„Mondelez International“ priklauso tokie ir Lietuvoje gerai žinomi prekiniai ženklai kaip „Toblerone“, „Milka“, „Oreo“, „Tuc“, „Philadelphia“, „Belvita“, „Barni“ ir pan.
Kompanija iki šiol nėra nutraukusi veiklos Rusijoje, nors karas Ukrainoje jau tęsiasi beveik pusantrų metų. Tiesa, pati įmonė teisinasi, kad Rusijoje vykdo tik „ribotą“ veiklą, yra sustabdžiusi investicinius procesus, nebevykdo reklamos.
Tačiau panašu, kad toks neryžtingumas netrukus gali skaudžiai atsiliepti įmonei. Kaip rašo „Reuters“, oro linijų bendrovės SAS ir „Norwegian Air“, geležinkelių grupė SJ, viešbučių tinklas „Strawberry“, mažmenininkė „Elkjop“, laivybos grupė „Fjord Line“ ir Norvegijos futbolo asociacija pastarosiomis dienomis paskelbė, kad nebeprekiaus „Mondelez“ produktais.
Norvegijos užsienio reikalų ministerija pirmadienį pareiškė, kad planuoja susitikti su abiejose boikoto pusėse atsidūrusiomis bendrovėmis, tačiau nepateikė rekomendacijų dėl sprendimo.
„Įmonės ir pavieniai asmenys gali savarankiškai pasirinkti, ką pirkti ir su kuo prekiauti“, – sakoma Norvegijos valstybės sekretoriaus Erlingo Rimestado pranešime.
Šis sprendimas priimtas po to, kai šių metų gegužės pabaigoje Ukrainos korupcijos prevencijos agentūra paskelbė įmonių, tebetęsiančių veiklą Rusijoje, juodąjį sąrašą.
Į sąrašą įtrauktos tarptautinės bendrovės, kurios, kaip įtariama, finansuoja karą Ukrainoje, nes tęsia verslą su Rusija. Be to, Ukraina įtaria, kad tam tikros bendrovės nesilaiko Rusijai taikomų sankcijų.
Tarp sąraše esančių bendrovių yra „Procter & Gamble“, „Mondelez“ ir „Bonduelle“. Pastaroji sulaukė neigiamo dėmesio po to, kai viešojoje erdvėje buvo pasklidusios nuotraukos, kad įmonė prieš Naujuosius metus neva išsiuntė sveikinimą Rusijos kariams.