Bandant prisijungti adresu pirmi.lt, nurodoma, kad toks tiklapis neegizstuoja. Tuo tarpu įvedus sinerta.lt, vartotojas nukreipiamas į sinerta.com ir informuojamas, kad bendrovei vykdoma restruktūrizavimo procedūra.
Kartu nurodomi trys likusių fizinių parduotuvių adresai. 27 metus veikiančios bendrovės pirminė veikla yra su spausdinimu susijusios paslaugos, tačiau per pirmi.lt užsiėmė plataus spektro internetine prekyba.
VVTAT nuo metų pradžios sulaukė per 200 vartotojų prašymų dėl UAB „Sinerta LDC“ administruojamose internetinėse svetainėse įsigytų prekių nepristatymo ir už jas sumokėtų pinigų negrąžinimo.
Dalis ginčų iki restruktūrizavimo bylos iškėlimo įmonei bei tarpininkaujant VVTAT buvo sprendžiami taikiai, grąžinant vartotojams už nepristatytas prekes sumokėtus pinigus.
Tačiau įmonei nustojus spręsti ginčus ir VVTAT toliau gaunant daug naujų vartotojų prašymų, tarnyba kreipėsi į UAB „Sinerta LDC“, nurodydama pašalinti vykdomus vartotojų teisių pažeidimus.
Pardavėjui tęsiant vartotojų interesus šiurkščiai pažeidžiančią veiklą, VVTAT inicijavo prieigos prie elektroninių parduotuvių blokavimą, informuoja institucija.
Vartotojai, neatgavę už šiose elektroninėse parduotuvėse įsigytas, bet negautas prekes sumokėtų pinigų, raginami iki 2024 gegužės 5 d. pareikšti kreditorinius reikalavimus UAB „Sinerta LDC“ restruktūrizavimo byloje. Detalesnė informacija apie tai čia.
VVTAT gautų vartotojų prašymų nagrinėjimas toliau bus tęsiamas vartojimo ginčų neteisminio sprendimo tvarka.
Problemos tęsiasi ne pirmą mėnesį, įmonė vardija kas sukliudė
Apie šios įmonės situaciją 15min rašė balandžio pradžioje. VVTAT tuo metu nurodė dėl šios įmonės buvo gavusi daugiau nei 50 vartotojų skundų.
Tuo metu „Sinerta“ pastaruoju buvo atlikusi nemažai korekcijų savo veikloje. Pavyzdžiui, 12 mėnesių darbuotojų įmonėje sumažėjo nuo 42 iki 23, įmonės automobilių parkas nuo rugsėjo sumažėjo nuo 9 iki 3.
Šiuo metu darbuotojų įmonė turi 19, o automobilis teliko vienas. Tuo metu dar veikė šeši fiziniai įmonės taškai, šiandien teliko trys.
Po 15min publikacijos netrukus pasikeitė ir įmonės vadovas – balandžio 10 d. juo tapo Aivaras Pyragius.
Laiške klientams jis rašė, jog pakeitė bendrovei vadovavusią direktorę, kuri nusprendė atsisakyti šios pozicijos dėl „streso, kurį paskutiniu metu patyrė, ir kitų svarbių asmeninių priežasčių“.
Tai – jau trečias kartas, skaičiuojant nuo rugpjūčio kai keitėsi bendrovės vadovas. Iki A.Pyragiaus, kuris paskirtas būtent vadovauti restruktūrizacijai, įmonei vadovavo Kristina Ūdraitė. Bendrovės akcininkai, Registrų centro duomenimis, yra ta pati K.Ūdraitė ir UAB „Mapas“, kurios akcijų turi trys fiziniai asmenys.
Įmonė taip pat išsikraustė iš pagrindinių savo patalpų Vilniaus Švitrigailos gatvėje, tad Vilniuje liko tik viena „Sinertos“ parduotuvė.
Atsiliepimai platformoje rekvizitai.lt iki šiol nukreipia į įmonės puslapį – tai mokama paslauga, kurią įmonės turi pačios užsisakyti. Bendrovės feisbuko paskyra šiuo metu nėra aktyvi.
Adresu, kuris vis dar nurodytas prie oficialių įmonės „Sinertos LDC“ rekvizitų, šiandien įsikūrusi kita panašaus profilio įmonė „Printera“. „Sinertos LDC“ atstovai tvirtino, kad abi įmonės nėra susijusios nei tiesiogiai, nei netiesiogiai.
Tiesa, viešai prieinami duomenys rodo, kad „Sinerta LDC“ (kaip atsakovas) ir „Printera“ (kaip ieškovas) dalyvauja teisminiame procese dėl restruktūrizavimo bylos iškėlimo. Dėl skolų į teismą yra kreipusios ir dar bent dvi panašaus profilio įmonės.
Bendrovės „Sinerta“ atstovai į 15min klausimus apie įmonės veiklą ir trikdžius atsakė raštu.
„Kaip ir dauguma kitų Lietuvoje veikiančių įmonių, mūsų bendrovė UAB „Sinerta LDC“ dėl itin objektyvių priežasčių susidūrė su laikinais sunkumais, todėl pastaruoju metu vos keletą mėnesių bendrovė vėluoja daliai savo klientų pristatyti jų užsakytas prekes. Tačiau bendrovė deda visas įmanomas geriausias pastangas tam, kad bendrovės klientai kuo mažiau pajustų neigiamas minėtų laikinų sunkumų pasekmes ir kaip įmanoma greičiau gautų savo užsakytas prekes“, – rašyta laiške.
„Sinerta LDC“ atstovai rašytiniame atsakyme 15min išvardijo daugybę priežasčių, kodėl verslas stagnuoja: COVID-19 pandemija ir jos įtaka spausdintuvų ir kopijavimo aparatų bei jų eksploatacinių medžiagų rinkai; ES politika dėl klimato kaitos, skatinanti asmenis atsisakyti popieriaus, nespausdinti, nekopijuoti ar fiziškai nearchyvuoti dokumentų, o viską atlikti naudojantis kompiuteriu, dokumentus pasirašinėti elektroniniu parašui; augantys patalpų nuomos, elektros, prekių įsigijimo bei darbo užmokesčio kaštai; infliacija ir EURIBOR palūkanų normų didėjimas ir jų įtaka elektroninėse parduotuvėse parduodamų prekių paklausai ir kita.
„Dėl aukščiau išvardintų objektyvių priežasčių bendrovė nedelsdama ėmėsi visų įmanomų geriausių priemonių tam, kad bendrovės veikla būtų optimizuota, įskaitant, atsisakė itin daug kaštų pareikalavusios patalpų nuomos, sumažino darbuotojų skaičių bei autoparką“, – nurodoma atsakyme. Įmonės reorganizavimo procesų šiuo metu bendrovė nevykdo.
„Sinerta LDC“ atstovai vylėsi, jog ir toliau vykdys tiek fizinę, tiek elektroninę prekybą, įgyvendinus „įmonės veiklos optimizavimo procesus“. Tiesa, kaip minėta, to padaryti nepavyko.
2022 m. „Sinerta LDC“ gavo 3,9 mln. eurų pajamų ir 6 996 eurų pelno. 2023 m. rezultatai dar nėra paskelbti.