Apeliacinis teismas lapkričio 19 dieną nutarė, kad konkursas turi būti nutrauktas. Pasak Smiltynės perkėlos vadovo Mindaugo Čiako, jis bus nutrauktas.
„Mes bet kokiu atveju nutrauksime pirkimą (...), bet mūsų netenkina motyvai, kadangi yra metamas šešėlis ant įmonės, jog buvo neskaidriai vykdomi pirkimai“, – BNS sakė M.Čiakas.
Anot jo, Smiltynės perkėla sutinka tik su tuo, kad kai kurios sąlygos tiekėjams galėjo būti nepakankamai aiškios, todėl jos bus patobulintos.
Kada konkursas bus paskelbtas iš naujo, M.Čiakas pasakyti negalėjo, tačiau užtikrino, kad katamaranas bus perkamas.
„Skelbsime, kai išsiaiškinsime viską su teismais. Aš manau, kad pavasariop tai turėtų įvykti“, – sakė Smiltynės perkėlos vadovas.
Jis teigė nežinąs, ar Smiltynės perkėla skųs sprendimą Aukščiausiajam Teismui.
Apeliaciniame teisme Smiltynės perkėla nesutiko su motyvais, kuriais remiantis pirmosios instancijos teismas įpareigojo ją nutraukti konkursą.
Ieškinį teismui pateikusi bendrovė „SIDC LT“ teigė, kad jos pasiūlymas buvo atmestas kaip neatitinkantis konkurso sąlygų, nors Smiltynės perkėla nepaaiškino, kokių konkrečiai. Ji taip pat pabrėžė, kad auditas parodė, jog Smiltynės perkėlos Viešųjų pirkimų skyriaus darbuotojai galėjo patirti psichologinį ir fizinį spaudimą ir proteguoti tam tikrus tiekėjus.
Susisiekimo ministerijos audito išvadose teigiama, jog katamarano konkursą turėjo laimėti Ispanijos bendrovė „Rodman Polyships“, su kuria buvo sudarytas neoficialus susitarimas. Tuometinis įmonės vadovas Darius Butvydas ir M.Čiakas, tuomet dirbęs saugios laivybos direktoriumi, įmonėje „Rodman Polyships“ lankėsi du kartus.
M.Čiakas BNS neigė buvus tokį susitarimą, dėl ko esą darbuotojai buvo spaudžiami atmesti kitų tiekėjų pasiūlymus.
„Jokiais būdais nepripažįstam. Prieš vykdant pirkimą buvome aplankę kelias statyklas. Prieš pirkimą visada domiesi, kas yra rinkoje – ir parodose mes gi dalyvaujam, tai čia irgi gali sakyti, jei parodoj pastovėjai prie kokio stendo ilgiau, tai jau yra protegavimas“, – sakė Smiltynės perkėlos vadovas.
Smiltynės perkėla tikėjosi reisą iš Klaipėdos į Nidą atnaujinti nuo 2020 metų sezono pradžios. Juo vienu metu galėtų persikelti beveik dvigubai daugiau keleivių nei senuoju katamaranu.
Naujo katamarano uždarame salone turėtų būti bent 160 vietų, o visame laive – iki 250 keleivių. Laivas turėtų būti dviejų denių, viršutinis atviras, skirtas apžvalgai. Laive taip pat turėtų tilpti bent 60 dviračių.
Senasis laivas „Smiltynė“, pagamintas prieš beveik du dešimtmečius, nebeatitiko nei klientų, nei įmonės poreikių, jis neplaukioja nuo 2018 metų.