Siūloma etiketėse nurodyti dabar po privačiais ženklais besislepiančius gamintojus

Seime skinasi kelią iniciatyva gamintojus, kurie slepiami naudojant privačius prekybininkų ženklus, nuo 2024 metų liepos įpareigoti prekės ar produkto etiketėje nurodyti jų identifikavimo informaciją.
Parduotuvėje
Parduotuvėje / 123RF.com nuotr.

Seimas ketvirtadienį po pateikimo priėmė svarstyti tokias Civilinio kodekso pataisas: už tai, kad pataisas Seimas svarstytų, ketvirtadienį balsavo 70 parlamentarų, pasisakiusių prieš nebuvo, susilaikė devyni. Toliau pataisas Seimas svarstys rudenį.

Pakeitimo iniciatorius žemės ūkio ministras Kęstutis Navickas tvirtino, kad tokia informacija etiketėje būtų reikalinga tuo atveju, kai produkto gamintojas skiriasi nuo prekybininko.

Pasak jo, dabar Civilinis kodeksas numato prievolę verslininkui gaminio etiketėje nurodyti tik savo duomenis: adresą, kontaktus ir pavadinimą, o norint atsekti tikrą gamintoją reikia atlikti labai nemažai veiksmų.

„Yra nemažai atvejų, ir jų yra tikrai daug, kuomet yra visai kitas gamintojas. Ir maisto produktų, ir ūkinių prekių. Ir vartotojas nežino iš tikrųjų, kas yra tas tikrasis gamintojas, jis negali pasirinkti. Vartotojas pas mus sąmoningėja ir tikrai renkasi ne tik pagal kainos kriterijų, bet ir kokybės, ir nemažai lemia ir socialinis sąmoningumas“, – pristatydamas pataisas Seime teigė ministras.

K.Navickas taip pat pabrėžė, kad tikrojo gamintojo nurodymas yra labai svarbus, ne tik todėl, kad vartotojas turi teisę žinoti jį, bet ir dėl kitų priežasčių.

„Yra tiekiama tikrai nemažai lietuviškos produkcijos ne tik į Lietuvą, bet ir į kaimynines šalis ir viskas yra padengiama po vienu ženklu, ir nežinome, vartotojas nežino, kad tas gamintojas yra iš Lietuvos“, – tvirtino ministras.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis