Seimas svarstys, kada prekės ženklas gali būti netinkamas

Seimas raginamas tiksliau apibrėžti, kada prekės ženklas būtų pripažintas netinkamas, nes klaidina visuomenę.
Saldumynų parduotuvė „Daktaras desertas“
Saldumynų parduotuvė „Daktaras desertas“ / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Pataisų iniciatorius Sveikatos reikalų komiteto narys Remigijus Žemaitaitis sako, kad jas priėmus bus išvengiama klaidinančių vartotojus prekių ženklų, pavyzdžiui, „Sviestas sviestuotas“ ar „Daktaras desertas“, naudojimo.

„Projektas padėtų Maisto ir veterinarijos tarnybai ir politikams nebepersekioti įmonių, kurių pavadinimai, vardai ir kiti panašūs dalykai gali asocijuotis, pavyzdžiui, „Sviestas sviestuotas“ ar „Daktaras desertas“, – Seime pristatydamas pataisas sakė R. Žemaitaitis.

Konservatoriui Kristijonui Bartoševičiui kilo įtarimas, kad pataisos suvaržys verslo kūrybiškumą.

„Ar šitas projektas padės apsaugoti nuo tokių atvejų, kaip „Daktaro deserto“, ar mes kaip tik tokiu būdu mažinsime iniciatyvą mažų, smulkių ir vidutinių verslo atstovų kūrybiškumą kaip tik kūrybiškai pavadinti savo verslus, juos šitokiu būdu reklamuoti ne tiktai Lietuvoje, bet galimai ir užsienyje? Ar kartais neužgniaušime kaip tik kūrybiškumo šitoje vietoje bandydami kažkaip tai sukontroliuoti, nes tų atvejų, panašu, kad galimai bus dar ir ateityje?“ – svarstė jis.

Sąrašą siūloma papildyti prekių ar paslaugų ypatybėmis, ypač jų pobūdžiu, tapatumu, savybėmis, sudėtimi, gamybos ir ruošimo būdu. Dabar numatytos tik trys aplinkybės.

Prekių ženklų įstatymo pataisoms praėjusią savaitę Seime po pateikimo pritarta: už buvo 50 Seimo narių, prieš –10, susilaikė 37. Toliau bus svarstomos pavasarį.

Šiemet sausį kilo ažiotažas dėl Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) draudimo naudoti prekės ženklą „Sviestas sviestuotas“ ant riešutų kremo produkcijos, o lapkritį – dėl saldumynų parduotuvės „Daktaras desertas“ pavadinimo ir logotipo, nes esą klaidina žmones.

Dabar prekės ženklas neregistruojamas arba jo registracija pripažįstama negaliojančia, jeigu jis gali suklaidinti visuomenę, pavyzdžiui, dėl prekių ar paslaugų rūšies, kokybės ar geografinės kilmės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų