Įmonė, kuri stengiasi įveikti vieną didžiausių savo istorijoje pardavimų nuosmukių, atsisakys senosios praktikos viso pasaulio parduotuves pildyti tokiomis pat prekėmis ir atskirų parduotuvių drabužių asortimentą rinks pagal specialų algoritmą, rašo JAV verslo dienraštis „The Wall Street Journal“.
Pardavimai identiškose H&M parduotuvėse (angl. like-for-like sales) smunka jau dešimt ketvirčių iš eilės ir 71 metų istoriją turinti įmonė susiduria su tokia pat problema, kaip ir kiti sektoriaus atstovai – elektroninės prekybos augimu.
Įmonė buvo priversta kelis kartus sumažinti savo prekių kainas, kad atsikratytų neparduotų prekių atsargų, kurių vertė sudarė apie 4 mlrd. JAV dolerių.
H&M akcijos per pastaruosius trejus metus atpigo 56 procentais.
Kaip ir daugumoje drabužių parduotuvių tinklų, H&M už parduotuvių asortimento parinkimą atsako dizainerių komanda. Dabar gi įmonė pradėjo naudoti algoritmus, pagal kuriuos analizuoja pirkinių kvitus, duomenis apie grąžinamas prekes ir su nuolatinių pirkėjų kortelėmis susijusią informaciją, kad nustatytų geriausią paklausos ir pasiūlos santykį.
Dėl to kai kuriose H&M parduotuvėse jau pasirodė daugiau madingų ir mažiau kasdienių būtiniausių drabužių.
Kiti stambūs mažmenininkai taip pat ėmė aktyviau naudoti technologijas, kad pritrauktų daugiau pirkėjų. Pavyzdžiui, Ispanijos „Inditex“ priklausantis tinklas „Zara“ naudoja robotizuotus modulius, kad vartotojams jo interneto parduotuvėse būtų lengviau suformuoti užsakymą.
Tuo tarpu JAV tinklas „Gap“, siekdamas nustatyti, kam pirkėjai teikia pirmenybę, naudoja „Google“ analizės priemones ir rinkodaros tyrimus.
Ekspertai pažymi, kad pasirinkti atskirą asortimentą kiekvienai H&M parduotuvei nebus lengva, nes jų yra daugiau kaip 4,28 tūkstančio.