Sezoninių daržovių ir vaisių pardavėjai išsigando permainų Kalvarijų turguje

Kalvarijų turgus Vilniuje – itin populiari vieta apsipirkti, čia ir drabužių gausu, ir maisto produktų. Neatsiejama jo dalis yra ir sezoninės ūkininkų užaugintos daržovės bei vaisiai. Tačiau dalis pardavėjų sunerimę ir skundžiasi, kad jiems turguje nebelieka vietos.
Kalvarijų turgaus rekonstrukcija
Kalvarijų turgus / „Kalvarijų turgaus“ nuotr.

„Naikinamos vietos prekiauti sezoninėmis prekėmis, t. y. tikrų ūkininkų užaugintais produktais“, – tokia informacija su 15min pasidalijo vilnietė Liucija. Jos teigimu, taip nutiks, kadangi visos vietos turguje paliekamos prekybai ištisus metus, jas prekybininkai privalo išsinuomoti iš turgavietę eksploatuojančios bendrovės „KTVG“.

„Vietinėms braškėms, gėlėms ar daržovėms vietos nenumatytos“, – piktinosi moteris.

Reikia anksčiau atsikelti

Tačiau „KTVG“ direktoriaus pavaduotoja Ingrida Talžūnienė tvirtina, kad ši informacija nėra tiksli. Jos teigimu, norint rasti laisvų prekybos vietų, tenka anksti keltis, tačiau jų tikrai niekas nenaikina.

„Norint ateiti ir rasti tas vietas visada laisvas, reikia jas išsipirkti pagal sutartis. Bet mes turime tam tikrą kiekį stalų, kurie visada yra laisvi tiems, kurie ateina ir prekiauja sezoninėmis prekėmis. Mes negalime garantuoti, kad visi atėję tikrai ras sau vietą. Stalų yra apie 40, bet kiek tą dieną ateis žmonių – nežinia. Neišsipirkę vietų prekybininkai ateina labai anksti – 5, 6, 7 valandą ryte. Jie užsiima vietas ir jeigu kažkuris atėjo devintą valandą ar dešimtą, išsimiegojęs, mes tos vietos negarantuojame“, – kaip veikia sistema, paaiškino I.Talžūnienė.

Tokios prekybos vietos tikrai nėra naikinamos, užtikrino direktoriaus pavaduotoja. Tik jos sezono metu labai išpopuliarėja, todėl galbūt ne visiems tų vietų užtenka. Nebus šie prekystaliai panaikinti ir baigus turgavietės rekonstrukciją.

„Mes juk suprantame, kad braškės ar grybai neauga visus metus. Rotacija vyksta, ant tų pačių stalų vieną mėnesį braškės, kitą – grybai parduodami, trečią – gal moliūgai. Kai kurie ūkininkai augina įvairias daržoves, todėl išsiperka prekybos vietą, tarkim, aštuoniems mėnesiams. Tikrai nebūtina metams pirkti, bet jie gali pardavinėti tai, kas tuo metu užauga. O mes žinome, kad toje dalyje stovi ūkininkas ir prekiauja – rudenį parduoda bulves, morkas, vasaros pradžioje – braškes, visą vasarą – agurkus ir pomidorus“, – teigė I.Talžūnienė.

Rekonstrukcijos pabaiga – 2017 metais

Kalvarijų turgavietės istorija ilga – ji veikia nuo 1903 metų, šiuo metu turgus rekonstruojamas. 2011 metų lapkritį pasirašyta Vilniaus savivaldybės ir UAB „KTVG“ Kalvarijų turgaus nuomos sutartis, pagal kurią bendrovė įsipareigojo atnaujinti turgavietę.

Turgaus rekonstrukcija vykdoma etapais. Pirmojo ir antrojo rekonstrukcijos etapų metu atnaujinta apie 60 proc. Kalvarijų turgaus, investuota 4,5 mln. eurų. Iki 160 stovėjimo vietų išplėsta automobilių stovėjimo aikštelė, rekonstruota Turgaus gatvė, suremontuoti du prekybos paviljonai kurių bendras prekybos plotas siekia 1500 kv. m., rūkytų gaminių paviljonas, sutvarkyta tvora šalia Kalvarijų gatvės, lauko prekybos zona. Ties Turgaus gatve atidaryta nauja prekybos zona, kurioje kasdien iki vėlumos siūloma nusipirkti skintų gėlių.

„KTVG“ nuotr./Kalvarijų turgaus reklonstrukcija
„KTVG“ nuotr./Kalvarijų turgaus rekonstrukcija

Trečiojo etapo, kuris prasidėjo balandį, metu bus renovuotas šviežios mėsos paviljonas, rekonstruota H.Manto gatvė ir atnaujinta lauko prekybos zona. investicijos sieks 1,5 mln. eurų.

Skaičiuojama, kad iki turgavietės rekonstrukcijos kasdien čia apsipirkdavo 15 tūkst. lankytojų, priklausomai nuo sezono prekiavo nuo 800 iki 1200 prekybininkų. Planuojama, kad po rekonstrukcijos prekybos vietų padaugės iki 2000.

Kalvarijų turgaus rekonstrukciją planuojama baigti 2017 m. pabaigoje. Iš viso bus sutvarkyta daugiau nei 28 tūkst. kv. m (apie 3 ha) teritorija.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis