Transporto kompetencijų agentūros išduotas tarptautinio oro uosto statusą patvirtinantis pažymėjimas reiškia, kad aviacijos sistemose EYSA/SQQ šaukiniu atpažįstamas oro uostas atitinka Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) ir Europos aviacijos saugumo agentūros (EASA) reikalavimus.
Šiaulių oro uosto vadovė Aurelija Kuezada pabrėžia, kad tarptautinis statusas nėra savitikslis: nuo to priklauso ne tik paties oro uosto matomumas bei pasiekiamumas, bet ir konkurencingų veiklos sąlygų užtikrinimas investuotojams.
„Šiaulių oro uosto situacija yra unikali. Per pandemiją laisvą teritoriją mums padėjo įveiklinti būtent užsienio orlaivių parkavimas Šiauliuose, o planuojamos milijoninės investicijos į įvairias orlaivių aptarnavimo bei paslaugų veiklas yra neatsiejamos nuo užsienio klientų poreikių patenkinimo. Įgaliotajai institucijai patvirtinus, kad atitinkame aukščiausius saugumo ir kokybės užtikrinimo reikalavimus, investuotojai taip pat žino, kad savo veiklą gali planuoti visiškai mumis pasitikėdami“, – sako A.Kuezada.
Šiaulių oro uostas ateitį planuoja su maždaug 25 mln. eurų vertės verslo investicijų perspektyva. Pavasarį prasidėjo apie 20 mln. eurų vertės Estijos kapitalo įmonės „Aviatic MRO“ orlaivių techninės priežiūros ir remonto centro statybos darbai.
Šiemet Šiaulių oro uostas su Lietuvos kapitalo bendrove „J&C Aero“ sutarė dėl naujo angaro, skirto orlaivių projektavimo, modernizavimo ir ardymo darbams, statybų. Pastaroji įmonė svarsto apie 5 mln. eurų investicijas. Be to, Lietuvos kapitalo krovinių ekspedijavimo įmonė „Rava Cargo“ oro uosto teritorijoje atidarė atviro tipo muitinės sandėlį ir čia tapo vienintele komercinių krovinių operatore.
Tarptautinio oro uosto statusas neatsiejamas ir nuo tinkamo, pagal Šengeno reikalavimus įrengto keleivių terminalo. Nors Šiaulių oro uostas orientuojasi į krovinių gabenimą ir kitas komercines paslaugas, tačiau keleivių terminalu naudojasi orlaivių įgulos, kariškiai.
„Nesvarbu, ar per metus aptarnaujamas vienas keleivis, ar milijonas – keleivių terminalas tarptautiniame oro uoste turi būti ir atitikti tam tikrus jam keliamus reikalavimus. Oro uosto peronui taip pat keliami labai aiškūs reikalavimai, apimantys daugybę saugos aspektų: žymėjimą, apšvietimą, nudažymą. Per vykstantį auditą yra kruopščiai vertinamos visos sistemos ir sprendimai, reikalingi orlaiviui saugiai nutūpti, būti saugiai aptarnautam ir saugiai pakilti į orą“, – teigia Šiaulių oro uosto vadovė.
Šiaulių oro uoste taip pat reziduoja NATO oro policija, saugos auditas apima ir šią oro uosto dalį, įskaitant ilgiausią Baltijos šalyse kilimo ir tūpimo taką, taip pat civilinės dalies kelius peronų link.
„Lietuvoje yra 4 oro uostai, turintys tarptautinį statusą. Būtent jis leidžia dirbti ne su smulkia vietos aviacija, o priimti orlaivius iš Maltos, JAV, Ukrainos, Indonezijos, Japonijos ir kitų šalių. Jei neturėtume tarptautinio statuso, negalėtume aptarnauti lėktuvų, kurie yra registruoti ne Lietuvoje“, – sako A.Kuezada.