Solveiga Pakštaitė britams pasiūlė būdą, kaip išmesti mažiau gero maisto

Britai per metus išmeta daugiau nei keturias tonas maisto ir gėrimų, nes mano, kad produktai pasenę, nors jie dar geri. Šią problemą spręsti gali padėti galiojimo laiko etiketė. Lietuvė Solveiga Pakštaitė sukūrė tokią želatinos pagrindu padarytą etiketę, kuri įspėja vartotojus apie tai, kad geriausias produkto vartojimo laikas jau pasibaigė.
Solveiga Pakštaitė laboratorijoje
Solveiga Pakštaitė laboratorijoje / Asmeninio archyvo nuotr.

„The Guardian“ rašo apie 22 metų Solveigą Pakštaitę, kurios išradimą vadina galimybe sumažinti Didžiojoje Britanijoje išmetamo maisto kiekį.

„Vieną dieną aš susimąsčiau, kaip akli žmonės žino, kada baigiasi jų maisto galiojimo laikas, jeigu jie negali perskaityti etikečių ir nežino, ką iš šaldytuvo imti pirmiausia?“, – sakė mergina.

Etiketė skirta ne tik akliesiems – ji pristatoma kaip alternatyva tradicinėms galiojimo datos žymėjimams. Pasak merginos, toks ženklinimas padėtų sumažinti maisto, kuris yra tinkamas vartoti, išmetimą.

Ji sukūrė „Bump Mark“ etiketę – ji yra priklijuojama prie maisto ir keičia savo formą, produktui senstant. Kai maisto produktas yra šviežias, etiketė yra lygi ir lenkta, o, maistui pasenus, atsiranda guzeliai, kuriuos galima užčiuopti ranka.

Etiketė skirta ne tik akliesiems – ji pristatoma kaip alternatyva tradicinėms galiojimo datos žymėjimams. Pasak lietuvės, toks ženklinimas padėtų sumažinti maisto, kuris yra tinkamas vartoti, išmetimą.

Didžiosios Britanijos institucijų apskaičiavimais, kasmet į šiukšlinę keliauja maisto produktų už 12 mlrd. svarų, kurių didžioji dalis yra tinkama vartoti. Jungtinės Tautos mano, kad apie trečdalis pagaminamo maisto pasaulyje yra iššvaistoma. Europos gyventojų šiukšlių dėžėse kasmet atsiduria 100 mln. tonų maisto.

„Tik trečdalis regos negalią turinčių žmonių dirba, o likusieji turi išgyventi iš labai mažos paramos, todėl negali leisti sau išmesti maisto“, – sakė S.Pakštaitė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų