Atsako „Baltic Amadeus“ Pardavimų vadovas Irmantas Bankauskas
Ačiū už klausimą, kuris iš tiesų yra aktualus ne vienam smulkiajam verslininkui. Kai kurie suskubo savo produktus ir paslaugas perkelti į el. erdvę pirmosios koronaviruso bangos metu, tačiau daugybė įmonių vis dar kelia panašius klausimus ir ieško atsakymų.
Pirmiausia, ko gero, turėtumėte įsivertinti, kas yra Jūsų klientas, kiek jų yra, kokie jų pirkimo įpročiai. Pasižiūrėti įprastai į Jūsų interneto svetainę ir kitus nuosavus kanalus ateinančių klientų skaičių. Taip pat – kokia yra Jūsų paslaugos vertė ir išskirtinumas, kitaip sakant, kuo skiriatės nuo kitų rinkoje esančių žaidėjų.
Jeigu jaučiatės užtikrintas, kad turite išskirtinumą, lyginant su didžiaisiais rinkos žaidėjais, lojalių klientų ratą, stiprius nuosavus kanalus, tokiu atveju žengimas į el. prekybą tikrai būtų išeitis ir žingsnis, kurio verta imtis.
Kita vertus, jeigu nesijaučiate tvirtai, atsakęs į minėtus klausimus, sukūrus el. parduotuvę, ko gero, reikėtų dar nemažai investuoti į jos rinkodarą, siekiant pritraukti esamus ir potencialius pirkėjus, informuoti juos pirmiausia apie jus, jūsų išskirtinį vertės pasiūlymą, asortimentą, privalumus, lyginant su didžiausiais rinkos žaidėjais. Šias išlaidas tuomet taip pat reikėtų įsivertinti, kitaip sukurta el. prekybos platforma gali negeneruoti norimų pajamų, galiausiai – neatsipirkti.
Išeitis tokiu atveju galėtų būti verta pagalvoti apie savo prekių pozicionavimą ir jų integravimą į jau sėkmingai veikiančias elektroninės prekybos platformas (angl. marketplace) ir kaip patraukliai, išskirtinai savo prekės ženklą, vertės pasiūlymą, asortimentą pristatyti jose. Nereikės tokių didelių investicijų kaip kuriant el. prekybos platformą nuo nulio ir bus išnaudojamas į tą platformą jau ateinančių žmonių srautas.
Turite klausimų apie informacinių technologijų panaudojimą versle? Klauskite Irmanto Bankausko!