų iš „Y Combinator“. „Y Combinator“ (YC) – bene didžiausias startuolių akseleratorius, padėjęs startuoti tokioms kompanijoms, kaip „Airbnb“, „Reddit“ bei „Dropbox“.

„Jie vėliau net „Linkedin“ parašė, kad pas juos buvo bemiegė naktis. Mes irgi nedaug miegojome tą naktį“, – pašiepia Danielis. Tai – vienintelė įmonė, šiame tope aplenkusi „Salesforge“ – trijų vaikinų, dirbančių iš „Panoramos“ kavinių, valdomą startuolį.

Dėl laimėjimo kompanija susilaukė daug dėmesio, o kartu ir klientų bei investuotojų pasiūlymų: „Tikėkimės, kad čia yra sagos pradžia naujam Lietuvos vienaragiui.“

Be to, „Salesforge“ šiuo metu rungiasi ir dar vienoje platformoje. Iš daugiau nei tūkstančio aplikavusių kompanijų „Salesforge“ pateko į „Slush 100“ topą bei tęsia rungtynes dėl 1 milijono eurų vertės investicijų.

Sėkmingas startuolis – ne iš pirmo karto

Prieš mane sėdintys Dovydas bei Danielis – geri draugai, pažįstami dar nuo mokyklos suolo. Jie šypsodamiesi pripažįsta, kad tai nėra pirmasis jų verslo planas. Bandymų sukurti sėkmingą startuolį buvo bent dvidešimt.

Vienas jų – karantino metu kurta QR programėlė. „Ne visi žinojo, kaip naudotis galimybių pasu, kaip savo QR kodą užsidėti ant telefono ekrano, nes jo reikėjo kiekvienoje parduotuvėje“, – pasakoja Danielis. Todėl jiedu sukūrė programą, kurioje keliais paspaudimais galima išsirinkti norimą paveikslėlį ekrano užsklandai, ant jo uždėti galimybių paso QR kodą bei šią naują nuotrauką užsidėti ant telefono ekrano.

„Lietuvoje „App store“ buvome pirmoje vietoje. Ir be jokios reklamos, tik todėl, kad kai žmonės rašė „galimybių pasas“, nes jiems reikėjo atsisiųsti jį, buvo tik dvi ar trys programėlės, niekas nedarė jų su tokiu raktažodžiu. Ir viena iš jų buvome mes.“

Kita idėja – puslapis, kuriame galima susikomplektuoti kompiuterį. „O mes surinktume ir išsiųstume.“

Vaikinų istorijos apie išbandytas startuolių idėjas, regis, nesenka: „Turėjome ir projektų valdymo platformą „Proji“, kur gali dieną planuoti, kažkokias užduotėles susirašyti. Turėjome net ir biurą, bet tiesiog skandinome pinigus. Nes net jei produktas labai geras, bet apie jį niekas nešneka – niekas apie jį ir nežinos.“

"Salesforge“ įkūrėjai / Asmeninio archyvo nuotr.
"Salesforge“ įkūrėjai / Asmeninio archyvo nuotr.

Nors bandymų buvo daug, vis tik jie vienbalsiai sutaria – tik šį naująjį startuolį gali pavadinti sėkmingu.

Pirmieji uždirbti pinigai – bare

„Salesforge“ kūrimas prasidėjo nuo vaikinų siekio sukurti ką nors naujo. „Sausį tiesiog užsiregistravome „Y Combinator“ platformoje, čia kaip įkūrėjų tinderis.“ Taip jiedu susipažino su Franku Sondorsu, kuris taip pat gyvena Vilniuje: „Susibendravome, susidraugavome, ir jau pradėjome apie idėją galvoti.“

Patys pirmieji trijulės uždirbti pinigai – „be nė vienos kodo eilutės. Tiesiog Frankas šnekėjo kažkur bare, kažkas nugirdo, atėjo ir pervedė 120 eurų jam. Sako aš perku, man viskas patinka, noriu pamatyti šitą produktą, ir jisai tiesiog pervedė.“

