Į redakciją kreipėsi skaitytojas Šarūnas, neseniai mėginęs įsigyti prekių „Sinerta“ parduotuvėje.
Šešių „Sinertos“ parduotuvių tinklą didžiausiuose Lietuvos miestuose valdo UAB „Sinerta LDC“. Pirminė jos prekybos sfera yra spausdintuvai ir kiti raštinės reikmenys, tačiau įmonė taip pat valdo elektroninę parduotuvę pirmi.lt, kurioje prekiauja įvairios paskirties prekėmis.
Įvairiomis elektronikos prekėmis bendrovė prekiauja ir per savo vardo elektroninį puslapį sinerta.lt
Tiesa, panašu, kad ši veikla toli gražu nevyksta sklandžiai.
„Sinerta“ jau nuo sausio nepristato užsakytų prekių, o pareikalavus – negrąžina pinigų. Telefonu neatsiliepia, el.paštu nebendrauja. Pinigų įmonė neturi, bet man dar pavyko susitarti, kad už dar sausį sumokėtus pinigus parduotų kitų prekių (tonerio, popieriaus), kurias dar turi vietoje. Manau, kad toliau tęsti tokią veiklą ir priiminėti klientų pinigus yra ne tik neetiška, bet ir nusikalstama. Tokiu atveju laiku stabdyti veiklą yra direktoriaus pareiga“, – teigė Šarūnas.
Kita skaitytoja Inga, mėginusi įsigyti detalių kompiuteriui, 15min anksčiau yra pasakojusi panašią istoriją.
„Jie parodo prekės atidavimo terminą skirtingai, dešimt dienų, dvi savaitės – turbūt priklausomai kokia prekė. Ateina tas laikas. Nuo žmogaus priklauso – aš kai perskaičiau atsiliepimus, kitą dieną [po termino pabaigos] iš karto jiems parašiau, nes jie nesiteikė pranešti. Jie taip daro, nes tokiu būdu pratempia laiką – po pasikreipimo jie turi dvi savaites kažką atsakyti“, – nurodė Inga.
Ji teigė, kad iš „Sinertos“ pirko nieko neįtardama – pamačiusi, kad įmonė veikia jau 26 metus, moteris pasitikėjo žinomu ženklu. „Yra tokių, kurie neatgavo nei prekių nei pinigų – mano vyras nuėjo į parduotuvę fiziškai, sako atsakykite, jums yra siųstas laiškas, ar bus ta prekė ar nebus. Kas labiau už savo teises kovoja, kaip pasakyti, daugiau „rėkia“, tas ir atgauna“, – pasakojo pašnekovė.
Po antrojo vyro vizito praėjus porai dienų pinigai galiausiai buvo grąžinti. Ingai savo norimas prekes turėjo pirkti kitoje parduotuvėje.
Tačiau ne visiems taip pasisakė – dalis pirkėjų skundžiasi iki šiol neatgaunantys nei prekių, nei pinigų.
„Sveiki, prieš mėnesį esu užsakius prekę iš sinerta.lt. Pristatymą atidėliojo, tada atšaukiau užsakymą ir jau porą savaičių laukiu pinigų. Su jais susisiekt nepavyksta, telefonu neatsiliepia, į laiškus neatsako“, – kovo 25 d. vienoje feisbuko grupėje rašė „Sinertos“ pirkėja Milda.
„Pinigai negražinami jau mėnesį, policija ir vartotojų teisės bejėgės. Prisiskambinus bendravimas atgrasus. „Sinerta“ apsimeta, kad nieko nežino apie pirmi.lt. Suma didelė. Kur galima gauti teisinę pagalbą? Nejau Lietuvoje įstatymai negalioja ir juos pažeidžiantys nebaudžiami“, – kaina24.lt platformoje rašė Julius.
„Jeigu savanoriškai, neatlyginamai norite paskolinti jiems pinigus, jums čia. Apie prekes užmirškite, jų po terminų atkėlinėjimo vis vien negausite, nors jų puslapiuose jos ir toliau puikuosis“, – „Google“ atsiliepimuose apie įmonę nurodė Marijus.
Atsiliepimai platformoje rekvizitai.lt nukreipia į įmonės puslapį – tai mokama paslauga, kurią įmonės turi pačios užsisakyti. Bendrovės feisbuko paskyra šiuo metu nėra aktyvi.
VVTAT yra sulaukusi 50 vartotojų skundų
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nuo sausio vidurio keliskart atsakiusi į 15min užklausas dėl „Sinertos“, kas kartą fiksuodavo vis didesnius vartotojų skundų skaičius.
Sausio 16 d. institucija buvo gavusi apie 10 vartotojų skundų dėl „Sinerta LDC“ veiklos. Šiandien VVTAT yra gavusi jau daugiau nei 50 vartotojų skundų, informavo institucijos Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vedėja Dalia Malinauskienė.
