Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Siekdami sklandaus euro įvedimo, bendradarbiauti sutarė prekybininkai ir vartotojai

Prekybininkai ir vartotojai, keičiant nacionalinę valiutą šalyje, žada bendradarbiauti, pasitelkę interaktyviąsias priemones bei skelbdami gerąsias praktikas. Pirmadienį Lietuvos prekybos įmonių asociacija (LPIA) ir Asociacija „Lietuvos vartotojų organizacijų aljansas“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį.
Ką užkąsti per pietus?
Prekės / Clemens Vogelsang, Flickr.com

Ja šalys susitarė bendradarbiauti, šviečiant ir informuojant Lietuvos vartotojus euro įvedimo laikotarpiu. Aljansui priklausančių vartotojų organizacijų nariai lankysis LPIA narių prekybos vietose ir stebės, skaičiuos, lygins ir viešins, kaip vykdomas kainų konvertavimas. Apie pažeidimus stebėtojai informuos interaktyviame žemėlapyje, ten pat galima žymėti ir pagyrimus prekybos tinklams ar pavienėms parduotuvėms.

Interaktyviame žemėlapyje bus galimybė prekybininkus ir paslaugų teikėjus pagirti.

Anot LPIA vykdančiojo direktoriaus Lauryno Vilimo, ši sutartis naudinga visiems. Prekybininkams tai padės tobulinti santykius su vartotojais. Vartotojai galės greitai ir tikslingai pranešti pastebėtus neatitikimus , o tai leis prekybininkams operatyviau reaguoti ir taisyti klaidas, jei tokių pasitaikys. Pasak L. Vilimo, toks bendradarbiavimas sustiprins ir Lietuvos vartotojus atstovaujančias organizacijas, suaktyvins jų veiklą.

„Norime paraginti vartotojus būti aktyviais. Tik taip mes, prekybininkai, galėsime geriau pažinti savo pirkėją, sužinoti jo interesus. LPIA priklausantys prekybininkai vieni pirmųjų šalyje pasisakė ir kitus ragino prisijungti prie sklandaus ir skaidraus valiutos pakeitimo. Tačiau šis laikotarpis kelia daug diskusijų ir nuogąstavimų. Suprasdami tai, prekybininkai geranoriškai atveria duris visiems, turintiems abejonių dėl kainų perskaičiavimo“, – teigia LPIA vykdantysis direktorius L. Vilimas.

Piktybiškus atvejus skųs vartotojų teisių sargams

Pasak Lietuvos vartotojų organizacijų aljanso prezidentės Eglės Kybartienės, aktyvus ir atviras vartotojų organizacijų bendradarbiavimas su prekybininkais – svarbi sklandaus euro įvedimo proceso sąlyga.

„Per Aljanso kuriamus interaktyvius įrankius pirkėjai gaus galimybę tiek užfiksuoti pažeidimą, tiek pagirti sąžiningą prekiautoją. Aljansas stebės, kaip greitai prekybininkai į galimus pažeidimus reaguoja ir juos ištaiso“, – sako E. Kybartienė.

Tikėtina, kad vartotojai mieliau rinksis sąžiningą prekiautoją, nesinaudojantį euro įvedimu kaip pretekstu kainoms didinti.

Projektą „Vartotojų teisių užtikrinimas euro įvedimo laikotarpiu“ vykdančios asociacijos „Už sąžiningą bankininkystę“ vykdomasis direktorius ir Aljanso tarybos narys Kęstutis Kupšys teigia, jog piktybiški atvejai taps žinomi Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai, kuri galės taikyti sankcijas.Tačiau šiuo susitarimu siekiama daugiau – pagerinti prekybininkų ir vartotojų santykius, skatinti naują bendravimo kultūrą.

„Mes skatinsime ne tik pranešti apie pažeidimų vietas, bet ir skleisti gerąją praktiką. Interaktyviame žemėlapyje bus galimybė prekybininkus ir paslaugų teikėjus pagirti. Tikėtina, kad vartotojai mieliau rinksis sąžiningą prekiautoją, nesinaudojantį euro įvedimu kaip pretekstu kainoms didinti. Tuo būdu diegsime naują vartotojų ir prekybininkų bendravimo praktiką. Vartotojai galės įsitikinti verslininkų sąžiningumu, o verslininkai – jog būti sąžiningu yra verslui naudinga“, – tikisi K.Kupšys

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs