„Starbucks“ nori iš esmės pakeisti savo ikoninį puodelį: štai kodėl

Iš pradžių Jungtinėse Valstijose, o vėliau ir visame pasaulyje ne viena karta pamilo vienkartinį puodelį su smaragdiniu logotipu, vaizduojančiu ilgaplaukę sireną, kurios plaukai panašūs į vandenyno bangas. Visur paplitęs, tapęs aksesuaru, jis nešė žinutę: „Aš geriu geriausiai pasaulyje atpažįstamą kavos prekės ženklą“ – „Starbucks“. Tačiau netrukus ikoninio puodelio gali nelikti, skelbia leidinys „Time“.
„Starbucks“ gėrimo puodelis
„Starbucks“ gėrimo puodelis / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Iki 2030 m. „Starbucks“ nori atsisakyti vienkartinių puodelių, kurie sudaro didelę dalį visų bendrovės atliekų ir šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijos.

Nurodoma, kad tai teisinga aplinkosaugos požiūriu, o „Starbucks“ jau anksčiau yra išsikėlusi aukštus tvarumo tikslus.

Kai kurie iš jų buvo įgyvendinti, pavyzdžiui, naujos parduotuvės buvo sertifikuotos dėl energijos vartojimo efektyvumo.

Šiandieninis siekis iš esmės pakeisti puodelius susijęs su akivaizdžiu verslo imperatyvu. Gaminant vienkartinius produktus, tokius kaip puodeliai, išmetamos šiltnamio efektą sukeliančios dujos, kurios šildo planetą ir lemia ekstremalius orus bei kitas klimato kaitos apraiškas. Tai prieštarauja didėjantiems klientų lūkesčiams, kad įmonės dalyvautų sprendžiant klimato kaitos problemą.

Kai kuriose parduotuvėse „Starbucks“ jau dabar neteikia kavos vienkartiniuose popieriniuose ar plastikiniuose puodeliuose. Kai kurie klientai atsineša savo puodelius ir už tai gauna 1 dolerio nuolaidą kavai, o kurie jų neturi gauna daugkartinio naudojimo plastikinį puodelį, kuriuos galima išmesti specialiose surinkimo vietose. Tuomet jie išplaunami, sterilizuojami ir grąžinami į „Starbucks“ pakartotiniam naudojimui.

„Scanpix“/AP nuotr./„Starbucks“
„Scanpix“/AP nuotr./„Starbucks“

Tai yra vienas iš dviejų dešimčių bandomųjų projektų, įgyvendintų per pastaruosius dvejus metus, kuriais siekiama pakeisti didžiausios pasaulyje kavos gamintojos kavos patiekimo būdą. Tikslas: iki 2030 m. perpus sumažinti bendrovės atliekų, vandens naudojimą ir anglies dioksido išmetimą.

„Mūsų ateities puodelio vizija – ta, kad ant puodelio vis dar būtų ikoninis simbolis“, – sako Michaelas Kobori, „Starbucks“ tvarumo skyriaus vadovas, pridurdamas, kad tai – tiesiog būtų daugkartinio naudojimo puodelis.

Erin Simon, Pasaulio laukinės gamtos fondo viceprezidentė, atsakinga už plastiko atliekas ir verslą, sako, kad didžiųjų bendrovių įsipareigojimai žengti tvarumo link gali padėti. Tačiau galiausiai, jos teigimu, esminiai pokyčiai gali įvykti tik bendradarbiaujant įmonėms ir taikant vyriausybinį reguliavimą.

„Nei viena institucija, nei viena organizacija, nei vienas sektorius negali to pakeisti vienas pats“, – įsitikinusi E.Simon.

„Starbucks“ – didžiausia kavos kompanija pasaulyje, turinti daugiau nei 37 tūkst. parduotuvių 86 šalyse ir pernai gavusi 32 mlrd. dolerių pajamų, gali priversti pakeisti visą kavos pramonę.

Yra kliūčių

Jau kelerius metus „Starbucks“ didina perdirbtų medžiagų kiekį vienkartiniuose popieriniuose puodeliuose. Praėjusiais metais kai kuriose rinkose „Starbucks“ pradėjo naudoti vienkartinius popierinius puodelius, pagamintus iš 30 proc. perdirbtų medžiagų, t. y. daugiau nei 10 proc. Planuojama, kad nuo 2025 m. pradžios visose JAV parduotuvėse visuose puodeliuose bus 30 proc. perdirbtų medžiagų.

Vis dėlto perdirbtų puodelių popieriaus masės pluoštai yra trumpesni nei pirminės popieriaus masės, o tai reiškia mažesnį standumą, kuris ypač svarbus karštai kavai. Kiek perdirbtos medžiagos galima panaudoti gaminant naujus puodelius, priklauso nuo to, kaip konkrečioje vietovėje yra sudarytos sąlygos surinkti medžiagą ir ją perdirbti. Dideli miestai turi didelę perdirbimo infrastruktūrą, tačiau daugelyje pasaulio bendruomenių perdirbimo pajėgumai yra menki arba jų visai nėra.

Kita kliūtis – puodelio viduje esantis pamušalas, labai svarbus tam, kad karštas skystis greitai nesuardytų popieriaus. Iš polietileno, karščiui atsparaus plastiko, pagamintas įdėklas sudaro apie 5 proc. viso puodelio, tačiau sudaro didelę dalį viso anglies dioksido pėdsako. Taip pat yra plastikinis dangtelis.

„Šiandien realybė yra tokia, kad norint apsaugoti, kai į puodelį pilame karštą gėrimą, mums reikia, kad puodeliai būtų gerai užsandarinti“, – sako Jane Tsilas, „Starbucks“ vyresnioji pakuočių vadovė.

Pastaruosius kelerius metus „Starbucks“ bando įvairių rūšių plastiką. 2019 m. bendrovė perėjo prie dangtelio be plastikinių šiaudelių. Iki 2023 m. pabaigos siekiama 15 proc. sumažinti plastiko kiekį kiekviename puodelyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis