Ministerijos kancleris Ramūnas Dilba teigia, kad tikrinant ministerijos valdomų įmonių būsimus sandorius. pasitaiko situacijų, kai riziką saugumui kelia ne kita sandorio šalis, o jos pasitelkiami subrangovai.
„Matydami tam tikrą teisinį neapibrėžtumą, siūlome apsvarstyti galimus Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymo pakeitimus“, – pranešime sakė R.Dilba.
Dabar tokios įmonės privalo apie ketinamus sudaryti sandorius, jei jie viršija 10 proc. jos pajamų, pranešti vyriausybinei strateginių įmonių sandorius tikrinančiai komisijai. Tačiau komisija vertina tik būsimą rangovą, tuo metu aiškių nuostatų dėl subrangovų nėra.
Ministerijos valdomos įmonės – Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, „Oro navigacija“, Vidaus vandens kelių direkcija, Lietuvos oro uostai, Lietuvos automobilių kelių direkcija – įtrauktos į nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių sąrašus.
Juose taip pat yra septynios akcinės bendrovės – „Lietuvos geležinkeliai“, „LTG Infra“, Lietuvos radijo ir televizijos centras, Lietuvos paštas, „Detonas“, „Viamatika“, „Kelių priežiūra“.