Tokiems Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymo pakeitimams antradienį po svarstymo Seimas pritarė: už balsavo 62 parlamentarai, prieš – 11, susilaikė 19.
Ekonomikos komiteto narys Eugenijus Gentvilas teigė nepritariąs „Problematikos“ įtraukimui į šį sąrašą.
„Yra viena funkcija: asfaltuojamų kelių storio kontrolė. Jeigu yra reikalas vieną funkciją išimti ir paversti ją valstybės kontroliuojama, reorganizuokime šitą įmonę ir tą funkciją atiduokime prižiūrėti valstybei, o visos kitos šios funkcijos gali veikti rinkoje“, – kalbėjo E.Gentvilas.
Pasak jo, „Kelių priežiūra“ į strateginių įmonių sąrašą įtraukiama siekiant „apsaugoti nuo bet kokių rinkos pavojų“: „Ne tik nuo privatizavimo, bet ir nuo bet kokios konkurencijos“.
Konservatorius Mykolas Majauskas apgailestavo, kad „Problematiką“ ir „Kelių priežiūrą“ įtraukiant į sąrašą, nuvertinamos „tikrai nacionaliniam saugumui strateginę reikšmę turinčios įmonės“.
Pasak jo, šios įmonės „neturi kritinės infrastruktūros“, o „tiesiog teikia paslaugas“.
„Valstybė nusprendžia, ar joms duoti užsakymą, ar neduoti. Ir jeigu viena ar kita bus privatizuotos, iš esmės nepakeis valstybės strateginio saugumo“, – teigė parlamentaras.
„Problematiką“ įrašius į strateginių įmonių sąrašą, ji būtų išbraukta iš privatizuojamų įmonių sąrašo. Stabdyti suplanuotą įmonės privatizavimą siūlo „valstiečiai“ Viktoras Rinkevičius, Valius Ąžuolas, Antanas Baura ir komiteto vadovas socialdarbietis Rimantas Sinkevičius.
Į tą patį sąrašą įtraukti ir bendrovę „Kelių priežiūra“ pasiūlė konservatoriaus Jurgis Razma.