Trečias „Šilelio“ dublis
Nuo 1953 m. veikusioje Kauno radijo gamykloje, vėliau pavadintoje „Bangos“ vardu, garsieji „Šilelio“ televizoriai pasaulį išvydo XX a. aštuntąjį dešimtmetį. Vis dėlto po Sovietų Sąjungos žlugimo netruko veiklą nutraukti ir „Bangos“ gamykla.
Tiesa, dar kurį laiką lietuviai „Šilelius“ įsigyti galėjo. Prekės ženklas 2008 m. buvo pradėtas dėti ant Turkijoje pagamintų televizorių, o tuo užsiėmė „Naujuoju Šileliu“ pasivadinusi bendrovė.
Po Sovietų Sąjungos žlugimo netruko veiklą nutraukti ir „Bangos“ gamykla.
Tačiau ir tą kartą „Šilelis“ rinkoje neišbuvo ilgai ir labai greitai prekės ženklo nuosavybės teisės atiteko vienai advokatų kontorai. Būtent iš jos 2014 m. teisę naudoti „Šilelio“ vardą nusipirko ir bendrovė „Sponge“, šių metų spalio pradžioje pristačiusi LED projektorius su žymiojo lietuviško televizoriaus vardu.
Prekės kaina – 119 Eur, o „Sponge“ vadovas Edgaras Gargažinas tikina, kad per kelias savaites jų Lietuvoje parduota daugiau nei šimtas.
„Mūsų tikslas buvo padaryti perversmą projektorių kategorijoje. Iki tol pigiausi projektoriai kainavo apie 300 Eur. Naudojame LED technologiją, kuri leidžia sutaupyti gamybos kaštus“, – kainų skirtumo priežastį aiškina E.Gargažinas.
Dizainas – neoriginalus
Anot „Sponge“ vadovo, pasitaikius galimybei įsigyti „Šilelio“ prekės ženklą ilgai apie tai mąstyta nebuvo, nes apie jo prikėlimą svajota ilgai.
„Kai turėjome prekinį ženklą, galvojome apie televizorių gamybą. Turime pasigaminę keletą prototipų, o po to tiesiog persiorientavome į projektorius“, – pasakoja E.Gargažinas, kuris, tiesa, „Šilelių“ televizorių atgaivinimo minties taip pat nepalaidojo.
„Artimiausiu metu liksime prie projektoriaus, galvojame atnaujinti distancinio pultelio dizainą. Gali būti, kad leisime dar vieną projektorių, o gali būti, kad prieisime prie televizorių, monitorių kategorijos“, – apie ateities planus kalbėjo E.Gargažinas.
„Šilelio“ projektoriui vos pasirodžius prekyboje, socialinių tinklų vartotojai pradėjo dalintis nuorodomis iš kinišku „e-Bay“ vadinamos elektroninės parduotuvės „AliExpress“. Ten beveik identiškai atrodantis, tačiau be „Šilelio“ ženklo esantis projektorius kainuoja 80 JAV dolerių arba apie 72 Eur.
Tiesa, E.Gargažinas tikina abejojantis, kad šie projektoriai identiški.
„Mes to projektoriaus nebandėme ir negaliu atsakyti, kokie komponentai ten įdėti. Bet viešai prieinami dizaino pavyzdžiai dažniausiai ir naudojami „eBay“, „Amazon“, „Aliexpress“ ir kitose platformose. Dažniausiai jie būna arba be brendo arba su greitai sukurtu brendu“, – tikina „Sponge“ vadovas, paaiškinęs, jog įmonė naujų technologijų neperka, o naudoja jau sukurtas.
„Mes tiesiog sugalvojome sprendimą ir ieškojome gamyklos, kuri tą sprendimą galėtų įgyvendinti. Gamykla gamina pagal užsakymą, tiesa, reikia susiderinti galimybes, komponentus, kainas“, – apie gamybos Kinijoje procesą pasakoja „Šilelio“ ženklą naujam gyvenimui prikėlęs verslininkas.
Žino ir amerikiečiai
E.Gargažinas prasitarė ir apie „Šilelio“ ėjimą į užsienio šalių rinkas, tačiau kol kas yra tik intensyvių derybų ir pokalbių etape.
Paklaustas, ar tikrai „Šilelio“ prekės ženklas užsienyje gali sužadinti tokią pačią vartotojų nostalgiją kaip ir Lietuvoje, „Sponge“ vadovas patikino, jog prekės ženklo žinomumo geografija yra labai plati.
„Šilelį“ žino ne tik Lietuvoje, bet ir visoje buvusioje Sovietų Sąjungoje, buvusiose socialistinėse šalyse. Jie puikiai tą prekės ženklą atsimena. O šiaip „Šilelis“ buvo parduodamas ir Graikijoje bei kitose ES šalyse, netgi JAV. Ten irgi buvo „Šilelio“ prekės ženklas, tik jis buvo rašomas „Shilelis“, – apie šlovingą prekės ženklo praeitį kalbėjo E.Gargažinas.
Internetiniame aukcione „eBay“ šiuo metu vis dar galima įsigyti „Shileliais“ aprašymuose pavadintų televizorių. Tiesa, legendiniai oranžinės ir raudonos spalvos mini televizoriai čia kainuoja ne mažiau kaip 100 dolerių, o jo siuntimas į kitas šalis iš Lietuvos atsieina nuo 50 iki 70 dolerių.