Siūlo įvesti skundų limitą
„Pagrindinė mano žinutė tokia – jeigu yra koks piktavališkas žmogus, kuris nori sužlugdyti bet kokią kavinę, jis turi visas galimybes piktnaudžiauti tarnybomis ir rašyti skundus“, – tikina restorano „Burger Street“ savininkas Linas Peluritis.
Anot jo, nuo pat restorano atidarymo gruodžio 1 d., vienas daugiabučio gyventojas be perstojo rašo skundus įvairiausioms institucijoms, pradedant Valstybine maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT), baigiant Visuomenės sveikatos centru bei priešgaisrine tarnyba.
„Dabar dėl nepagrįstų skundų nėra jokių sankcijų. Galbūt reikėtų įvesti skundų depozitų sistemą?“, – svarstė verslininkas, kurio valdomą mėsainių restoraną per tris savaites jau spėjo penkis kartus aplankyti įvairiausio pobūdžio inspektoriai. Tiesa, kol kas tik po vieno iš apsilankymų restoranui buvo liepta taisyti situaciją – pagerinti ventiliavimo sistemą.
Suvedinėja sąskaitas?
Anot pastato rūsyje įsikūrusio „Burger Street“ vadovo, su antrame daugiabučio pastato aukšte gyvenančiu ir nuolat skundus rašinėjančiu kaimynu buvo bandyta kalbėtis, deja, nesėkmingai. L.Peluričio žiniomis, kai kada kaimynas per dieną skirtingoms institucijoms nusiunčia net po kelis skundus.
„Nežinau, kiek jis yra adekvatus, bet jis buvo nuvažiavęs į VMVT ir grasino atleisti jos vadovę iš pareigų“, – apie sunkaus charakterio kaimyną kalbėjo L.Peluritis. Jis pažymėjo, kad daugumos tarnybų inspektoriai vizitų metu užtrunka apie valandą laiko, o neužfiksavę pažeidimų vėliau konstatuoja, kad skundas nepagrįstas. Tačiau virtuvės darbui tokie dažni vizitai trukdo, o vienas virėjas dėl to net nusprendė palikti darbą.
„Kai tik mes atsidarėme, kaimynas atėjęs pasakė: „Aš jus uždarysiu. Jūs čia nedirbsite““, – tikino L.Peluritis, paaiškinęs, jog jo žiniomis, nuolatinius skundus rašinėjantis asmuo susipykęs su nuomojamų patalpų savininku ir tokiu būdu esą kerštauja.
Pasikartojančius skundus gali ignoruoti
Su pačiu kaimynu 15min susisiekti nepavyko, tačiau „Burger Street“ savininkas patikino, kad patikrinimus atlikę įvairių tarnybą inspektoriai pasakoję, jog nuolatinius skundus dėl tų pačių restoranų ar kavinių veiklos rašantys gyventojai Vilniuje nėra retenybė.
VMVT Vilniaus teritorinio padalinio viršininkės pavaduotoja Daiva Ruželienė pripažino, kad tris skundus dėl „Burger Street“ veiklos institucija iš tiesų yra gavusi, tačiau ramino, kad pastebėjus piktnaudžiavimą į skundus galėtų būti nebekreipiama dėmesio.
„Gruodžio 2 d. gautas pranešimas, kad gyventojų butuose juntamas restorane gaminamo maisto kvapas. Iš tiesų maisto tvarkymo patalpose buvo dūmų, intensyvus maisto kvapas. Pati kavinės vadovybė pastebėjo tą problemą, bet geranoriškai bendradarbiavo, laikinai sustabdė kavinės veiklą, buvo skubiai įrengta galingesnė ventiliacijos sistema, kuri efektyviau veikia“, – patikino D.Ruželienė.
Panašaus turinio skundą gavę ir gruodžio 13 d., VMVT inspektoriai nuvyko patikrinti, ar kvapų problema išspręsta. Paaiškėjus, jog ventiliacija dirba efektyviai, o kvapo gyventojai nejaučia, pranešėjui pasakyta, jog pažeidimai neužfiksuoti.
„Galiausiai sausio 10 d. gautas pranešimas apie tai, kad restorane nelegaliai sumontuota rūkykla, kur kūrenama medienos briketais. Tačiau patikrinus nustatyta, kad sumontuota uždara rūkykla, kurią ir galima montuoti, parodyti išbandymo aktai ir leidimai“, – aiškino VMVT atstovė.
D.Ruželienė teigė, jog matant, kad skundai kartojasi, arba asmuo tendencingai nuolat juos rašo, paliekama teisė nuspręsti šiuos pranešimus ignoruoti.
Fanatiški skundų rašytojai – retenybė
Vilniaus visuomenės sveikatos centro Visuomenės sveikatos saugos kontrolės skyriaus vedėja Asta Razmienė taip pat pripažino sulaukusi skundo dėl „Burger Street“ veiklos.
„To paties turinio skundas siųstas ir kitoms institucijoms – Vyriausybės kanceliarijai, Žemės ūkio ministerijai, kurios jį mums persiuntė. Problema ta, kad skundžiamasi kvapais iš kavinės“, – kalbėjo A.Razmienė.
Šiuo metu visuomenės sveikatos centras skundą dar tiria.
Pašnekovės teigimu, atvejų, kuomet tie patys žmonės metų metus nuolat rašo skundus, yra, bet jie retenybė. Be to, į etatinių skundų rašinėtojų akiratį dažniau pakliūna ne viešojo maitinimo įstaigos, o, pavyzdžiui, neva įtartini dūmai iš vieno ar kito namo kamino.
„Terorizuoja kai kurie. Tokių atvejų, kad truktų po keletą metų, kai bylų storis skaičiuojamas ne puslapiais, o kilogramais, vienas du. Turiu tris žymius Vilniaus gyventojus per visą savo darbinę karjerą, kurie vis ieško, kas blogai, ir vis rašo rašo, kartais apie tą patį objektą, kartais apie kitą“, – juokėsi A.Razmienė.