„Bendrovė „Sinerta“ VVTAT yra žinoma. Reaguodama į gaunamų skundų skaičių, VVTAT jau yra kreipusis į bendrovę dėl galimų pažeidimų, susijusių su prekių nepristatymu, nesąžininga komercine veikla ir pan., paaiškinant apie reglamentavimą bei galimas pasekmes.
Kol kas ginčai, tarpininkaujant VVTAT, sprendžiasi taikiai, sprendimų dėl ginčų šiais metais dar nėra priimta“, – rašoma gautame atsakyme.
Bendrovė žada veiklą stabilizuoti per dvi savaites
Kaip matyti iš viešai prienamų duomenų, „Sinerta“ pastaruoju metu atliko nemažai korekcijų savo veikloje.
Pavyzdžiui, per pastaruosius metus darbuotojų įmonėje sumažėjo nuo 42 iki 23, įmonės automobilių parkas nuo rugsėjo sumažėjo nuo 9 iki 3.
Skaičiuojant nuo rugpjūčio du kartus keitėsi bendrovės vadovas: šiuo metu įmonei vadovauja Kristina Ūdraitė. Bendrovės akcininkai, registrų centro duomenimis, yra ta pati K.Ūdraitė ir UAB „Mapas“, kurios akcijų turi trys fiziniai asmenys.
Įmonė taip pat išsikraustė iš pagrindinių savo patalpų Vilniaus Švitrigailos gatvėje, tad Vilniuje liko tik viena „Sinertos“ parduotuvė.
Adresu, kuris vis dar nurodytas prie oficialių įmonės „Sinertos LDC“ rekvizitų, šiandien įsikūrusi kita panašaus profilio įmonė „Printera“. „Sinertos LDC“ atstovai teigia, kad abi įmonės nėra susijusios nei tiesiogiai, nei netiesiogiai.
Tiesa, viešai prieinami duomenys rodo, kad „Sinerta LDC“ (kaip atsakovas) ir „Printera“ (kaip ieškovas) dalyvauja teisminiame procese dėl restruktūrizavimo bylos iškėlimo.
Bendrovės „Sinerta“ atstovai į 15min klausimus apie įmonės veiklą ir trikdžius atsakė raštu.
„Kaip ir dauguma kitų Lietuvoje veikiančių įmonių, mūsų bendrovė UAB „Sinerta LDC“ dėl itin objektyvių priežasčių susidūrė su laikinais sunkumais, todėl pastaruoju metu vos keletą mėnesių bendrovė vėluoja daliai savo klientų pristatyti jų užsakytas prekes. Tačiau bendrovė deda visas įmanomas geriausias pastangas tam, kad bendrovės klientai kuo mažiau pajustų neigiamas minėtų laikinų sunkumų pasekmes ir kaip įmanoma greičiau gautų savo užsakytas prekes“, – rašoma laiške.
Prekių pristatymo procesas turėtų stabilizuotis jau artimiausiu metu ( ne vėliau kaip per dvi ateinančias savaites
„Sinerta LDC“ atstovai rašytiniame atsakyme 15min išvardijo daugybę priežasčių, kodėl verslas stagnuoja: COVID-19 pandemija ir jos įtaka spausdintuvų ir kopijavimo aparatų bei jų eksploatacinių medžiagų rinkai; ES politika dėl klimato kaitos, skatinanti asmenis atsisakyti popieriaus, nespausdinti, nekopijuoti ar fiziškai nearchyvuoti dokumentų, o viską atlikti naudojantis kompiuteriu, dokumentus pasirašinėti elektroniniu parašui; augantys patalpų nuomos, elektros, prekių įsigijimo bei darbo užmokesčio kaštai; infliacija ir EURIBOR palūkanų normų didėjimas ir jų įtaka elektroninėse parduotuvėse parduodamų prekių paklausai ir kita.
„Dėl aukščiau išvardintų objektyvių priežasčių bendrovė nedelsdama ėmėsi visų įmanomų geriausių priemonių tam, kad bendrovės veikla būtų optimizuota, įskaitant, atsisakė itin daug kaštų pareikalavusios patalpų nuomos, sumažino darbuotojų skaičių bei autoparką“, – nurodoma atsakyme. Įmonės reorganizavimo procesų šiuo metu bendrovė nevykdo.
„Sinerta LDC“ atstovai teigia, jog ir toliau vykdys tiek fizinę, tiek elektroninę prekybą.
„Prekių pristatymo procesas turėtų stabilizuotis jau artimiausiu metu (ne vėliau kaip per dvi ateinančias savaites), įgyvendinus visus planuojamus įmonės veiklos optimizavimo procesus“, – nurodoma atsakyme.
2022 m. „Sinerta LDC“ gavo 3,9 mln. eurų pajamų ir 6 996 eurų pelno.