„Skinest Baltija“ prašo įvertinti „Lietuvos geležinkelių“ pirkimus

Estijos kapitalo geležinkelio paslaugų bendrovė „Skinest Baltija“ tvirtina, kad valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės Vilniaus lokomotyvų remonto depas (VLRD) bei „LG Cargo“ nepaiso galutinių teismo sprendimų ir toliau rengia neskelbiamus prekių bei paslaugų konkursus. 
Geležinkelio bėgiai
Geležinkelio bėgiai / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Bendrovės rašte Susisiekimo ministerijai prašoma įvertinti „Lietuvos geležinkelių“ antrinių įmonių sandorius, nustatyti, kokią žalą patyrė valstybė dėl netinkamai organizuotų pirkimų, įvardinti atsakingus asmenis ir kreiptis į teismą dėl galimos žalos valstybei kompensavimo, pranešė „Skinest Baltija“.

Anot „Skinest Baltijos“, VLRD neskelbiamo konkurso dalyvių pasiūlymus įvertino balandžio pradžioje – nepaisant to, kad Apeliacinis teismas dar sausį konstatavo, kad VLRD turėtų vadovautis Viešųjų pirkimų įstatymu. Toks pat sprendimas „LG Cargo“ atžvilgiu buvo paskelbtas praėjusiųjų metų gruodį, o Viešųjų pirkimų tarnyba išvadą dėl šių bendrovių prievolės tapti perkančiosiomis organizacijomis buvo paskelbusi dar 2019 metų birželį.

„Abi įmonės galutinai pralaimėjo teismus. Tačiau jos ir toliau perka iš pasirinktų tiekėjų, ignoruodamos įstatymą ir nesulaukdamos jokios atsakingų institucijų reakcijos“, – pranešime sakė „Skinest Baltijos“ direktorius Valdas Rasimas.

Pasak jo, VLRD pirkimo sąlygos ne tik neatitinka Viešųjų pirkimų įstatymo, bet ir pažeidžia sąžiningumo ir skaidrumo principus, diskriminuoja dalį rinkos dalyvių ir riboja jų galimybes varžytis dėl sutarties.

Pasak „Lietuvos geležinkelių“ atstovo Manto Dubausko, pakomentuoti „Skinest Baltijos“ kaltinimus sunku, nes jie yra nekonkretūs.

„Tiesiog žaidžiama skambiomis frazėmis apie neva patiriamą milijoninę žalą, tačiau nėra pateikiama jokios tą pagrindžiančios informacijos. Galime tik priminti, kad VLRD įregistruotas perkančiuoju subjektu vasario 27 dieną, bendrovė pirkimus organizuoja pagal Pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo nuostatas“, – BNS nurodė M. Dubauskas.

Viešųjų pirkimų tarnyba pernai birželį paskelbė, kad Geležinkelių tiesimo centras (GTC), VLRD ir „LG Cargo“ yra perkančiosios organizacijos, todėl joms turėtų galioti Viešųjų pirkimų įstatymas.

„Lietuvos geležinkeliai“ teigia, kad tokiu atveju šioms įmonėms būtų sudarytos prastesnės sąlygos konkuruoti rinkoje. Tuo metu VPT nurodo, kad jos nesusiduria su konkurenciniu spaudimu, todėl jų veikla nėra komercinio ar pramoninio pobūdžio.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų