Siuntų apimtys prieš šventes augo kartais

Prieš didžiąsias metų šventes Lietuvoje siuntų apimtys augo labiau nei įprastai, tačiau ne visi jų pervežėjai tai sieja vien su karantinu. BNS kalbintos įmonės teigia, kad siuntų apimtys prieš šių metų šventes augo du ar tris kartus, smarkiai augo ir naudojimasis paštomatais, įmonės įdarbino daug papildomų darbuotojų.
Siuntiniai
Siuntiniai / 123RF.com nuotr.

„Šie metai yra išskirtiniai, siuntos muša visų laikų rekordus. Įprastai, lyginant su praėjusiais metais, gruodžio mėnesį siuntų būna dvigubai daugiau. Šiais metais fiksuojamas augimas tris kartus ir augimas tęsiasi“, – BNS sakė Lietuvos pašto Rinkodaros ir pardavimų vadovas Norbertas Žioba.

Lietuvos pašto nuotr./Norbertas Žioba
Lietuvos pašto nuotr./Norbertas Žioba

Siuntų pristatymo bendrovės „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius pasakojo, kad, pavyzdžiui, gruodžio 22 dieną bendrovė pristatė rekordinį siuntų skaičių – 82 tūkst., o rekordinės apimtys laikosi visą šventinį laikotarpį.

„2020-ųjų šventinis laikotarpis viršija visus iki šiol buvusius bendrovės rekordus tiek siuntų surinkime iš klientų, tiek jų pristatyme“, – BNS sakė G.Bilevičius.

„DPD Lietuvos“ atstovas atkreipė dėmesį, kad sugriežtinus karantiną klientai suplūdo į įmonės platformą esiunta.lt – palyginti su pernai gruodžiu, užsakymų per ją skaičius išaugo 10 kartų.

2020-ųjų šventinis laikotarpis viršija visus iki šiol buvusius bendrovės rekordus tiek siuntų surinkime iš klientų, tiek jų pristatyme, – sakė G.Bilevičius.

Jis pabrėžė, kad šventinis laikas šiemet prasidėjo nuo pirmųjų lapkričio dienų.

Didžiausią paštomatų tinklą Lietuvoje valdančios Estijos kapitalo siuntų bendrovės „Omniva LT“, kuri lapkritį-gruodį skaičiuoja daugiau nei dvigubai išaugusį siuntų skaičių, vadovas Simonas Bielskis teigia, kad augimą lėmė ne vien karantinas.

„Siuntų skaičius augo tiek dėl įvesto karantino, tiek dėl kalėdinio laikotarpio“, – BNS sakė S.Bielskis.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Kurjeris
Luko Balandžio / 15min nuotr./Kurjeris

Lietuvos pašto atstovas N.Žioba pastebėjo, kad siuntų apimtys pradėjo augti jau lapkričio viduryje, todėl, anot jo, svarbiausią įtaką augimui darė ne griežtesnis karantinas, o didžiosios metų šventės.

Tuo metu G.Bilevičius augimą sieja ne tik su griežtesniu karantinu, bet ir sparčiu e. komercijos augimo šuoliu bei apsipirkimo internetu patogumais.

Daugiau žmonių naudojasi paštomatais

Siuntų pervežėjai tvirtina, kad šiemet smarkiai išaugo į paštomatus siunčiamų siuntų.

„Labiausiai auga siuntos vidaus rinkoje. Išskirtinai daug yra siuntų, keliaujančių „LP Express“ siuntų savitarnos terminalais – būtent jų augimas yra didžiausias“, – komentavo N.Žioba iš Lietuvos pašto.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Siuntos siuntimas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Siuntos siuntimas

Didesnė nei įprastai siuntų dalis šiemet nukreipiama ir į „DPD Lietuvos“ paštomatus. Pasak G. Bilevičiaus, bendrovės paštomatai šiuo metu panaudojami daugiau nei 100 proc.

„Mūsų kurjeriai siuntas surinkti iš jų važiuoja kelis kartus per dieną – kur kas dažniau nei įprastai, įskaitant savaitgalius, priklausomai nuo užimtumo“, – sakė jis.

Savo ruožtu „Omniva LT“ vadovas S.Bielskis teigė, kad dėl išaugusių siuntų apimčių paštomatų skyrelių užimtumas yra itin didelis. Įmonė teigia atnaujinusi budinčių kurjerių paslaugą, kad siuntos gavėjus pasiektų ir tada, kai paštomatai yra užpildyti.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Kurjeris
Luko Balandžio / 15min nuotr./Kurjeris

„Pasiimti siuntos kviečiame ateiti po vieną, nesibūriuoti, laikytis trijų metrų atstumo nuo prieš jus eilėje stovinčio žmogaus, primename, kad būtina dėvėti apsaugines veido kaukes, rekomenduojame mūvėti vienkartines pirštines“, – apie tvarką atsiimant siuntą iš prie paštomato budinčio kurjerio pasakojo S.Bielskis.

Jis pabrėžė, kad jei klientas neturi galimybės atsiimti siuntos iš budinčio kurjerio, ji į paštomatą įdedama per 2-3 dienas.

Didino pajėgumus, samdė darbuotojus

Visos bendrovės teigė padidėjusioms darbų apimtims besiruošusios jau kurį laiką.

Pasak N.Žiobos, Lietuvos paštas dar pirmojo karantino metu ėmė spartinti paštomatų tinklo plėtrą. Nuo balandžio bendrovė įrengė daugiau nei 80 naujų terminalų, plėtė jau esančius.

Šiuo metu Lietuvoje yra daugiau nei 280 „LP Express“ terminalų, kuriais vienu metu gali keliauti daugiau nei 34 tūkst. siuntų.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„LP Express“ paštomatas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„LP Express“ paštomatas

Be to, Lietuvos paštas kalėdiniu laikotarpiu priėmė daugiau darbuotojų bei naudojosi nuomos kompanijų paslaugomis, nors šių metų pabaigoje Vilniuje jau pradėjo veikti naujasis siuntų skirstymo centras.

„Kalėdiniu laikotarpiu įdarbinta apie 100 laikinų darbuotojų. Nors dalį siuntų jau skirsto naujieji įrenginiai, kai kurie procesai vis dar atliekami žmonių, todėl pasamdėme papildomus darbuotojus“, – sakė N.Žioba.

„DPD Lietuvai“, pasak įmonės atstovo, operatyviai pristatyti siuntas padeda ne tik pasiruošimas ir pirmojo karantino patirtis, bet ir padidintos kurjerių ir terminalų pajėgos.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„DPD“ paštomatas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„DPD“ paštomatas

„Mūsų kurjeriai šiuo metu dirba ir savaitgaliais, paštomatus užpildo ir siuntas išima kelis kartus per dieną iki vėlaus vakaro“, – sakė G.Bilevičius.

„Jeigu ankstesniais metais šventiniu laikotarpiu, lyginant su metiniu vidurkiu, samdydavom 10 proc. daugiau kurjerių, tai šiemet nuo lapkričio 23 iki gruodžio 21 dienos prieaugis siekia apie 31 proc. – nuo 470 iki 614 darbuotojų“, – tvirtino jis.

Savo ruožtu „Omnivos“ vadovas sakė, kad pajėgumus pradėta didinti dar spalį – bendrovė ieškojo iki 215 papildomų darbuotojų ir kvietė prisijungti tiek kurjerius, tiek sandėlio darbuotojus.

„Šiuo metu turime beveik 500 darbuotojų. To užtenka sklandžiai įmonės veiklai užtikrinti“, – sakė S.Bielskis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis