Šį mėnesį bendrovė atšventė savo 25 metų gyvavimo jubiliejų, o prie įmonės plėtros ir strategijos kūrimo bei įgyvendinimo prisideda net šeši Jakučiai: įkūrėjas Kazimieras su žmona Birute ir jų sūnūs Domas, Adas, Saulius, Liudas.
Nuo 2007 metų, kai prie įmonės valdymo vienas po kito pradėjo jungtis šeimos nariai, per kelis metus atsirado pokyčiai – auganti apyvarta, į rinką įvedamos naujos prekės, išaugęs klientų pasitikėjimas.
Įmonės pavadinimas girdimas namuose
„Aš „Lone“ nedirbsiu“, – tokius žodžius maždaug prieš dešimtmetį mamai yra pasakęs dabartinis įmonės rinkodaros vadovas Saulius Jakutis.
Keturių sūnų mama B.Jakutienė prisimena, kad savų planų gyvenime turėjo ir kiti vaikai. Vienas iš jų – dabartinis įmonės vadovas Domas – svajojo apie scenos meną ir renginių organizavimą, tačiau pavėlavo pateikti stojimui reikiamus dokumentus.
„Tada pasiūlėme jam studijuoti verslo administravimą. Tąsyk sakiau, kad mintys apie ateitį išsigrynins studijų metais“, – sakė B.Jakutienė.
Savo verslus ketino kurti ir kiti sūnus. „Kas nutiko, kodėl visi jie atėjo į „Loną“, pasakyti sunku. Matyt, taip susidėliojo aplinkybės. Tačiau nė vieno vaiko ten nevarėme“, – kalbėjo B.Jakutienė.
Antra vertus, svarstė verslo įkūrėjas K.Jakutis, keturi jų sūnūs užaugo kartu su įmonės, kurią pats K.Jakutis vadina penktuoju savo vaiku, vardu.
„Net dantų šepetėlių dėklai namuose buvo su vaikų vardų raidėmis, kurias siejome su įmonės pavadinimu. Jie „Lonu“ gyveno kaip duotybe, kaip neišvengiamybe“, – prisiminė K.Jakutis.
Gamyboje skamba ir muzika
Dvidešimt penkeri metai įmonei, sako K.Jakutis, yra kaip trečdalis žmogaus gyvenimo. „Tai – daug. Todėl man įmonė – kaip stebuklas. Kartais palyginu ją su Lietuva, kurios Nepriklausomybė taip pat yra kaip stebuklas“, – kalbėjo ne tik verslu, tačiau ir dainomis apie tėviškę išgarsėjęs K.Jakutis.
Tada svarstau toliau: o kas yra tas stebuklas? Iš kur jis? 2007 metais, kai pradėjo jungtis šeima, „Lonas“ tarsi įgavo impulsą, pagreitį. Atsirado nesiblaškymas, ramybė, viskas iš lėto išsigrynino, atsirado žinojimas, kur eiti, taip pat žmonės, kuriais neabejoji
Šiuo metu įmonėje jis atlieka tik kontroliuojančiojo vaidmenį, o kasdieniai sprendimai – sūnų rankose.
„Tada svarstau toliau: o kas yra tas stebuklas? Iš kur jis? 2007 metais, kai pradėjo jungtis šeima, „Lonas“ tarsi įgavo impulsą, pagreitį. Atsirado nesiblaškymas, ramybė, viskas iš lėto išsigrynino, atsirado žinojimas, kur eiti, taip pat žmonės, kuriais neabejoji“, – sakė K.Jakutis.
„Lonas“ visada buvo siejamas ne tik su gamyba, tačiau ir su muzika. Keturis solinius muzikos albumus išleidęs K.Jakutis, žinomas Pagulbio slapyvardžiu, gitarą į rankas paimdavo ir tuomet, kai pats vadovavo įmonei.
Greičiausiai todėl ir įmonės gaminamų čiužinių bei lovų kolekcijas yra su muzikiniais atspalviais – „Mūza“, „Harmonija“, „Sonata“, „Piano“ ir panašiai.
Svarbu – geri santykiai šeimoje
„Lono“ vadovas D.Jakutis įsitikinęs, kad sėkmingo šeimos verslo nebūtų be darnos šeimoje.
„Sėkmė versle be gerų santykių šeimoje nebūtų įmanoma. Jei to nebūtų – mes tiesiog susipyktume“, – tvirtino D.Jakutis.
Nepriklausomybę atgavusioje Lietuvoje pradėjus kurtis įmonėms tik nedaugeliui jų pavyko pasukti šeimos verslo kryptimi.
„Aš pats vis girdžiu, kad tokių istorijų, kaip mūsų, nėra daug. Priežastys įvairios. Tėvams sunku motyvuoti vaikus, jie pasirenka kitas veiklas, galiausiai – išvažiuoja į užsienį.
