„Shell“ pelnas antrąjį ketvirtį išaugo daugiau nei penkis kartus

Didžiosios Britanijos energetikos milžinė „Shell“ ketvirtadienį pranešė, kad jos grynasis pelnas antrąjį ketvirtį išaugo daugiau nei penkis kartus, pasiekdamas 18 mlrd. JAV dolerių, o jį skatino į aukštumas šovusios naftos ir dujų kainos.
„Shell“
„Shell“ / 123RF.com nuotr.

Londone listinguojama energetikos kompanija paskelbė ir apie 6 mlrd. JAV dolerių vertės akcijų supirkimo programą.

„Shell“ vadovas Benas van Beurdenas pažymėjo „gerus finansinius rezultatus“, tačiau perspėjo, kad dėl energijos rinkų nepastovumo, ekonominių neramumų ir nuolatinio poreikio imtis veiksmų kovojant su klimato kaita vartotojai, vyriausybės ir įmonės ir toliau susidurs su iššūkiais 2022 metais.

2021 metų antrąjį ketvirtį „Shell“ skaičiavo 3,4 mlrd. JAV dolerių pelną, palyginti su 18,1 mlrd. JAV dolerių nuostoliais analogišku 2020 metų laikotarpiu.

Visgi naftos ir dujų kainos šiais metais smarkiai išaugo dėl karo Ukrainoje bei šalims panaikinus pandeminius ribojimus.

Dujų kainos, kurios kovą smarkiai išaugo, kai Rusija pradėjo invaziją į Ukrainą, o šią savaitę naują kainų šuolį sukėlė tai, kad Maskva pastarosiomis dienomis sumažino tiekimą Europai.

Didžiosioms pasaulio energetikos įmonėms naudinga šiais metais dėl karo Ukrainoje susiklosčiusi padėtis naftos ir dujų rinkose.

Pavyzdžiui, Prancūzijos „TotalEnergies“ ketvirtadienį pranešė, kad jos grynasis pelnas antrąjį ketvirtį išaugo daugiau nei dvigubai iki 5,7 mlrd. eurų (5,8 mlrd. JAV dolerių), palyginti su 2021 metų balandžio–birželio mėnesiais.

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Shell“ uždirbo 7,1 mlrd. JAV dolerių pelną, nepaisant to, kad pasitraukimas iš Rusijos rinkos jai atsiėjo 3,9 mlrd. JAV dolerių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis