Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Skolų prislėgtas „siaurukas“ skelbia gelbėjimo akciją: darbuotojai metus baigs be algų

Aukštaitijos siaurasis geležinkelis Kalėdas pasitinka prislėgtas finansinių sunkumų – skolos „Sodrai“, Valstybinei mokesčių inspekcijai, antstoliams – slegia niekaip neatsigaunantį „siauruką“. Be to, valstybės dotacijai „siaurukui“ sumažėjus nuo 360 tūkst. eurų iki 200 tūkst. eurų, taip pat padarė finansinę padėtį sudėtinga.
Ventspilio siaurukas
Siaurukas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Liks be Kalėdų šventės

VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ direktorius Mindaugas Jucevičius naujienų portalui JP pasakojo, kad kultūros paveldo įstaigos finansinė padėtis itin sudėtinga.

„Siaurukas“ turi daug skolų ir verčiasi pakankamai sudėtingai. Darbuotojai nuo spalio mėnesio negauna atlyginimo, todėl „siauruko“ žmonės gali likti be Kalėdų, nors užsakomųjų reisų turime iki metų pabaigos. Kitiems darysime Kalėdas, bet sau – ne. Paveldėtos skolos slegia, nors metus užbaigsime su beveik 110 tūkst. eurų apyvartos“, – atviras buvo Aukštaitijos siaurojo geležinkelio vadovas M.Jucevičius ir sakė, kad negalintis prašyti „siauruko“ žmonių pakentėti iki kitų metų vasario mėnesio vidurio, kai įstaigą pasieks valstybės dotacija.

Skolos niekur nedingo

Pasiteiravus, kiek reikia uždirbti „siaurukui“ be dotacijos, kad galėtų gyvuoti, M.Jucevičius suskaičiavo: „Kad įstaiga gyvuotų, vien atlyginimams reikia 260 tūkst., gal net 300 tūkst. eurų. Tiek turime užsidirbti. Kitais metais, nes „siaurukas“ vis tiek važiuos nežiūrint visų skolų, planuojame apyvartą iki 140 tūkst. eurų. Tačiau skaičiai nedžiugina, nes skolų šleifas niekur nedingo.“

Teisme nagrinėjama byla

Pasak M.Jucevičiaus, jam atėjus dirbti prieš beveik pusantrų metų, skolos, apie kurių dydį sužinojo tik atėjęs dirbti, siekė beveik 100 tūkst. eurų.

„Didžioji dalis skolų velkasi nuo 2016 metų. Yra dalis ir 2018 metų. Panevėžio apygardos teisme nagrinėjama baudžiamoji byla, kurioje buvęs įstaigos vadovas Vismantas Užalinskas turės aiškintis dėl apgaulingo apskaitos tvarkymo, dokumentų klastojimo ir 20 tūkst. eurų pasisavinimo. Žinoma, būtų smagu atgauti tuos tūkstančius, bet teismai dar nesibaigė, o pinigų reikia šiandien“, – aiškino „siauruko“ vadovas.

Kaltinimai buvusiam vadovui

Per ikiteisminį tyrimą surinktais duomenimis, V.Užalinskas nuo 2016-ųjų balandžio iki 2018 m. rugsėjo buvo atsakingas už „Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ apskaitos organizavimą bei apskaitos dokumentų ir apskaitos registrų išsaugojimą.

Įtariama, kad jis, pateikdamas į apskaitą įtraukti neturinčius juridinės galios bei žinomai suklastotus apskaitos dokumentus dėl neįvykusių ūkinių-finansinių operacijų, tyčia apgaulingai tvarkė šios įstaigos buhalterinę apskaitą.

Dalininkų kaita

Išgirdęs klausimą, kas bus su Aukštaitijos siaurojo geležinkelio dalininkais (dabar dalininkai – Susisiekimo ministerija ir Anykščių rajono savivaldybės) ir neplanuojama juos keisti, M.Jucevičius paaiškino:

„Susisiekimo ministerija ruošia dokumentus ir planuoja „siauruko“ dalininko teises perduoti Lietuvos geležinkeliams, kurie planuoja skirto dotacija iki 110 tūkst. eurų. Valstybės dotacija – 200 tūkst. eurų – išlieka. Finansuoja ir Anykščių savivaldybė, bet tos lėšos naudojamos geležinkelio ruožui Anykščių rajone tvarkyti. Sutinku, kad atsirastų ir kiti dalininkai, bet svarbiausia, kad tiek dalininkai skirtų „siaurukui“ finansavimą.“

Seimas žino

Priminus, kad Panevėžio miesto taryba dar 2017 m. sutiko perimti valstybės, kaip dalininkės, turtines ir neturtines teises bei pareigas ir kartu su Anykščių bei Panevėžio rajono savivaldybėmis tapti VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ dalininke, M.Jucevičius svarstė:

„Savivaldybės formuoja kitų metų biudžetą ir, jei jos planuoja tapti „siauruko“ dalininkėmis, turi numatyti biudžete finansus. Beje, apie „siauruko“ problemas informavau Seimą ir šalies Vyriausybę. Visi pritaria Aukštaitijos siaurojo geležinkelio svarbai, žino, kad tai vienintelis tokio ilgio senovinis geležinkelis Europoje, bet apie finansus nekalba. Juolab kad buvo sumažinta valstybės dotacija net 160 tūkst. eurų.“

Kultūros ministerijai nerūpi

Anot „siauruko“ vadovo, kelionės istoriniu kultūros paveldo geležinkeliu – užtikrintos.

„Siaurukas“ važiuoja, šilumvežiai suremontuoti, geležinkelio ruožai sutvarkyti, bet mums reikia finansinės pagalbos. Todėl ir šaukiame „SOS“ – gelbėkite „siauruką“. Skelbiame viešą akciją „Išgelbėti siauruką“, – prašė pagalbos Aukštaitijos siaurojo geležinkelio direktorius M.Jucevičius, o užsiminus, ką apie „siauruką“ galvoja Kultūros ministerija, tarstelėjo:

„Buvo kalba ir su Kultūros ministerija, bet tik kalba ir nieko daugiau.“

„Siaurukui“ – 120 metų

Siaurasis geležinkelis Aukštaitijoje nutiestas XIX amžiaus pabaigoje. 2001 metais jis nustojo veikti kaip susisiekimo priemonė ir tapo turizmo objektu. 2003 metais dalis šio komplekso objektų paskelbta kultūros paminklais.

Dabar siaurojo geležinkelio ruožas yra beveik 70 km ilgio. Siauruku galima nuvykti nuo Panevėžio iki Rubikių Anykščių rajone.

Aukštaitijos siaurajam geležinkeliui šiais metais sukako 120 metų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?