Kartais būna, kad įmonėms tik formaliai vadovauja įkūrėjų vaikai, o sprendimus priiminėja tėvai.
Bet šiandien, norint būti sėkmingu, turi gyventi naujovėmis, technologijomis, būti inovatyvus. Mes esame keturi vaikai, ir ant mūsų dabar stovi įmonės atraminės kolonos. Šiandien mes esame daug stipresni, nei buvome prieš dešimt metų“, – kalbėjo D.Jakutis.
Tiesa, įmonė niekada nesiekė tapti masinės gamybos fabriku, o pasirinko sunkesnį kelią – kurti prekinį ženklą, akcentuoti meistrų rankų darbą ir kurti dizaino liniją.
„Todėl mūsų darbas be kūrybos neįsivaizduojamas. Tam tikras pamokas išmokau iš tėčio – visų pirma, labai svarbu rasti tinkamą komandą, žmones, kurie turėtų panašų mąstymą ir vertybes.
Pradėjęs dirbti „Lone“ įsitraukiau į verslą, pajutau azartą, ypač – kai pavyksta pasiekti gerų rezultatų“, – sakė D.Jakutis.
Klientai įvertino teigiamai
Lietuviškų čiužinių ir lovų gamybos įmonė „Lonas“ turi 11 veikiančių salonų visoje Lietuvoje, taip pat šiais metais du atidaryti Rygoje. Visi įmonės produktai kuriami su dizainerių pagalba, o praėjusių metų bendrovės pajamos siekė 4 mln. eurų.
Įmonės pasirinktą darbo kryptį vertina ir pirkėjai. Tai parodė klientų apklausa. Pasitenkinimo įmone tyrimas buvo atliktas naudojantis pasaulyje žinoma metodika. NPS (Net Promoter Score) – rodiklis, kuris parodo bendrą klientų pasitenkinimą įmone ir lojalumą prekės ženklui.
NPS nuolatos stebi žinomiausios pasaulyje įmonės: „Zappos“, „Apple“, „Phillips“, „Amazon“, „Harley-Davidson“.
Pagal šią metodiką iš 500 respondentų net 428 įmonę įvertino aukščiausiu balu (nuo 9 iki 10), 61 procentas apklausos dalyvių atsakė, kad labai didelė tikimybė, jog kitą kartą taip pat rinktųsi „Lono“ produkciją.
Kaip sakė įmonės rinkodaros vadovas ir jauniausias šeimos sūnus Saulius Jakutis, pirkėjai čiužinius ir lovas renkasi ne tik pagal kainą ar išvaizdą, tačiau labiausiai vertina kokybę – suteikiamą dešimties metų garantiją, įmonės meistrų rankų darbą, nemokamą pristatymą iki pat miegamojo, nemokamą lovos surinkimą, platų asortimentą.
„Tai įmonei – labai didelis įvertinimas ir geriausia 25 metų gimtadienio dovana.
Apklausos rezultatai nėra atsitiktinumas, o ilgo darbo ir atsakingo požiūrio į klientą rezultatas“, – džiaugėsi S.Jakutis.
Grupėje – šešios įmonės
Nuo nedidelės porolono įmonės, įsikūrusios prieš 25 metus, dabar tai – visa „Lono įmonių grupė“, kurios veikla išskirta į atskirus padalinius.
Viso grupėje dirba 120 žmonių, o konsoliduota metinė apyvarta – apie 10 milijonų eurų.
„Lono įmonių grupę“ sudaro šešios įmonės – „Lonas ir partneriai“, „Lonas“, „Loniukas“, „Lonas Latvija“, „Gergama“ ir „Porolonas“. Atskirų įmonių veiklos sritys – nuo prekybos Lietuvoje ir Latvijoje, logistikos, gamybos iki nekilnojamojo turto ir investicijų.
„Pats „Lonas“ yra prekės ženklo savininkas ir vystytojas, o įmonės kryptis – kūryba ir prekyba. Įmonių grupė yra stabiliai auganti, pritraukianti vis daugiau kvalifikuotų specialistų iš Kauno, taip pat dinamiška, inovatyvi, greitai prisitaikanti prie pokyčių“, - kalbėjo D.Jakutis.
Prieš kelis metus šeimą sukūręs D.Jakutis kol kas dar nesvarsto, ar šeimos verslą ateityje pavyks perduoti kitai kartai, kaip yra įprasta ilgametes tradicijas turinčiose valstybėse: „Ar mano dukrai, ar brolių vaikams. Bus matyt. Laiko mes juk dar turime“, – sakė verslininkas.
Tačiau D.Jakutis nė kiek nebejoja – įmonės vardas ir jo, ir brolių šeimose taip pat skamba lyg neišvengiamybė.