Pirmoji „Salesforge“ versija startavo kiek daugiau nei prieš tris mėnesius. Tuo metu abu vaikinai dar dirbo visu etatu kituose darbuose. Danielis – vyresniuoju programuotoju startuolyje „Kevin“, Dovydas – nuotoliniu būdu Norvegijos įmonei. „Dirbdavome iki 17 val., o tada susitikdavome „Panoramoje“ ir sėdėdavome čia iki kol nukrisdavome arba išvarydavo valytoja.“

Mes ateidavome šeštą ryto į „Panoramą“, apsauginis tik pasižiūrėdavo – ai, vėl šitie.

Tačiau, paskatinti puikaus naujojo projekto starto, jie jau rugpjūčio mėnesį pradėjo planuoti išėjimą iš darbo. Dabar visas jų dėmesys – tik savam projektui.

"Salesforge“ įkūrėjai / Asmeninio archyvo nuotr.
"Salesforge“ įkūrėjai / Asmeninio archyvo nuotr.

Dirbant visu etatu laiko papildomiems darbams atsirasdavo tik ankstyvais rytais, vakarais bei savaitgaliais. „Mes ateidavome šeštą ryto į „Panoramą“, ji tuo metu dar uždaryta, bet mes radome, kaip per automobilių stovėjimo aikštelę į liftą įbėgti. Ant mūsų niekada nerėkė apsauginis. Tik pasižiūrėdavo – ai, vėl šitie“, – juokiasi Danielis.

Pajamos, iš kurių įkurtas „Salesforge“, – jų pačių atlyginimai. „Ką turėjome, tą ir investavome. Bet kadangi mes pradėjome pardavinėti produktą nuo labai anksti, tai pradėjo atsipirkinėti iš karto. Beveik iškart pradėjome generuoti pelną, nes mūsų kaštai labai maži. Pagrindinis resursas – programuotojai, o mes abudu tai galime daryti.“

Ateities planai – augti, plėstis bei susirasti biurą

Prakalbus apie ateities planus, vaikinų akys, regis, sužiba dar ryškiau, mat planų bei ambicijų apstu. Galutinis tikslas – pasiūlyti platformą, galinčią pardavimo vadovus lydėti „nuo pačios pradžios, kai įmonė turi tik žmogaus el. paštą, iki pačios pabaigos, kai jau pasirašoma sutartis“.

„Mūsų vizija – kad pardavimų atstovas, pavyzdžiui, ryte prisijungęs prie sistemos, pamatytų, kad va šitas žmogus atrašė, su šiuo užmegztas dirbtinio intelekto ryšys, o šitam reikia dabar paskambinti. Per mūsų platformą bus galima ne tik e. laišką išsiųsti“, – planais dalijasi Danielis.

Kviestis visus čia, į „Panoramą“, būtų turbūt juokinga. Reikia jau sugalvoti biuro sprendimą, atėjo laikas.

Šiuo metu programa informacijos elektroninių laiškų personalizacijai semiasi iš „LinkedIn“ socialinio tinklo. Čia atsižvelgiama į žmonių darbo pozicijas, pamėgtus puslapius, parenkama atitinkama laiško kalba.

Kūrėjai tikisi, kad jau greitai programa atpažins bei informacijai rinkti naudos ir vartotojo el. pašto adresą, jei jame nurodomas įmonės pavadinimas. Ateityje vaikinai planuoja įtraukti ir daugiau viešai pasiekiamos informacijos šaltinių, tokių kaip „Facebook“ ar „X“ socialiniai tinklai.

Vaikinai tikisi „augti, plėstis, turėti daug daugiau darbuotojų bei, žinoma, biurą“.

„Važiuosim jau į Saulėtekį dairytis biuro. Jei pavyktų, tada jau galėtume samdytis žmones. Nes kviestis visus čia, į „Panoramą“, būtų turbūt juokinga, siūlant viso etato darbą. Reikia jau sugalvoti biuro sprendimą, atėjo laikas“, – juokiasi Danielis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai